4350
Sök

V50 Snedslitna fram däck

17 Inlägg
9 december 2015
Trådstartare
Jag har en volvo v50 -05 och mina fram däck räcker ca 1 år sedan måste jag köpa nya för dem endast sliter på insidan av däcket.
Ska nu köpa nya fram däck för tredje gången...
Jag gör 4-hjulsinstälning varje år innan jag sätter ditt sommar däcken ska tilläggas och gjort hjul inställning på 3 olika firmor. Alltså gjort hjulinställning 1 gång om året i 3 år.

Läste detta på ett forum --> Dåliga bussningar -> länkarmar rör sig -> hjulinställningen ändras kontinuerligt -> ökat däckslitage  kan detta vara felet?

Så nu undrar jag om någon vet vad felet kan vara?
Senast redigerat av Notrixs (9 december 2015)

Forummoderator
26 484 Inlägg
10 december 2015
Notrixs skrev:
Jag har en volvo v50 -05 och mina fram däck räcker ca 1 år sedan måste jag köpa nya för dem endast sliter på insidan av däcket.
Ska nu köpa nya fram däck för tredje gången...
Jag gör 4-hjulsinstälning varje år innan jag sätter ditt sommar däcken ska tilläggas och gjort hjul inställning på 3 olika firmor. Alltså gjort hjulinställning 1 gång om året i 3 år.

Läste detta på ett forum --> Dåliga bussningar -> länkarmar rör sig -> hjulinställningen ändras kontinuerligt -> ökat däckslitage  kan detta vara felet?

Så nu undrar jag om någon vet vad felet kan vara?

Ja.
Förundras dock över att ingen av dessa tre verkstäder har sagt något till dig då de torde har märkt vad som felar för dig.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 661 Inlägg
10 december 2015
Säger samma som ovan. En seriös verkstad kollar eventuella glapp i leder och bussningar innan en inställning görs.
Har själv fått backa ut bilen igen utan hjulinställning då dom hittade ett mindre glapp i en led som i slutändan skulle påverka resultatet av deras jobb.

2 853 Inlägg
10 december 2015
Märkligt om de inte sett nåt glapp i framvagnen om det nu skulle finnas!

Har bilen varit krockad nån gång? Och oseriös reparation av det?

Sök