3072
Sök

Tips för att byta rattlås/tändningslås på MB w115 "compact"

39 Inlägg
11 december 2015
Trådstartare
Hej!

Efter tidigare inbrott in min w115 - 75 så är mitt tändningslås förstört och jag skulle behöva lite råd om hur man skall byta låskolven eller hela rattlåset.
Jag vet att när man skall byta låskolv så ofta att man skall vrida till ett visst läge för att sedan trycka på ett visst ställe så man får ut hela kolven vad gör man då detta?
Om det är så illa att jag måste byta hela rattlåset hur går jag då till väga?   
roll
Mvh

Forummoderator
18 329 Inlägg
11 december 2015
s1xten skrev:
Hej!

Efter tidigare inbrott in min w115 - 75 så är mitt tändningslås förstört och jag skulle behöva lite råd om hur man skall byta låskolven eller hela rattlåset.
Jag vet att när man skall byta låskolv så ofta att man skall vrida till ett visst läge för att sedan trycka på ett visst ställe så man får ut hela kolven vad gör man då detta?
Om det är så illa att jag måste byta hela rattlåset hur går jag då till väga?   
roll
Mvh

Men det är ju den? Jag stod i stenungsund i sensomras och tittade på denna, en kompis ägde den, och tjejen sa "köp den då om du är så sugen!" Ångrade mig lite nu :-/

Kan du vrida om tändningslåset?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

39 Inlägg
11 december 2015
Trådstartare
Japp det kan jag göra, kan ju säga den har inte rullat så långt sedan dess jag köpte den nyligen av en turk i Kungälv som hade stora planer men de blev aldrig av tongue

Forummoderator
18 329 Inlägg
11 december 2015
s1xten skrev:
Japp det kan jag göra, kan ju säga den har inte rullat så långt sedan dess jag köpte den nyligen av en turk i Kungälv som hade stora planer men de blev aldrig av tongue

Turk i Kungälv? Min kompis heter Martin och jag kunde köpa den för 5000:-. kanske kan ha varit 1,5 år sedan nu. Bra att du kan dra runt nyckeln, har för mig att det är lättare att få ut låset om bilen är "på" Men kan har fel i detta fall, den är inte ny.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

39 Inlägg
12 december 2015
Trådstartare
Det har varit en ägare mellan mig och Martin för jag har ägt bilen i lite mer än en månad, jo jag vet men problematiken är den att man måste trycka på något så kolven "hoppar" ur men vart är dilemmat.

Forummoderator
18 329 Inlägg
12 december 2015
s1xten skrev:
Det har varit en ägare mellan mig och Martin för jag har ägt bilen i lite mer än en månad, jo jag vet men problematiken är den att man måste trycka på något så kolven "hoppar" ur men vart är dilemmat.

Något MB-forum kanske? MBSCA?

39 Inlägg
12 december 2015
Trådstartare
Försökt utan något resultat tyvärr, bara vänta och se. Verkar inte vara så superaktivt så som här på garaget!

Sök