Rostfri skrev:
50 - 100 kkr styck, fast jag köper de som jag skall ställa upp krockade om det går och inte alla samtidigt. Ursäkta att jag var otydlig.
Brukar Mercedes rosta mycket, jag trodde de var helgalvade?
Tack för svaren.
Mercedes är en riktig rostodling på fyra hjul. Dock vet jag inte hur de nyare ter sig efter 15 år,
då de inte kommit upp i den åldern ännu. W202-W203 och W210 är riktiga rostholkar.
Min har gått 25 och är Italien-import, kan vara därför jag inte hade något riktigt hårt rostangrepp,
däremot är det galvsläpp över hela golvet, i hjulhus innanför plastinnerskärmarna till och med o.s.v,
vilket jag nu fått slipa och återbehandla. Galvat, ja, galvat bra, långt ifrån tyvärr.
Alla dessa från mitten på 90-talet och upp till första halvan av 2000-talet rostar kopiöst.
BMW verkar lite mer förskonade på det viset, men efter att ha haft 5 stycken BMW så litar jag inte på dem längre,
de fungerar bara inte. M50 verkar dock bättre än gamla singelkamsexan och så. V8:orna är också okej.
Bilval kan jag nog inte hjälpa dig med alls tyvärr, hade jag dina pengar hade jag inte köpt en bil som drar 0.5,
jag hade köpt en bil med motor, som är rolig att köra. Sedemera hade jag nog aldrig samlat på mig reservdelsbilar på det viset bara för att, köper man en fräsch bil och sparar 50 papp så har man ifall man måste byta kamkedja eller dylikt. Med andra ord har jag aldrig riktigt intresserat mig för de bilarna du funderar på, och kan inte tipsa om något. Jag hade däremot kunnat ta en W211 E400CDI. V8 diesel dubbelturbo..