Hjälp mig välja bil! (Busbil)

dawwe ...has left the building...
28 december 2015 · 4 474 Inlägg

Molna skrev:
Om jag var du skulle jag nog välja e34/e36 med m50b25 och turbokonventera, dom har ju redan original 190hk och många som kört dessa oööpnade med 400-500hk självklart kan saker gå sönder det får man räkna med men dom verkar hålla rätt bra för många, Finns väldigt mycket info om dessa turbokonventering/recept på nätet. smile

Precis 400-500 kusar är fullt möjligt att plocka ur en oöppnad "snik-trimmad" M50B25 spis. Men det är ingen bil som kommer gå igenom hos Bilprovningen, och man får räkna med att skruva "en del". Den angivna budgeten 40' räcker om man bygger själv eller till o med köper färdigt?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
keexzet
6 januari 2016 · 12 Inlägg

Garagemuppen skrev:
Ett annat tips är en Nissan Skyline R33 GTS, de kostar inte speciellt mycket och har 250 hk original. Alternativt en Supra MK3. smile

Yes jag har tänkt på skyline men har ingen erfarenhet av import, mk3 har ju bra motor men utseendet går att diskutera om dom är original smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang