3480
Sök

Havetsfasas suprabyggen

Följ mina suprabyggen, ett bygge för gatan och ett för banan samt mitt första suprabygge som nu är sålt. Toyota Supra Mkiv 1997 gatbilen Toyota Supra Mkiv 1994 banbilen. Ni kan även följa bilarna på Instagram @Whitesuprasweden... Visa mer

350 245 Visningar
Uppdaterades senast 1 juni 2018
4 442 Inlägg
8 maj 2016
Havetsfasa skrev:
JKDesign skrev:
Havetsfasa skrev:

Haha vill du veta eller ska vi låta någon mer gissa också ? wink om nu någon mer vill gissa, kändes inte som de tongue haha

Jag vill veta! Men jag gissar på att du köpt ett grenrör för singelturbo??? big_smile

Okej då tongue

Jag har köpte komplett kit med Precision 6766 turbo , boostlogic grenrör , wg , Aem v2 Pnp sprut , 850cc spridare , fuelrail , btr , soppapumpar , komplett tanabe 4" avgassytemen , luftfilter och allt annat jag behöver för att stoppa ner allt och starta big_smile
Allt ska räcka till 800hk killen som har det nu kör 650hk men jag kommer börja med 550whp och se vad lådan tycker, jag har även köpt en reserv låda från en eurospec som gått 8000mil som åker ner om min låda säger upp sig tongue

Så i vinter kommer de hända saker kan vi lugnt säga big_smile

Oj j*vlar, här investeras det i kvalitets grejer direkt! Blir riktigt kul att följa montering osv framöver!

1 114 Inlägg
8 maj 2016
Trådstartare
Gloremir skrev:
Havetsfasa skrev:
JKDesign skrev:
Havetsfasa skrev:
Haha vill du veta eller ska vi låta någon mer gissa också ? wink om nu någon mer vill gissa, kändes inte som de tongue haha

Jag vill veta! Men jag gissar på att du köpt ett grenrör för singelturbo??? big_smile

Okej då tongue

Jag har köpte komplett kit med Precision 6766 turbo , boostlogic grenrör , wg , Aem v2 Pnp sprut , 850cc spridare , fuelrail , btr , soppapumpar , komplett tanabe 4" avgassytemen , luftfilter och allt annat jag behöver för att stoppa ner allt och starta big_smile
Allt ska räcka till 800hk killen som har det nu kör 650hk men jag kommer börja med 550whp och se vad lådan tycker, jag har även köpt en reserv låda från en eurospec som gått 8000mil som åker ner om min låda säger upp sig tongue

Låter som att du kommer ha fullt upp i vinter smile

JKDesign skrev:
Havetsfasa skrev:
JKDesign skrev:

Okej då tongue

Oj j*vlar, här investeras det i kvalitets grejer direkt! Blir riktigt kul att följa montering osv framöver!

Oja fick ett grymt bra pris så kunde inte låta bli tongue

Alla saker är bolt on så de ska förhoppningsvis inte bråka så mycket smile

Nu måste man ju bara välja hur de ska se ut under huven smile lackat eller polerat wink

JDM Life Sweden
1 142 Inlägg
8 maj 2016
Riktigt fint smile kommer bli Sveriges fetaste Supra! Utseendet är redan fulländat och nu blir motorn också de!

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm

1 114 Inlägg
8 maj 2016
Trådstartare
cat_fish_1 skrev:
Riktigt fint smile kommer bli Sveriges fetaste Supra! Utseendet är redan fulländat och nu blir motorn också de!

Tackar såna kommentarer värmer efter allt jobb man har gjort big_smile

hoppas det blir lika bra som det låter, men det kan ju inte bli sämre med singel wink

692 Inlägg
1 114 Inlägg
9 maj 2016
Trådstartare
Daevil skrev:
Fan va fint med prylarna, kommer bli hur bra som helst!

Det hoppas jag verkligen smile var ute och åkte e30 turbo igår med en kompis som har 548whp och de rör sig bra smile blev sjukt taggad då alltså smile

1 114 Inlägg
10 maj 2016
Trådstartare
Nu har jag bestämt mig för att montera en halvbur nu då effekten stiger smile
Mest troligt så kommer det 4p bälten och nya stolar också men vi får se vad jag kommer över till lämpliga priser smile

4 442 Inlägg
10 maj 2016
Havetsfasa skrev:
Mest troligt så kommer det 4p bälten och nya stolar också men vi får se vad jag kommer över till lämpliga priser smile

Nu börjar det spåra ur, härligt !! big_smile

1 114 Inlägg
10 maj 2016
Trådstartare
JKDesign skrev:
Havetsfasa skrev:

Känns som det är en billig livförsäkring smile

Måste bara se vad man ska köpa för stolar som man sitter skönt i och passar i tongue

Nu är jag mest neg för igår var dom och sopade gräsmattorna runt lägenheterna.. Idioterna kör ju stora åkklippare som är utrustade med sopar utan skydd runt borsten, och nu när jag kom ut så var det grus och sten uppe på huven och taket på supran.. Får se när den torkar efter dagen regn hur sidan ser ut hmm största stenen var 10x10mm uppe på huven, så kan bara tänka mig hur sidan ser ut för dom skjuter skiten ganska jävla hårt, var sten runt lyktorna och fronten också, en sten var inkilad under listen till lycktan så de har skjutit med ordentligt kraft hmm
Har kontaktat deras chef och informerat henne att dom får stå för omlackering om jag har skador i lacken. Kan inte tänka mig att jag inte har de med tanke på storleken på stenarna som har skjutits sad

4 442 Inlägg
10 maj 2016
Havetsfasa skrev:
JKDesign skrev:
Havetsfasa skrev:

Måste bara se vad man ska köpa för stolar som man sitter skönt i och passar i tongue

Nu är jag mest neg för igår var dom och sopade gräsmattorna runt lägenheterna.. Idioterna kör ju stora åkklippare som är utrustade med sopar utan skydd runt borsten, och nu när jag kom ut så var det grus och sten uppe på huven och taket på supran.. Får se när den torkar efter dagen regn hur sidan ser ut hmm största stenen var 10x10mm uppe på huven, så kan bara tänka mig hur sidan ser ut för dom skjuter skiten ganska jävla hårt, var sten runt lyktorna och fronten också, en sten var inkilad under listen till lycktan så de har skjutit med ordentligt kraft hmm
Har kontaktat deras chef och informerat henne att dom får stå för omlackering om jag har skador i lacken. Kan inte tänka mig att jag inte har de med tanke på storleken på stenarna som har skjutits sad

Fyfan säger jag bara, helt nylackad också hmm

Hoppas dom kastar upp pengarna iaf om det skulle behövas.

1 114 Inlägg
10 maj 2016
Trådstartare
JKDesign skrev:
Havetsfasa skrev:
JKDesign skrev:

Fyfan säger jag bara, helt nylackad också hmm

Hoppas dom kastar upp pengarna iaf om det skulle behövas.

Ja inte hela bilen men fanns inte en skada på den gamla lacken då den blev rekondad av en perfektionist för typ 1,5 vecka sedan hmm
Hon sa att om det fanns skador på bilen så var det bara göra en anmälan till mitt försäkringsbolag och uppge henne som kontakt person så de var inga bekymmer, hoppas däremot inte att jag måste lämna iväg den på lack nu eller de lär ju bli om ca 1-2månader så mitt i sommaren sad då får dom vänta och ta det efter sommaren så jag får använda den klart i sommar tongue

1 114 Inlägg
10 maj 2016
Trådstartare
ja jag har kollat på bilen nu och det är stenskott överallt typ .. det har verkligen regnat grus och små sten på den alltså.. skulle tro att det är stenskott på alla karossdelar utom högersidokjol hmm det här var ju skit kul sad

235 Inlägg
10 maj 2016
Trökigt smile jag har vart sjukskriven och en dag när jag kolla på tv så hör jag gräsklipparn kommer och springer nästan ut till bilen och han föytta den precis smile fattar inte vrf dom klipper gräset när den e typ 3 m bred och halva består av grus eftersom dom lagt ny trottoar smile

Volvo 4 Life

1 114 Inlägg
10 maj 2016
Trådstartare
Daahornbo skrev:
Trökigt smile jag har vart sjukskriven och en dag när jag kolla på tv så hör jag gräsklipparn kommer och springer nästan ut till bilen och han föytta den precis smile fattar inte vrf dom klipper gräset när den e typ 3 m bred och halva består av grus eftersom dom lagt ny trottoar smile

jo samma sak där men då man sopar med en motordriven sop som sprutar skit överallt i höghastighet så måste man ju ha hjärna nog att förstå att det sprutar på bilarna.. tur kanske att det var supran då bredvid den står min audi a4 -12 och bredvid den står en suv som gått 700mil hmm jag har inte kunna se på audin om det blev något då den inte är nypolerad så jag visste hur den såg ut före hmm
men supran hämta jag från lack för exakt en vecka sen, och den blev polerad på veckan före de så jag vet att det inte var stenskott på den hmm

1 114 Inlägg
11 maj 2016
Trådstartare
Har försökt få dumpen tät idag men ej lyckas, fick 1.1bar i ladd en stund sen föll det ner till 1.0 och stannade där. Kommer prova kapa ut korset ur ringen och sätta in den i dumpen igen för att se om den behövs för att täta ordentligt tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-bf7b71e5046677a76e701e62db3952fe.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-8aafec0c4ac9b7b437b18fa9ad054b54.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-6741cc98d8181419eeae45e0fb47dbd8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-8124ac665040eceb0ecb6ee68c09d087.jpg

191 Inlägg
12 maj 2016
Jag har en sådan dump (HKS kopia kines delux) liggandes som jag hade på en t5:a förr i tiden.. min va precis kass höll inte laddtryck ordentligt och svajade på laddtrycket.. mitt råd är att du skaffar dig en riktigt dump....

Återskapandet av en Ikon Volvo 850 T5
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328167
Kommentera och betygsätt

1 114 Inlägg
12 maj 2016
Trådstartare
saabludde skrev:
Jag har en sådan dump (HKS kopia kines delux) liggandes som jag hade på en t5:a förr i tiden.. min va precis kass höll inte laddtryck ordentligt och svajade på laddtrycket.. mitt råd är att du skaffar dig en riktigt dump....

Jo jag har beställt en 50mm Tial kopia nu så får se hur den håller, annars blir det en äkta i framtiden smile

1 114 Inlägg
13 maj 2016
Trådstartare
idag ringde killen som jag har haft kontakt med på LF angående stenskotten på bilen. Han hade pratat med Forslunds i Skellefteå som kollade på bilen och dom hade tagit upp skador på allt utom höger sidokjol (den kommer jag betala för att få omlackerad också för att slippa nyansskillnader). nu skulle han höra med dom igen om det är lönt att dom åker upp från Umeå för att kolla på bilen själva eller om vi ska boka in en tid för omlackering på bilen direkt. jag kommer låta dom lacka bilen på en gång om dom klarar av att ta den och lämna tillbaka den innan 16 juni då vi rullar söderut mot Mantorp smile
Känns lite surt att få alla skador 1v efter att bilen blev klar inför sommaren, men vad ska man göra. Jag kan ju iaf köra den och njuta av den i sommar smile

1 114 Inlägg
13 maj 2016
Trådstartare
Ny mätartavla inköpt och hemma  smile nej det är inte en äkta trd tavla tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-c133e55b3fd3b661d82c8b8d6476a246.jpg

Sök