Följ mina suprabyggen, ett bygge för gatan och ett för banan samt mitt första suprabygge som nu är sålt. Toyota Supra Mkiv 1997 gatbilen Toyota Supra Mkiv 1994 banbilen. Ni kan även följa bilarna på Instagram @Whitesuprasweden för mer och snabbare uppdateringar med bilder.
Idag fick jag hem min nya växelspaksknopp, så det blev att montera den och nya ratten Sen släppte jag ner bilen och tog ut den i snön för att ge den första tvätten för 2017
Nu måste bara bilen poleras så allt matchar de nylackade
Testade att slänga på lite saker för att se hur det kommer bli före jag plocka lös ett par saker för svetsning och omlackering, Fick turbon svetsad med en 90 graders 3" böj igår före lack Lackade även om kylaren och kylplåten vid kylaren, nu bör färgen sitta ordentligt då jag använde Temadur 20 2k färg, det jag använde tidigare vart skit och hade redan fått skador fast jag varit försiktig runt det Tappade en m10 bult ca 10cm ovanför plåten och det lossnade färg, så nästa år ska allt lackas om med temadur 2k färg så man får ett bra resultat på allt Har även fått ihop bränslet nu och kopplat ihop allting, så vi får se om det fungerar när jag slänger i batteriet igen
Gav grenröret lite heat coating idag, ska stå pall för 800 grader. En kompis har kört det utan något lacksläpp så jag hoppas de fungerar för mig med. Hade bara ett problem och de var att färgen skulle härdas en timma i 160-200 grader men jag har inte ugn i garaget, så det fick bli varmluftspistol ist, och det funka bättre än jag hade trott
Nu börjar det inte vara så mycket kvar, men jobbar imorgon så de blir en kort helg nu tyvärr så jag kommer inte hinna så mycket som jag hade velat göra Ska boka mappning snart också så man har ett datum att se fram emot
Blir bra! Intressant med coatingen, hoppas det funkar! Räcker 800 grader dock? Min går nu på ca 600-700 i avgastemp och då går den fett, ska du ta ut 1000 hp lär det bli varmt Nåväl, det visar sig
Följer bygget, kul med varje uppdatering! Blir riktigt bra
OttoLeffler skrev: Blir bra! Intressant med coatingen, hoppas det funkar! Räcker 800 grader dock? Min går nu på ca 600-700 i avgastemp och då går den fett, ska du ta ut 1000 hp lär det bli varmt Nåväl, det visar sig
Följer bygget, kul med varje uppdatering! Blir riktigt bra
Jadu det får vi se
En kompis har samma på sitt grenrör utan problem, det är en e36 turbo med 764hk på naven så det klarar då pulver
Men vi får som sagt se hur länge det vill vara med
Ber om ursäkt att jag har varit dålig med att uppdatera här i projektet nu ett tag
Men nu händer det lite saker i garaget iaf -Har fått diff och växellåda fyllda med olja. -hela drivlinan sitter monterad. -kylare och lite mer delar har blivit omlackerade med riktig 2k färg. -avgas är klart även dp, fick bara linda om det 3ggr med avgasbandage då jag först glömt bredbandsuttaget, sen igen då jag lyckats sätta uttaget så sensorn tog i kopplingscylindern, och nu 3e blev det äntligen bra. -kopplat in och testat elfläktarna. -monterat hela turbosidan. Sen en massa småsaker som jag inte orkar skriva upp
Jag hoppas på att kunna starta upp den inom 2 veckor
Bjuder på lite bilder iaf så ni har något trevligt att titta på iaf Har även lagt in två 2016 vs 2017 bilder på bilden
Har läst igenom hela tråden nu. Riktigt kul att det blev en manuell istället för den första supran. Det tyckte jag var helrätt Kul projekt, skall följas!
Segmonsson skrev: Har läst igenom hela tråden nu. Riktigt kul att det blev en manuell istället för den första supran. Det tyckte jag var helrätt Kul projekt, skall följas!
Ja ska man jaga effekt så kändes det bara som ett val och det var att byta till manuell men hade jag byggt en dragrace maskin så hade jag utan tvekan gått på en auto typ th400 Grymt kul att du gillar och följer!
Kan även avslöja att mappningen är bokad nu den 8/6 så får vi se vad bilen levererar
Havetsfasa skrev: Gav grenröret lite heat coating idag, ska stå pall för 800 grader. En kompis har kört det utan något lacksläpp så jag hoppas de fungerar för mig med. Hade bara ett problem och de var att färgen skulle härdas en timma i 160-200 grader men jag har inte ugn i garaget, så det fick bli varmluftspistol ist, och det funka bättre än jag hade trott
Nu börjar det inte vara så mycket kvar, men jobbar imorgon så de blir en kort helg nu tyvärr så jag kommer inte hinna så mycket som jag hade velat göra Ska boka mappning snart också så man har ett datum att se fram emot
Segmonsson skrev: Har läst igenom hela tråden nu. Riktigt kul att det blev en manuell istället för den första supran. Det tyckte jag var helrätt Kul projekt, skall följas!
Ja ska man jaga effekt så kändes det bara som ett val och det var att byta till manuell men hade jag byggt en dragrace maskin så hade jag utan tvekan gått på en auto typ th400 Grymt kul att du gillar och följer!
Kan även avslöja att mappningen är bokad nu den 8/6 så får vi se vad bilen levererar
Ja precis Ja th400 skall väl tåla en del?
Fasen va najs! Skall bli spännande. Jag håller tummarna
Havetsfasa skrev: Gav grenröret lite heat coating idag, ska stå pall för 800 grader. En kompis har kört det utan något lacksläpp så jag hoppas de fungerar för mig med. Hade bara ett problem och de var att färgen skulle härdas en timma i 160-200 grader men jag har inte ugn i garaget, så det fick bli varmluftspistol ist, och det funka bättre än jag hade trott
Nu börjar det inte vara så mycket kvar, men jobbar imorgon så de blir en kort helg nu tyvärr så jag kommer inte hinna så mycket som jag hade velat göra Ska boka mappning snart också så man har ett datum att se fram emot
Var köpte du färgen till grenröret ???
På Swedol köpte jag de
Segmonsson skrev:
Havetsfasa skrev:
Segmonsson skrev: Har läst igenom hela tråden nu. Riktigt kul att det blev en manuell istället för den första supran. Det tyckte jag var helrätt Kul projekt, skall följas!
Ja ska man jaga effekt så kändes det bara som ett val och det var att byta till manuell men hade jag byggt en dragrace maskin så hade jag utan tvekan gått på en auto typ th400 Grymt kul att du gillar och följer!
Kan även avslöja att mappningen är bokad nu den 8/6 så får vi se vad bilen levererar
Ja precis Ja th400 skall väl tåla en del?
Fasen va najs! Skall bli spännande. Jag håller tummarna
ja en preppad iaf finns dom som ska klara 2000hk iaf