2457
Sök

Kostnad polering av fälgar?

...has left the building...
4 474 Inlägg
16 januari 2016
Trådstartare
Nån som kan svara på "mellan tummen och pekfingret" vad som är rimligt att betala för högglanspolering av 4 st 18" fälgar (hela fälgen in+utvändigt)? Resultatet som efterfrågas är i stil med det på bilden... Är ca 10' alldeles för dyrt för 4 fälgar?

https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81291/81291-cbe0077356d0cc402ddfc6653e150330.jpg

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

10 165 Inlägg
16 januari 2016
10 tusen låter rimligt för det jobbet om du ska ha finishen som på bild det tycker jag.

sen beror det på hur fälgarna ser ut när det börjas men kan tänka mig att dom inte är allt för fina ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

...has left the building...
4 474 Inlägg
16 januari 2016
Trådstartare
Det är alltså "avlackering" samt "isärplockning/ihopsättning" (förutom poleringen då...) som ingår. Behöver de riktas/lagas så tillkommer denna kostnad, så klart, denna kostnad var dock mycket rimlig det nämndes "max 1000 kr/fälg". Vet dock inte hur det är om "läppen" behöver fyllas med tillsatsmaterial då det finns mindre skrap/märken, dvs om det kommer synas (svaren är lite tvetydiga här)? Svaren på storleken på extrakostnaderna får först efter inlämning, men de rullar fint, även om det som sagt finns mindre skrap/märken på ytterbanan...Intera tar ca 900 + moms för "blankslipad kant + klarlack", men ingenstans skriver de vad en helpolering skulle kosta, UTAN klarlack helst. Firman i fråga som jag fått offerten från sysslar just med "extrem renoveringar" av detta slag, men de finns inte i Sverige. I nämnda pris ca 10' så har jag så klart räknat med frakten smile.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

10 165 Inlägg
16 januari 2016
dawwe skrev:
Det är alltså "avlackering" samt "isärplockning/ihopsättning" (förutom poleringen då...) som ingår. Behöver de riktas/lagas så tillkommer denna kostnad, så klart, denna kostnad var dock mycket rimlig det nämndes "max 1000 kr/fälg". Vet dock inte hur det är om "läppen" behöver fyllas med tillsatsmaterial då det finns mindre skrap/märken, dvs om det kommer synas (svaren är lite tvetydiga här)? Svaren på storleken på extrakostnaderna får först efter inlämning, men de rullar fint, även om det som sagt finns mindre skrap/märken på ytterbanan...Intera tar ca 900 + moms för "blankslipad kant + klarlack", men ingenstans skriver de vad en helpolering skulle kosta, UTAN klarlack helst. Firman i fråga som jag fått offerten från sysslar just med "extrem renoveringar" av detta slag, men de finns inte i Sverige. I nämnda pris ca 10' så har jag så klart räknat med frakten smile.

Med allt det jobbet och allt det innebär så tycker jag inte priset känns orimligt är ändå rätt många timmar dom lär plöja ner i fälgarna smile

har man själv get sig in på att polera upp något i aluminium så vet man att det tar tid och är slitsamt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Sök