Dags för lite korrigering i beskrivningen igen! :) Nu när bilen börjar bli klar utvändigt så börjar jakten på bättre fitment! Samt att det börjar bli dags att kolla över motorn för lite mer prestanda än original, håll tillgodo så... Visa mer
Vilket steg har du lagt i? Med tanke på kopplingen..
Original än.. Men bilen har rullat Göteborg och Stockholm 13* av dess 19 så är väl kanske dags, tycker att dubbelmassesvänghjul svänghjulet låter en del också.. Men samtidigt körde jag farsans Diesel när min var på verkstad.. Så svårt att avgöra!
Dags för service, igen 4 gången på firma och lite där emellan från min sida!
Var på Svenskbilsträffen på nationaldagen i Trollhättan/Göteborg! Grym tillställning och mycket fina bilar, rullade i sällskap med en Volvo PV 544 och en Volvo 262C Bertone
Alla bilder märkta med Sandra Ekwall är tagna av min kusin! Jättebra bilder!
Tack för de! Hittade en gammal! men sedan lyckades jag även dra av en till de bakre dämpare , sitter tre i toppen där också, med E-hylsa, vet du vad den heter?
Bilen har som sagt varit ståendes sedan i söndags, körde hem den till morsan och farsan så jag kan börja greja imorgon! Två nya fästen inhandlade! Och sex nya bultar, lika bra att byta när man ändå ska riva ned de för att få på coilsen i bak också.. Men detta får bli efter Kinnekulle på lördag då det är ont om tis som det är! bilen servas av en gamla klasskompis som är utbildad mekaniker på fredag, blir förhoppningsvis lite bättre i lådan efter oljebyte!
Beställde även slitsade bromsskivor fram och bak från speedparts till min, hoppas de kommer innan lördag så jag kan montera dem då mina i bak är slut!