Saab 9-3 SC clean! :)

Dags för lite korrigering i beskrivningen igen! :) Nu när bilen börjar bli klar utvändigt så börjar jakten på bättre fitment! Samt att det börjar bli dags att kolla över motorn för lite mer prestanda än original, håll tillgodo så ska vi se vad 2017 har att erbjuda! :)
  • 101 Följare
  • 167 760 Visningar
  • Projektet avslutat 29 november 2020
PhilipHofling
15 augusti 2016 · 387 Inlägg

Nu är bilen på lagning, spacers beställda (25mm blir de bak) MEN nu till min stora fråga, har köpt mig magneter att ha till nrskylten, vet att den inte är magnetisk men tänkte limma på magneter på den eller måla baksidan med magnetfärg. Men då behöver jag klä baksidan med något mer för annars kommer de repa, har ni något förslag?

Dawidd
15 augusti 2016 · 192 Inlägg

Klipp av en tunn tshirt eller något o limma på magneten? smile

PhilipHofling
15 augusti 2016 · 387 Inlägg

Dawidd skrev:
Klipp av en tunn tshirt eller något o limma på magneten? smile

Tankarna går åt sammet eller en microfibertrasa, men frågan är om magneterna klarar av att hålla upp den jävlen då!

Dawidd
15 augusti 2016 · 192 Inlägg

PhilipHofling skrev:

Dawidd skrev:
Klipp av en tunn tshirt eller något o limma på magneten? smile

Tankarna går åt sammet eller en microfibertrasa, men frågan är om magneterna klarar av att hålla upp den jävlen då!

Ja de är ju frågan, testa o göra det utan att limma fast t-shirten/mikrofiberduken o se fall magneten reagerar, om den gör de så är det ju bara o börja klippa ut o limma. smile
Men dessa små magneterna brukar ju oftast vara starka

PhilipHofling
15 augusti 2016 · 387 Inlägg

Dawidd skrev:

PhilipHofling skrev:

Dawidd skrev:
Klipp av en tunn tshirt eller något o limma på magneten? smile

Tankarna går åt sammet eller en microfibertrasa, men frågan är om magneterna klarar av att hålla upp den jävlen då!

Ja de är ju frågan, testa o göra det utan att limma fast t-shirten/mikrofiberduken o se fall magneten reagerar, om den gör de så är det ju bara o börja klippa ut o limma. smile
Men dessa små magneterna brukar ju oftast vara starka

Testade på vector fronten jag har liggandes och de fungerade klockrent! Men frågan om de är så starkt, kan ju iofs testa med att lägga en microfiber emellan! smile

Robin-T
15 augusti 2016 · 168 Inlägg

Snygg 9-3a! smile Lägg en transparent stenskyddsfilm bakom (finns på biltema) smile

PhilipHofling
15 augusti 2016 · 387 Inlägg

Robin-T skrev:
Snygg 9-3a! smile Lägg en transparent stenskyddsfilm bakom (finns på biltema) smile

Tack, det gör mycket med komplimanger när de går trögt med bygget.. smile men jag är rädd att de repar? smile

Robin-T
15 augusti 2016 · 168 Inlägg

PhilipHofling skrev:

Robin-T skrev:
Snygg 9-3a! smile Lägg en transparent stenskyddsfilm bakom (finns på biltema) smile

Tack, det gör mycket med komplimanger när de går trögt med bygget.. smile men jag är rädd att de repar? smile

Saknar min gamla lite när man ser din, riktigt trevliga bilar big_smile. Hade dock bara min i 2dagar innan den brann hmm. Men lägger du en sån film på lacken bakom plåten borde de va lugnt? smile

PhilipHofling
16 augusti 2016 · 387 Inlägg

Robin-T skrev:

PhilipHofling skrev:

Robin-T skrev:
Snygg 9-3a! smile Lägg en transparent stenskyddsfilm bakom (finns på biltema) smile

Tack, det gör mycket med komplimanger när de går trögt med bygget.. smile men jag är rädd att de repar? smile

Saknar min gamla lite när man ser din, riktigt trevliga bilar big_smile. Hade dock bara min i 2dagar innan den brann hmm. Men lägger du en sån film på lacken bakom plåten borde de va lugnt? smile

Verkligen, små medel får dem att ser riktigt fräscha ut! smile vad fan säger du? Hur då?! Sitter den då? Limma dit den för den lår väl släppa annars?

Asplundarn
16 augusti 2016 · 708 Inlägg

Varför kör du inte bara utan skylt? låter enklast wink

PhilipHofling
16 augusti 2016 · 387 Inlägg

Asplundarn skrev:
Varför kör du inte bara utan skylt? låter enklast wink

Haha fattig industriarbetare! wink nej men vill åka lagligt men kunna parkera och sedan bara plocka av skylten på ett bra sätt då fronten är så mycket snyggare utan! :p

Asplundarn
16 augusti 2016 · 708 Inlägg

PhilipHofling skrev:

Asplundarn skrev:
Varför kör du inte bara utan skylt? låter enklast wink

Haha fattig industriarbetare! wink nej men vill åka lagligt men kunna parkera och sedan bara plocka av skylten på ett bra sätt då fronten är så mycket snyggare utan! :p

Förstår! Dock svårt att få det bra men kör vita kardborreband då? syns ju inte alls lika mycket som svarta

PhilipHofling
16 augusti 2016 · 387 Inlägg

Asplundarn skrev:

PhilipHofling skrev:

Asplundarn skrev:
Varför kör du inte bara utan skylt? låter enklast wink

Haha fattig industriarbetare! wink nej men vill åka lagligt men kunna parkera och sedan bara plocka av skylten på ett bra sätt då fronten är så mycket snyggare utan! :p

Förstår! Dock svårt att få det bra men kör vita kardborreband då? syns ju inte alls lika mycket som svarta

Hade jag haft Artic white hade de fungerat som handen i handsken men med polar white blir de inte alls lika bra.. sad morsan kom med idén att sätta möbeltassar på skylten, och bara täcka magneterna med något så de inte repar, borde fungera! Får testa i eftermiddag!

Asplundarn
16 augusti 2016 · 708 Inlägg

PhilipHofling skrev:

Asplundarn skrev:

PhilipHofling skrev:

Haha fattig industriarbetare! wink nej men vill åka lagligt men kunna parkera och sedan bara plocka av skylten på ett bra sätt då fronten är så mycket snyggare utan! :p

Förstår! Dock svårt att få det bra men kör vita kardborreband då? syns ju inte alls lika mycket som svarta

Hade jag haft Artic white hade de fungerat som handen i handsken men med polar white blir de inte alls lika bra.. sad morsan kom med idén att sätta möbeltassar på skylten, och bara täcka magneterna med något så de inte repar, borde fungera! Får testa i eftermiddag!

Tycker du borde lacka om bilen i Arctic White, det låter bäst wink

Iamjonas
16 augusti 2016 · 226 Inlägg

Borde funka med genomskinligt repskydd, som nämndes ovan, eller mobilglasskydd, även det är genomskinligt och borde funka

Robin-T
16 augusti 2016 · 168 Inlägg

PhilipHofling skrev:

Robin-T skrev:

PhilipHofling skrev:
Tack, det gör mycket med komplimanger när de går trögt med bygget.. smile men jag är rädd att de repar? smile

Saknar min gamla lite när man ser din, riktigt trevliga bilar big_smile. Hade dock bara min i 2dagar innan den brann hmm. Men lägger du en sån film på lacken bakom plåten borde de va lugnt? smile

Verkligen, små medel får dem att ser riktigt fräscha ut! smile vad fan säger du? Hur då?! Sitter den då? Limma dit den för den lår väl släppa annars?

Stod och gick på tomgång och självantände hmm. Visste att de va xenon i dimljusen men hade inte sett hur de va gjort då ja bara haft den 2 dagar, tydligen va de inte så bra gjort hmm. Enligt brandteknikern klippt och skarvat samt ärgat va man kunde se på andra sidan som inte brann hmm.  Sånhär ja menar, finns lite olika: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … 000031843/

Senast redigerat av Robin-T (16 augusti 2016)

PhilipHofling
17 augusti 2016 · 387 Inlägg

Asplundarn skrev:

PhilipHofling skrev:

Asplundarn skrev:

Förstår! Dock svårt att få det bra men kör vita kardborreband då? syns ju inte alls lika mycket som svarta

Hade jag haft Artic white hade de fungerat som handen i handsken men med polar white blir de inte alls lika bra.. sad morsan kom med idén att sätta möbeltassar på skylten, och bara täcka magneterna med något så de inte repar, borde fungera! Får testa i eftermiddag!

Tycker du borde lacka om bilen i Arctic White, det låter bäst wink

Betalar du kan jag göra det! smile

PhilipHofling
17 augusti 2016 · 387 Inlägg

Robin-T skrev:

PhilipHofling skrev:

Robin-T skrev:

Saknar min gamla lite när man ser din, riktigt trevliga bilar big_smile. Hade dock bara min i 2dagar innan den brann hmm. Men lägger du en sån film på lacken bakom plåten borde de va lugnt? smile

Verkligen, små medel får dem att ser riktigt fräscha ut! smile vad fan säger du? Hur då?! Sitter den då? Limma dit den för den lår väl släppa annars?

Stod och gick på tomgång och självantände hmm. Visste att de va xenon i dimljusen men hade inte sett hur de va gjort då ja bara haft den 2 dagar, tydligen va de inte så bra gjort hmm. Enligt brandteknikern klippt och skarvat samt ärgat va man kunde se på andra sidan som inte brann hmm.  Sånhär ja menar, finns lite olika: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … 000031843/

Vad fan.. Nu ringde de från verkstan och sa att de förstört mina ballaster, att de exploderade. Sjukt sammanträffande..

PhilipHofling
18 augusti 2016 · 387 Inlägg

Uppdate, fick hem mina spacers igår, kommer se bra ut! smile kan bifoga lite bilder också! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216907/216907-491d13f0c8d3d35246aeb9edfae74200_large.jpg

Så ser fitmentet ut bak nu, ganska långt in i huset..

https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216907/216907-a256cabaf42c163c71979c83bebb3366_large.jpg


Denna höjden ska de bli, ovansidan gummit precis synligt! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216907/216907-bf6e15aa8d2e3dbb29146551c04a1bc2_large.jpg

Så blir de med spacers ungefär, detta är med 23mm mina 18 plus en 5:a från Biltema för att testa! Så de blev 25mm bolton spacers! smile

Senast redigerat av PhilipHofling (18 augusti 2016)

PhilipHofling
24 augusti 2016 · 387 Inlägg

Uppdatering!

Spacersen gick på, sitter som en smäck! smile balanserade upp coilsen bättre fortfarande lite låg på en sida bak satte sig fortfarande! Full bil så skrapar de! :p

Magneterna var inte så starka som behövdes så blev fortfarande kardborreband! smile
Två bilder från Sommarlandsträffen i regnet, tagna av AddesFoto!


https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216907/216907-1c97e00cf5a467b174cbc2fa7f7f429d_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216907/216907-5612fe7672c43101b69aa8fb676f356e_large.jpg


Två bilder fårn igår efter en ordentlig tvätt och sprayvax, likadant på fälgarna och däckglans på de! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216907/216907-e23c36b2b22ef4a7c306ef58ab24c5fe_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216907/216907-f3e80c9de85f0676f1e95600e2b1061c_large.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang