vilken toning?

abbe86 Egen
26 december 2006 · 24 Inlägg

ska tona min 9-5a nu men vet inte vilken film eller styrka jag ska ha? ska tona alla rutor.

andreas_940
26 december 2006 · 498 Inlägg

Iom att du ska tona alla rutorna tycker jag du ska ha en ljus toning. Det ser mycket finare ut med.

abbe86 Egen
26 december 2006 · 24 Inlägg

typ rök färgad eller?? samma fram och bak eller??

andreas_940
26 december 2006 · 498 Inlägg

abbe86 skrev:
typ rök färgad eller?? samma fram och bak eller??

Jo du ska ha samma fram och bak. (tycker jag)
Vet inte riktigt hur röktoning ser ut men kanske, grejjen är att su ska kunna se in men det ska ändå bli lite insynsskyddat :S

Johan_K
26 december 2006 · 31 Inlägg

Jag skulle ha satsat på http://www.sungraphic.se/product_info.p … cts_id/133 med mörket 55% eftersom att när alla rutot blir tonade blir det ganska mörkt fast det är ljusaste. Har själv film därifrån fast 75% men den är alldeles för mörkt om man ska ha fram enligt mig iaf.

//JK

Att vara tvåa är att vara första förloraren
Opelola
27 december 2006 · 106 Inlägg

tona baktil 95% och en 65% på sidorna fram. blir mycket snyggt, känner en som har denna kombinationen på hans 9-5.

Mvh Ola
LillNaisarn
27 december 2006 ·

Opelola skrev:
tona baktil 95% och en 65% på sidorna fram. blir mycket snyggt, känner en som har denna kombinationen på hans 9-5.

man mäter HUR mkt solfilmen släpper igenom och inte hur mkt den "stänger" ute,

så dvs 95%= 5%igenomsläpp , om du menade på att det var 95% igenomsläpp är det ingen ide att alls ha solfilm,

om man vill ha cleant ska man ha omkring 45 - 55%,
själv kör jag alltid på 4% runt om smile

Hencka
27 december 2006 · 12 Inlägg

45 eller 55%

djupt nergången i volvoträsket :)
Volvo Amazon "Jonna" (1964)
Opelola
27 december 2006 · 106 Inlägg

LillNaisarn skrev:

Opelola skrev:
tona baktil 95% och en 65% på sidorna fram. blir mycket snyggt, känner en som har denna kombinationen på hans 9-5.

man mäter HUR mkt solfilmen släpper igenom och inte hur mkt den "stänger" ute,

så dvs 95%= 5%igenomsläpp , om du menade på att det var 95% igenomsläpp är det ingen ide att alls ha solfilm,

om man vill ha cleant ska man ha omkring 45 - 55%,
själv kör jag alltid på 4% runt om smile

Det är som allt annat en smakfråga man får ställa sig själv innan man ska tona sin bil, jag har aldrig sagt nått annat. Tycker man svag tonat runtom är snyggast ska man tona så.

Mvh Ola
LillNaisarn
28 december 2006 ·

Opelola skrev:
Det är som allt annat en smakfråga man får ställa sig själv innan man ska tona sin bil, jag har aldrig sagt nått annat. Tycker man svag tonat runtom är snyggast ska man tona så.

jo precis nog är de det smile men jag trodde att du menade att man skulle ha 95% ljus igenom släpp bak och det andra fram, visst är det snyggt också med ljus solfilm blir mera "cleant" men själv tycker jag så mörkt som möjligt är snyggt.

men som sagt smaken är som baken - delad...

Thony_mannen
28 december 2006 · 263 Inlägg

Tona med 95% Runt om! Samma som jag har på min bil! Ska tona mina framrutor mörk oxå! Snyggt med toning på bilar! Synd att farbror blå inte gillar det på framdörrarna tongue

Volvo-Real-Power!
beemern .......
28 december 2006 · 2 655 Inlägg

Thony_mannen skrev:
Tona med 95% Runt om! Samma som jag har på min bil! Ska tona mina framrutor mörk oxå! Snyggt med toning på bilar! Synd att farbror blå inte gillar det på framdörrarna tongue

hehe ja ska snart tona om alla mina rutor. blir väl nånting på 70-80% och de blir på framdörrarna en ja har 2st extra dörrar som ja byter till vid bes... wink

Senast redigerat av beemern (28 december 2006)

Henk Tokig
28 december 2006 · 6 Inlägg

Jag tycker att lätt rökfärgad toning blir snyggast om man ska tona alla rutor.
Betydligt mindre risk att man retar upp fabror blå också.

Att köra med precis kolsvarta rutor är ju som att be om att bli stoppad.
Oftast så finns det ju någe mera än bara rutorna att klaga på också,  så det är ju lite onödigt.

Har själv kört med lätt rökfärgade rutor på mina fyra senaste bilar,   har aldrig haft några som helst problem med polisen.   Även bilprovningen har gått bra faktiskt smile

LillNaisarn
28 december 2006 ·

Henk skrev:
Jag tycker att lätt rökfärgad toning blir snyggast om man ska tona alla rutor.
Betydligt mindre risk att man retar upp fabror blå också.

Att köra med precis kolsvarta rutor är ju som att be om att bli stoppad.
Oftast så finns det ju någe mera än bara rutorna att klaga på också,  så det är ju lite onödigt.

Har själv kört med lätt rökfärgade rutor på mina fyra senaste bilar,   har aldrig haft några som helst problem med polisen.   Även bilprovningen har gått bra faktiskt smile

har haft på samtliga bilar runt om 4% och inte ett problem med Herr blå visst har dom kollat lite lustigt, det beror mycket på vad dom är på för humör och liknande...

på mercan hade jag det 2 sommrar rev endast på sbp...

men i helhet blir herr blå sur om man har mörk solfilm wink

har alltid 4% eller 8% som jag brukar ha på bakrutan smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang