En T6 är ju väldigt billig. Automaten klarar inte av kraften, jag vet. Men hur vanligt är det om de trilskas? Om man köper en som växlar bra och byter olja och kör som folk? Håller den då? Känns ju rent logiskt som den ska göra detta...
En T6 är ju väldigt billig. Automaten klarar inte av kraften, jag vet. Men hur vanligt är det om de trilskas? Om man köper en som växlar bra och byter olja och kör som folk? Håller den då? Känns ju rent logiskt som den ska göra detta...
Finns väl ingenting som håller på dom där bilarna, därav priset.
Undermålig kvalité på mer än växellådorna i S80 är min erfarenhet. Se till att du inte köper en bil med ABS-fel, boxen sitter korkat till och blir fuktfylld, ny kostar ca 9.000 på Volvo.
Undermålig kvalité på mer än växellådorna i S80 är min erfarenhet. Se till att du inte köper en bil med ABS-fel, boxen sitter korkat till och blir fuktfylld, ny kostar ca 9.000 på Volvo.
Haft 2 stycken. Bägge 2.9 aut. Inga problem. Den första såldes till en kompis. Har inte så mycket som hickat på 3 år nu och han kör bara kortkörningar.
Jag kör väldigt lugnt. 43 år...
Men visst: Jag läser av felkoder i samband med köp.
Körde min S80 T6 som vinterbil och gubbkörde den mest men mot slutet gick den knappt på alla växlarna. Växellådorna är väldigt veka även om man kör fint. Då hade jag den äldre växellådan iom att min var tillverkad -99