Eftermarknadssprut Nissan s12

olzmajster
18 mars 2016 · 37 Inlägg

Gomidda!

Jag har en Nissan s12 som jag ska koppla in ett DTA s40 i och jag tänkte bygga en adapterhärva mellan bilens original kablar och mitt DTA, jag hittar dock inte något el/kopplingsschema på bilen prylar, där går in 3 olika kontakter i styrboxen och skulle behöva hjälp med vilka som går till motor o vilka som går till allt annat.

Tackar på förhand!

torpis Forummoderator
19 mars 2016 · 10 572 Inlägg

Inget svar men...  bygga ny kabelhärva går fortare än att reda ut vart alla kablar går i din gamla.  Det är inte så många kablar och drar man nytt så blir det utan gamla glapp osv

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
tekniknissen1
19 mars 2016 · 866 Inlägg

Det är nog som torpis säger ! bygg nytt ! Har även för mig att nissan har posetiv utgång till bränslepumpsrelät från dom gamla ECU,erna, ska man pilla i säkringsboxen och koppla om så går det fortare att lägga nytt.

torpis Forummoderator
19 mars 2016 · 10 572 Inlägg

Sen har det varit nån eller ett par tjommar som marknadsfört sig själva som väldigt duktiga med ett eget sprut i dina krokar. Minns inte vad de hette, bara att de höjde sig själva till skyarna. kanske några att slå sig ihop med för bygget?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Dr_struts
20 mars 2016 · 1 861 Inlägg

torpis skrev:
Sen har det varit nån eller ett par tjommar som marknadsfört sig själva som väldigt duktiga med ett eget sprut i dina krokar. Minns inte vad de hette, bara att de höjde sig själva till skyarna. kanske några att slå sig ihop med för bygget?

Kan inte va typ MAXXECU eller något du tänker på?

För övrigt så håller jag med ovan, ska du ändå byta sprut så gör om gör rätt så du slipper massa "loose ends" ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Frallam
20 mars 2016 · 229 Inlägg

Hela manualen till s12orna här
http://yariksteel.ru/manual/s12/s12_manual.pdf

torpis Forummoderator
20 mars 2016 · 10 572 Inlägg

Dr_struts skrev:

torpis skrev:
Sen har det varit nån eller ett par tjommar som marknadsfört sig själva som väldigt duktiga med ett eget sprut i dina krokar. Minns inte vad de hette, bara att de höjde sig själva till skyarna. kanske några att slå sig ihop med för bygget?

Kan inte va typ MAXXECU eller något du tänker på?

För övrigt så håller jag med ovan, ska du ändå byta sprut så gör om gör rätt så du slipper massa "loose ends" ^^

Nej, detta var några noname i klippan/åstorp vill jag minnas.... jag minns det för de var lite väl aktiva i forumet med sitt firmanamn, minns ironiskt nog inte vilket det var nu...  Men det kan kvitta, det är alltid en poäng i att välja det sprut och den metod som kompisarna i trakten gör. Det blir alltid billigast.   Dyrast blir alltid Megasquirt, trots ett ringa inköpspris smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
olzmajster
20 mars 2016 · 37 Inlägg

tackar så mycket för svar, ska tänka över lite hur jag ska gå till väga, jag vet vilka de e som håller på, psi-motor heter dom o sprutet har jag inte hört något om mer än vad dom själva har sagt, får se hur man gör!

Dr_struts
20 mars 2016 · 1 861 Inlägg

Är den 4 burkad kan det vara värt att slå ett öga på SAAB's trionic 5, prisklass med MS och slår många av dom bättre spruten på fingrarna när det gäller stabilitet! Lättarbetat är det med, många som pysslar med och skit (y)

Ända downsiden är att man får SAAB's tändkassett med på köpet ^^

Men ja bang for the buck så är det nog #1 ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang