Nissan S13. 360WHP leksak för gata och bana.

Nissan 200SX S13 fräschas upp och byggs om för gata och bana. Mer information kommer (:
  • 39 Följare
  • 16 368 Visningar
  • Uppdaterades senast 19 november 2017
Jory
19 mars 2016 · 75 Inlägg

Hej alla!

Tänkte dela med mig av bilen jag arbetar med.
Det är en Nissan 200SX S13 från 1992, tyskimport av en tidigare ägare.

Jag köpte bilen som ett avstannat drifting-projekt.
Jag ska fräsha upp, bygga om och till.
Siktar på att ha en trevlig gat- och banbil till sommaren.
Motorn är en CA18DET byggd av Motornord.

Spec:
Renoverad topp, mirafrästa ventiler.
Wiseco stålpackning.
Dubbla avgaskammar CA18DET.
ARP-bultar rätt igenom.
Wiseco 84mm-kolvar.
H-profil-stakar.
Linehonade lägen.
Toppdeckat block.
Polerad vev.
ACL race-lager i hela motorn
Vev, svängdämpare, svänghjul och tryckplatta balanserat tillsammans
Ross Metaljacket vätskefylld svängdämpare
Driftworks svänghjul (5,5 kg)
Sachs 618 tryckplatta
Fjädrad 6-puckad lamell
Garrett GT2871R
Ajdén downmount grenrör
HKS dumpventil
Link G4 Atom sprut
Link mapsensor
Link laddtryckstyrning
RC Engineering 1000cc-spridare

Bilen är ganska fräsch utvändigt, men behöver lite kärlek under skalet.
Nästan helt rostfri, det är bara ett mosat domkraftsfäste som rostat upp. Ska fixas.
Inredning, bromsar och elsystem ser dock ut som skit, så började mitt arbete där.

http://i.imgur.com/sJjYXTb.jpg
http://i.imgur.com/7iOAlUd.jpg

Senast redigerat av Jory (19 mars 2016)

Jory
19 mars 2016 · 75 Inlägg

Bilen köptes uppe vid Stockholm. Jag bor i Skåne.

Tur att man har snälla vänner.
Extra tur att man har snälla vänner med både BE-körkort, biltrailer och en bra dragbil!


Här är vi på väg hem!
http://i.imgur.com/pXBJXdp.jpg

Fick ta av nosen på bilen för att få upp den på trailern.
Kommer att monteras tillbaka med snabbfästen.
http://i.imgur.com/mtgc3u7.jpg

Jory
19 mars 2016 · 75 Inlägg

Jag visste vid köpet att något var allvarligt fel på bromssystemet.


Så innan jag tog hem bilen till mig fick den stå hos en vän med lyft, då det är mindre kul att meka bromsar utan lyft.
http://i.imgur.com/1Bv3XdP.jpg

Även kopplingen kändes lite konstig, visade sig att kopplingscylinder satt lite sådär.. roll
Problemet var att armen som cylindern verkar mot var för lång.
Vi tillverkade en kortare arm, gängade upp det skadade hålet och monterade den korrekt.
http://i.imgur.com/21thtdi.jpg

Felet på bromsarna berodde enligt säljaren troligen på att huvudbromscylindern var defekt.
Vi testade bromsarna grundligt, och kom fram till samma sak.
Därför letade jag fram en bättre beg. huvudbromscylinder på en lokal bilskrot.
http://i.imgur.com/TPjbYFx.jpg

Efter rengöring in- och utvändigt blev den "nya" cylindern väldigt fin smile
http://i.imgur.com/jKfVoPM.jpg

Detta fixade felet på bromsarna.
En video på vår första testkörning (med fungerande bromsar) kan ni se här!
https://vimeo.com/159628398  <-- Klicka!

Jory
19 mars 2016 · 75 Inlägg

Nästa steg var att börja riva ned inredningen och elsystemet.
Bilen var redan väldigt rensad invändigt.
Jag fortsatte med att lyfta ut instrumentpanel, ljuddämpning, stolar, cupéfläkt och så vidare.

Börjat riva.
http://i.imgur.com/9OLkFPT.jpg

Stolen är ganska fin, men jag vill ha svarta.
Denna ska skänkas till en av de två vännerna som hjälpte mig få hem bilen.
Den hamnar förhoppningsvis i hans stridsvagns-hotrod.
Ni kan se hans projekttråd här:http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … ponly=true
http://i.imgur.com/QtuZNYT.jpg

Fläktsystem på väg ut.
Jag kommer montera in en elektrisk defogger och en enkel friskluftsfläkt, så några av rören sparas.
http://i.imgur.com/IJwvkeT.jpg

För att kunna testa vissa funktioner behövde jag ett tillfälligt säte.
Här ser ni ett turkiskt rejsingsäte.
http://i.imgur.com/4Olt1uv.jpg

Bilen var ganska tjurig att starta, så det ville jag fixa innan jag började riva hela elsystemet.
Det berodde delvis på dåligt jordade spolar, tveksam startmapp och helslut batteri.
Mest berodde det dock på sjuka spänningsfall till soppapumpen när startmotorn körde.
Dessa tunna jävla kablarna gick hela vägen från instrumentpanelen till in-tank-pumpen, och tillbaka.. roll
http://i.imgur.com/edNPmgB.jpg

Jag monterade ett helt nytt elsystem till pumpen. Batteriet ligger i skuffen, så där hamnade även reläet.
En något överdriven 6mm-kabel går via relä och säkring direkt till batteriet.
Tygtape från Elfa väger lite och gör installationerna grymt snygga.
http://i.imgur.com/HpKpx7Q.jpg

Jag gillar inte kabelskor som man bara klämmer över kabeln, köpte dessa som man crimpar på plats istället.
http://i.imgur.com/PsZKWKz.jpg

Färdigt relä.
Orginalhärvan som går där ska städas upp den med. Senare.
http://i.imgur.com/T0jKQBq.jpg

Jory
19 mars 2016 · 75 Inlägg

Nu kunde jag äntligen börja nysta i elsystemet!
Sprutet var monterat piggyback, och hela jävla härvan låg slängd i handskfacket.. roll
Kablarna till motorns gamla givare mm var kvar i härvorna, så nu ska det storstädas.
Jag ska köra sprutet standalone, så kablaget ska byggas därefter.
Jag jobbar med styrelektronik, att pilla med kablar är inget jag är rädd för lol

Så här såg det ut efter en stunds städande..
Den här sortens kabeldragning (om man kan kalla den det) ger mig cancer i hjärnan.. hmm
http://i.imgur.com/hqcNvJE.jpg

Usch vad det ser ut, bara och klättra in och rensa!
http://i.imgur.com/O9dWVFb.jpg

Konsoll/instrumentpanelshärvan städas den med.
I och med att fläktsystemet åker ut, så kan jag ta bort en hel del.
Jag behåller dock några av ljudsystemets kablar, vill kanske ha en liten och lätt radio där sen.
http://i.imgur.com/YHqCd7O.jpg

Här är större delen av motorns elhärva uppmärk, utplockad och uppsnittad. Städning pågår.
http://i.imgur.com/3arOHtc.jpg

Kablaget som ska ligga bredvid ventilkåpan.
Vissa kablar ska ut, andra ska in.
Buntbanden är tillfälliga, och låser spridarkontakter med mera där de ska vara.
http://i.imgur.com/mCA1eut.jpg

Fruktansvärt råttbo. Snart ska det vara upprensat smile
http://i.imgur.com/ZZ4akbf.jpg

Orginalboxen är chippad. Tänkte sälja den när bilen kör standalone.
Någon som vet ungefär vad box med chip är värd?
(imgur vänder bilden upp-och-ned, sorry)
http://i.imgur.com/KXrT8sh.jpg

Jory
19 mars 2016 · 75 Inlägg

Bromsrören i motorrummet hade tagit mycket stryk när bromssystemet felsöktes.
Då bilen (tyvärr?) har ABS, och jag inte tänker ta bort denna just nu, så behöver jag kröka till nya bromsrör till i stort sett hela bilen.

Köpte mig ett billigt dubbelkoningsverktyg på Biltema.
Det gör sitt jobb, om man smörjer det väl, smörjer röret och tar omtag i sista pressteget.
Skulle dock inte rekommendera verktyget till användaren utan tålamod.
http://i.imgur.com/sfh3Kna.jpg

Här är ett första rör grovformat.
Ska snygga till raksträckorna innan det monteras, och krökarna efter montering.
http://i.imgur.com/PLU0R0W.jpg

Tänkte bygga en service-vänlig och rejsig konsoll-panel.
Här ska mätare, varningslampor, brytare och annat smått huseras.
http://i.imgur.com/nFFsqU6.jpg

Mallade ut för en förhöjningsram.
Detta ska sedan överföras till aluminiumplåt.
http://i.imgur.com/tYzLfX3.jpg

Ungefär såhär blev den.
Måste vänta tills jag fått hem några komponenter, och passa in dessa, innan jag överför den till alu.
http://i.imgur.com/ZiSrteJ.jpg


Nu är tråden ikapp verkligheten.
På agendan står mer arbete med elsystem, instrumentpanel och bromsrör.
Hoppar lite mellan de tre, för omväxlingens skull.

Senast redigerat av Jory (19 mars 2016)

Marklund96
20 mars 2016 · 188 Inlägg

Intressant bygge, ska bli roligt att se slutresultatet smile

Subaru Impreza GT "Subie" (1999)
Jory
30 mars 2016 · 75 Inlägg

Tänkte att det var dags för en liten uppdatering!

Jag har arbetat en del med motorhärvan i påsk.
Fick äntligen hem alla sladdar, kontakter och annat som jag saknade.

Rejält skärmad kabel och nya fina kontakter till vev- och kamgivare
http://i.imgur.com/gyni6jC.jpg

Bestämde mig för att dra ny el till spolarna och spridarna med.
Gick upp lite i diameter på matningskablarna.
På bilden syns en ny och gammal spridarkontakt.
Den vita (1,5mm2) matarkabeln ersattes av den röda (2,5mm2).
http://i.imgur.com/UoYZglZ.jpg

Då ECUn reglerar på returen, så har spridarna gemensam matning.
Ville inte använda en skarvklämma på så många och grova kablar.
Knöt istället ihop dem med ståltråd..
http://i.imgur.com/EiH7XOi.jpg

.. och gjorde en solid och fin varmlödning av det hela smile
http://i.imgur.com/N28sPvm.jpg

Då var det bara röran nere vid ECUn kvar..
Tog inga bilder, men det är i alla fall städat nu roll
http://i.imgur.com/rlJPhOD.jpg

Jag tillverkade en montageplåt i 1,5mm-alu.
http://i.imgur.com/BVM4h7U.jpg

Nu kunde jag montera ECU med mera, och på så vis se precis hur långa alla sladdar ska vara.
Spridarmotstånden fick en lite fräschare montering.
Köpte en säkringshållare på feltema. Har en i Volvon, den fungerar ännu. Får duga lol
De skabbiga reläerna är bara för att måtta upp storleken. De ska absolut inte användas.
http://i.imgur.com/eNo9fEE.jpg

Modifierade några kabelskor, och tillverkade två strömskenor.
Den stora går via huvudbrytaren, den lilla bryts inte (för larm och c-lås mm).
Katten var med och höll sällskap, därav mängden hår..
http://i.imgur.com/ZCsiZyM.jpg

Lindad strömgrunka. Ska kompletteras med lite krympslang utanpå skorna, sen är den klar!
http://i.imgur.com/W9Jw9Kp.jpg

Jory
1 april 2016 · 75 Inlägg

Pytteuppdatering!

Köpte mig ett nytt batteri idag. Dyrt vare.
http://i.imgur.com/By0KqmU.jpg

Obligatorisk katt-inspektion.
http://i.imgur.com/HmWIZxJ.jpg

Satte det på långsam laddning över natten, så ska det skruvas lite imorgon (:

Jory
2 april 2016 · 75 Inlägg

Motorhärvan är klar! big_smile
Testade att starta motorn med mitt nya fina batteri, den startade så snällt så!

Nästa steg var att linda hela stammen med tygtape.
Det blir riktigt snyggt. Dessutom väger tapen nästan inget alls.
http://i.imgur.com/2uUpAsl.jpg

Här är hela motorhärvan.
Det saknas bara några få kabelskor till oljetemp och oljetrycksgivare.
De nakna kablarna ska vidare till panelen med mätare och brytare.
http://i.imgur.com/h5f35Ku.jpg

Blev fint med lindad härva på min montageplåt.
http://i.imgur.com/AKN02y9.jpg

Sedan lade jag in instrumentpanelen igen. Inte skruvad, bara ditlagd.
Detta för att kontrollera om min förhöjningsram passar med växelspak mm.
Det kommer gå bra, bara man sätter sakerna på rätt plats.
Ursäkta att bilden blev utfrätt i mitten, det var den enda jag tog.
http://i.imgur.com/czVh2B9.jpg

På bilden ligger panelen ca 10mm för nära växelspaken.
Trots detta är där tillräckligt med plats för en näve + marginal.
Kommer eventuellt göra förhöjningen lite grundare i framkant.
Oavsett vilket blir det skitbra smile
http://i.imgur.com/NlCjtmP.jpg

gnosjo
2 april 2016 · 31 Inlägg

Super snyggt eljobb smile

Jory
3 april 2016 · 75 Inlägg

gnosjo skrev:
Super snyggt eljobb smile

Tack! (: Nästan lite synd att gömma den där panelen under instrumentbrädan hmm
Det blir bra! Kommer bli lite rörigare när samtliga grunkor är på plats, men försöker hålla det cleant.

Jory
3 april 2016 · 75 Inlägg

Idag har jag byggt en panel!

Började med att borra upp min lilla voltmätare till 2,5mm.
Monterade två snygga M2,5-skruv i mässing. Mutter på baksidan.
http://i.imgur.com/dKzVOtT.jpg

Då voltmätaren kommer monteras utanpå en panel så agerar muttrarna disanser.
http://i.imgur.com/Q4KAKVx.jpg

Förhöjningsramen sticksågad i aluminiumplåt.
http://i.imgur.com/a2uXxqK.jpg

Då jag inte äger en kantbock så fick jag forma metallen för hand.
Hårda ekskivor och en hammare duger bra på plåtar som inte behöver ha god finish.
Det är dock viktigt att man arbetar fram och tillbaka många gånger, så att metallen böjer sig över träet.
Om man bara bankar iväg kommer aluminium vilja bytas i böjen.
Här bockar jag en anliggningsyta.
http://i.imgur.com/8TyAB9b.jpg

Efter en stunds bankande så var det mesta bockat.
http://i.imgur.com/mG91fQ6.jpg

Nästa steg var att böja plåten till formen på instrumentpanelen.
http://i.imgur.com/MpQpr8D.jpg

Här behövde jag dock ha god finish på båda sidor vikningen.
Löste det genom att använda en bit ädelträ och muskelkraft för att imitera en kantvik.
Det blev riktigt bra. Hade dock varit bra mycket svårare på en järnlegering.
http://i.imgur.com/rc1thfK.jpg

Ramen kommer ha en avtagbar panel på sig.
Huvudbrytaren är dock rent för grov för att flytta med panelen, så den får sitta i ramen.
En liten förstärkningsplåt garanterar att ramen är starkare än brytaren.
http://i.imgur.com/Wemc8p0.jpg

Här är ramen nästan färdig.
Jag har även grovskurit panelen.
http://i.imgur.com/5YEyqkY.jpg

Här är även panelen i stort sett färdig.
Givetvis tillkommer hål för mätare, lampor, brytare och annat.
Panelen är även bockad i nederkant, samt har fått ett urtag för huvudbrytaren.
http://i.imgur.com/sTmtQu5.jpg

Avslutar med en sneak peak på hur den kommer sitta.
Passformen blev förvånansvärt god.
http://i.imgur.com/GocKYNf.jpg

Senast redigerat av Jory (3 april 2016)

Jory
10 april 2016 · 75 Inlägg

Varit upptagen med annat i veckan, så har inte fått så mycket gjort med bilen.
Men lite har i alla fall hänt!

Jag började tillverka defoggern.
När jag skulle testmontera den insåg jag att den skulle krocka med min montageplåt.
Såå det var bara att göra en ny montageplåt!
http://i.imgur.com/XAowH9z.jpg

Så här mycket längre fram kommer den nya sitta.
http://i.imgur.com/s1M91Bl.jpg

Passade på att komplettera med fler säkringar till panelen.
Tillverkade en ny strömfördelargrunka.
Hoppas att 14 säkringar räcker tongue
http://i.imgur.com/IC0W9q1.jpg

Den nya montageplåten är rätt mycket mindre än den gamla.
Lyckades dock pressa dit allting ändå.
Spridarmotstånden kommer dock få sitta på baksidan.
http://i.imgur.com/GBGqvop.jpg

Hoppade över till att bygga på panelen.
Sågade upp hål till mätare. Kan inte rekommendera hålsåg till detta.
Använde träbiten som guide, men lik förbannat fick jag ungefär 53mm2 stora hål av en 51mm2 hålsåg.
De är dock fint i linje tack vare träbiten, så det kommer bli prima.
http://i.imgur.com/h2tCFkH.jpg

Borrade och sågade lite mer i panelen.
http://i.imgur.com/0VsWLQA.jpg

En liten tease på hur det kommer bli!
Slipade panelen lite slarvigt, och slängde in diverse saker.
Notera att fler saker ska in.
Biltemamätarna är bara placeholders.
http://i.imgur.com/Hnfr2X7.jpg

Senast redigerat av Jory (10 april 2016)

Greken021 Västerås Night Racers founder
10 april 2016 · 431 Inlägg

riktigt nice jobb med bilen. kul att se att de går framåt smile Panelen blev skit bra smile

Sponsring: JB-ENGINE (http://jb-engine.se/)
audi a3 1.8tsq - 500whp projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=267168
Lägg gärna en röst på bilen: http://www.garaget.org/mypage/edit_car. … _id=308412
Audi A3 1,8TS QUATTRO "Västerås Night Racers" (2000)
Jory
14 april 2016 · 75 Inlägg

Idag har jag fixat fläktar!

Hade en grov, trebladig 120mm-fläkt över.
Tidigare i livet har den nog blåst luft genom en server.
Den ska nu få blåsa värmd luft på vindrutan.
http://i.imgur.com/Uf52igy.jpg

Två små värmeelement monterade på en bit masonit.
http://i.imgur.com/evEwCl6.jpg

Här är defoggern i stort sett färdig.
Jag ska bara linda lite silvertape runt fläkthuset, så den blir någorlunda tät.
Den väger fasligt mycket mindre än orginal värmepaket (:
http://i.imgur.com/6qZNxCH.jpg

Byggde även en tilluftsfläkt.
Plattan passar över hålet som gamla värmepaketet tog sin friskluft ifrån.
Ger mig möjlighet att forcera tilluften i kupén.
Två st tysta datorfläktar gör förhoppningsvis jobbet.
http://i.imgur.com/6QCqkpY.jpg

Tänkte inte sätta något spjäll i öppningen, får utvärdera och se om det fungerar utan.
http://i.imgur.com/H5WyPpM.jpg

Snart är det dags att montera tillbaka instrumentbrädan!
Ska bara ge larmet och c-låset en separat (obruten) matning

Baker3
14 april 2016 · 91 Inlägg

Grymt fint elarbete och panelbygge! prenumeration lagd smile

BMW 325i "M-Sport" (2007)
Jory
17 april 2016 · 75 Inlägg

Fått lite gjort i helgen.

Gjorde en väldigt professionell tätning av defoggern mha silvertape.  roll
http://i.imgur.com/Kxu4rTW.jpg

Monterade friskluftsfläktarna.
http://i.imgur.com/wE6kMSg.jpg

Fixade även en snygg lösning till batterikabeln.
Tidigare låg den bara utslängd i bilen. Då jag inte gillar eldsvådor så gjorde jag det ordentligt.
Kabeln ligger i en vp-slang. Slangen är lindad med tygtape.
Använde väldigt grov krympslang med smältlim för att tvinga fram skarpa böjar.
http://i.imgur.com/h5KK2Em.jpg

Har börjat dra om alla bromsrören i bilen.
Drar rören genom torpeden för att hålla motorrummet rent.
Använder vanliga förskruvningar där rören passerar plåten.
http://i.imgur.com/X5Luxgv.jpg

Sedvanlig katt-inspektion.
http://i.imgur.com/9k4SfJs.jpg

För att undvika att få in skräp i bromssystemet använde jag en gammal nippel med lite pressat rör som plugg.
Det andra röret är det gamla, på väg ut.
http://i.imgur.com/KvGC61z.jpg

Riktigt skönt att bli av med rören.
Har bara kopplingsröret samt röret mellan abs-enheten och bakhjulen kvar.
Rören som passerar över grenröret kommer isoleras.
http://i.imgur.com/9NGGmTW.jpg

Noterade märkliga skador på insidan av fälgarna.
Kunde konstatera att pinnbultarna som håller spacern stack ut något.
Tråkigt att tidigare ägare varit så jävla slarvig. mad
http://i.imgur.com/Cic4GIE.jpg

Tog ned bultarna lite med vinkelslipen.
http://i.imgur.com/JPPB59D.jpg

Här syns skadorna på fälgen.
Tog lite med slipen här med, så fälgen garanterat sitter plant.
http://i.imgur.com/pUPE6PQ.jpg

Senast redigerat av Jory (17 april 2016)

Jory
19 april 2016 · 75 Inlägg

Fick lite gjort idag.

Råkade rulla ena fälgen förbi brukisen, så var ju tvungen att måtta upp den och fotografera.
http://i.imgur.com/9HMCfjy.jpg

Sista bromsröret som ska dras är till bakbromsarna.
Målade kardantunneln inför montering.
http://i.imgur.com/0d6H0Ik.jpg

Var på Swedol idag och köpte lite slang mm.
Började med att fixa vevhusventilationen.
Den här anslutningen har ett jobbigt vertikalt rör svetsat rak uppåt.
http://i.imgur.com/f10anAA.jpg

Så jag kapade ner det.
Pluggade ventilkåpan med en trasa innan.
http://i.imgur.com/KnSQZpQ.jpg

Här är de nya slangarna på plats!
Det avloppsfärgade röret ska bytas, tids nog.
Ventilkåporna ska målas.
Ett annat orginalplenum ska modifieras och ersätta detta.
Alla andra slangar som går kors och tvärs ska städas de med (:
http://i.imgur.com/YuS3zsm.jpg

Jag har för närvarande har för få tryck-uttag på insuget.
Därför tänkte jag sätta wastegate-ventilen på bromsens tryckslang.
Om ni tror detta är en dålig idé så uppskattar jag om ni skriver det!

http://i.imgur.com/IRzHqtW.jpg

Ungefär såhär tänker jag mig att det monteras.
Måste dock vända på ventilen.
Kanske fixar ett rör som gängar in i t-korset och ventilen, istället för att ta omvägen via nipplar och slang.
http://i.imgur.com/ZN2mKZf.jpg

Verkar som att jag får hem mina nya mätare, stolsfäste och annat jag behöver för att få ihop inredningen snart!
http://i.imgur.com/Pgrdd1L.jpg

Stay tuned! (pun intended) cool

Jory
27 april 2016 · 75 Inlägg

Har jobbat lite mer i dagarna (:

Dragit bromsröret till bakbromsarna. En handbroms ska in längs vägen.
Testar att koppla den direkt på röret till att börja med.
Om den krångar köper jag bara till en fördelare och separat reservoar.
http://i.imgur.com/GyxCp7x.jpg

Röret fortsätter bak till ett t-kors, precis som orginal.
Kommer troligen dra de sista rören genom genomföringarna till ABS.
http://i.imgur.com/GIcJmoO.jpg

Kommer bli en gnutta trångt med allting på plats.
http://i.imgur.com/kflXthK.jpg

Gjorde en stabil hållare till batteriet.
http://i.imgur.com/eLv4dvA.jpg

Har även dragit kabel mellan batteri och huvudbrytaren.
Lindade flexslangen med svart tygtape, blev snyggare så.
http://i.imgur.com/e7q9C8A.jpg

Katterna gillar när jag sitter och meckar. lol
http://i.imgur.com/8EeQuWl.jpg

Köpte mig en riktigt billig nitmuttersats.
Får se om jag var dumsnål eller ej.
Räknar inte med att använda den sådär enormt mycket.
http://i.imgur.com/IyHGNE0.jpg

Har även varit och hämtat ordern från Japtuning.
Bland annat Autometer ladd- och oljetryck. Har en oljetempmätare sedan tidigare.
Fick även en bromsrörsnippel till handbromsen.
Så nu är bygget sponsrat med en nippel. cool
http://i.imgur.com/j7qiQWI.jpg

Pillade av dekalen på sidan av bilen, för att inspektera skadan jag visste att den dolde.
Inte helt vackert.
Ska ändå lacka om bakluckan, så lägger lite färg här med.
Det kommer inte bli bra, men det får duga.
Good looking from afar, but far from good looking roll
Har planer på att göra om utsidan av bilen i framtiden, men det blir inte detta året.
http://i.imgur.com/t5fqGFM.jpg

Drog om kopplingsröret idag.
Vart ganska mycket avlagringar i huvudcylindern..
Torkade rent samt spolade genom med ny bromsvätska.
http://i.imgur.com/ds1L3jS.jpg

Det nya röret spenderar väldigt lite tid i motorrummet.http://i.imgur.com/GgoSgXF.jpg

Senast redigerat av Jory (27 april 2016)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang