Renault Laguna II 2002 startspärr

beppizh
20 mars 2016 · 328 Inlägg

Tjena, har en renault laguna II 2002-års modell som rubriken lyder. Efter att jag skulle byta stereo på den så gick startspärren i (skitkonstigt). Har ej pillat på mer än runt stereon fråns efter att startspärren gick i. Databoxen till motorn kan jag ej hitta med datorn så det borde ju vara därför som startspärren går i, för jag inte kan nå databoxen eller lyckats radera den på något vis.

Finns det någon av er garagare som vet hur jag ska lösa detta? Jag studerar och detta är min första bil så jag har inte en förmögenhet och lägga på bilen. Kan jag göra något själv?

Efter att startspärren gick i så har jag kopplat ur:
*AC panelen
*Original stereon
*Varningsblinkersen

osv.

Misstänker att jag lyckats med någon kortslutning så att jag har slagit ur databoxen till motorn och indirekt så går startspärren i. roll

Återigen till frågan. Kan jag göra något själv? Alternativt vad skulle detta kosta på en verkstad för att få det lagat alternativt felsökt?

Tusen tack på förhand så hoppas jag det finns någon som kan hjälpa mig!

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
20 mars 2016 · 4 917 Inlägg

Tja, du skulle kunna öppna boxen som förmodligen är förstörd..
Är du hemma på att mäta med instrument så är det bra..
Kan du handha en lödkolv så är det ännu bättre.
Nästa gång så glömmer du nog inte att koppla bort batteriet eller ha instrumentet och kolla vad som är plus och minus..

Senast redigerat av tommen1 (20 mars 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
beppizh
21 mars 2016 · 328 Inlägg

Ja jag har både en löddkolv och multimeter. Men är det normalt att databoxen går sönder så lätt?

DRUTTENRAMBO
8 augusti 2017 · 1 Inlägg