Elle belle bi, vilken växellåda väljer vi? Oavsett vilken växellåda vi hade valt så såg de bedrövliga ut. Efter avfettning och högtryckstvätt så insåg jag snabbt att den var tvungen att poleras ren. På med olika sorters trissor på borrmaskinen och så blev den en skinande historia. Även styraxeln rengjordes grundligt och lackades. Nya styrleder har också införskaffats. Och i samma veva så lackade jag även styrledsfästena.
Det finns självklart skillnader på växellådorna men vi tror minsann att vi kan använda en del utav grejorna ändå. Vi demonterade enkelt drivaxeln från den andra växellådan och monterade den lika enkelt på min. Vi plockar väck svänghjulet senare för att ses över och eventuellt lättas.
Vad gjorde vi mer en helt vanlig onsdag? Lite av allt möjligt och ändå knappt nånting. Vi såg över MC-förgasarkitet och oljetråget. Jag hade fått heads-up av tidigare motorverkstaden gällande oljetråget då det var hyfsat smutsigt inuti. Ytskiktet såg heller inte vackert ut. Farsan gick på utsidan med stålborste – och nog f*n hittade han ett hål i botten, inte oljepluggen, utan ett hål inte större än ett knapphålshuvud. Men det räcker för att kassera. Hade ju räckt att svetsa igen hålet, men eftersom insidan också var risig så har jag nu beställt nytt oljetråg. Många små bakslag som kostar pengar känns det som. Blir detta bygge klart någon gång? Och har jag pengar kvar?
Avgasbandage, fördelarlock, rotor, tändstift införskaffades under dagen. Dessvärre hade butiken inte tändkabelsats så den får beställas online. Jag har ju förvisso redan en men i risigt skick, no wonder.
Slutligen monterade vi främre delen av buren. Det återstår att montera ett överliggande burrör mellan A-stolparna där vi fäster nya backspegeln.
Nästa vecka överlämnas motorn mm till nästa instans.
• • • TRANSLATION • • •Lovely, which gearbox do we choose? Regardless of which gearbox we had chosen, they all looked dismal. After degreasing and high-pressure washing, I quickly realized that it had to be polished clean. I used various types of buffs on the drill, and it became a shining beauty. The steering column was also thoroughly cleaned and painted. New tie rods have also been acquired. And in the process, I also painted the tie rod brackets.
There are, of course, differences between the gearboxes, but we believe we can use some of the parts anyway. We easily disassembled the drive axle from the other gearbox and mounted it just as easily on mine. We'll remove the flywheel later to inspect and possibly lighten it.
What else did we do on an ordinary Wednesday? A bit of everything and almost nothing. We looked over the motorcycle carburetor kit and the oil pan. I had received a heads-up from the previous engine workshop regarding the oil pan as it was reasonably dirty inside. The surface layer didn't look beautiful either. My dad attacked the outside with a wire brush – and sure enough, he found a hole in the bottom, not the oil plug, but a hole no bigger than a buttonhole head. But that's enough to discard it. It would have sufficed to weld the hole shut, but since the inside was also in poor condition, I have now ordered a new oil pan. Many small setbacks that cost money, it feels like. Will this build ever be finished? And will I have any money left?
Exhaust wrap, distributor cap, rotor, spark plugs were acquired during the day. Unfortunately, the store didn't have a spark plug wire set, so it has to be ordered online. I already have one, but it's in a sorry state, no wonder.
Finally, we installed the front part of the roll cage. It remains to install an overhead roll bar between the A-pillars, where we attach the new rearview mirror.
Next week, the engine, etc., will be handed over to the next stage.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-c4d2af3abc28fb850259f3da3d0b75bc.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-4c4c9c5c84314b133097b303e50f5229.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-0588a9d06aeadfd77be24ba674da1910.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-384ab3519b47b99f96cda755591ee6e6.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-cda1bee4aaed4395d293ba13b72337a4.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-7de2bc576bea0cf45e6f160a4ee073a2.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-ff62d2ed894d3c805208ddb29e316ffd.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-a650d7353c2580e7a748bcdb6050820f.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-012628f13b1e2419a5627ef60999e5ce.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-1a55f627fb111f9ba1757aec960d728c.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-1c33a25e2fb728986d4ce4c3446c4e71.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-0cae868f6f6c2910f623c831577cd12e.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218366/218366-bc2c6792e6c5181d4bbce327c19264b2.jpg]()