klart intressant projekt som kommer följas med stort intresse Efterlyser dock lite bättre upplösning på bilderna då dom är alldeles för gryniga/korniga för att vara bra :s
"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
KHRacing
16 februari 2007 ·
Allt som glimmar är guld.
Var idag hos Sydspol i Hbg och fick ett phett tält med stadig alu-ställning av dem.
Byggt av ett helsingborgsföretag som specialbygger kapell & tält, 40x40m alu-stomme & extrastag som förstärkningar.
använt 2 ggr, som nytt och värderat till 25k...
kommer bli mkt bra på längre träffar/events
Öppningar på båda sidorna & en långsidan kommer bli ombyggd så att den går att vika upp och använda som en markis !
KHRacing
16 februari 2007 ·
hålet till rattaxel är klart - skall bara finslipas & sedan läggas ett tunnt lager kemisk metall på det.
Joel har svetsat det riktigt bra & sedan slipade jag alltihopa
KHRacing
17 februari 2007 ·
KHRacing
18 februari 2007 ·
Fick en liten leverant nyss - se tidpunkt för posten:
Titan 2" 4-punktsbälte (nytt eller som nytt)
Simpson 3" 4-punktsbälte (begagnat & perfekt för 5pappsbilen)
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
SER BRA UT! Vilken jävla grej att vända på bilen sådär. Säg mig, vill du inte berätta hur dina sponsavtal ser ut, vad får dom, vad får du? Skulle vara intressant att veta vad "en som du" kan få ut av ett företag.
Holme skrev: SER BRA UT! Vilken jävla grej att vända på bilen sådär. Säg mig, vill du inte berätta hur dina sponsavtal ser ut, vad får dom, vad får du? Skulle vara intressant att veta vad "en som du" kan få ut av ett företag.
Hej du, skicka mig ett PM eller adda MSN, Mina avtal är inget jag varken vill eller får (enligt kontrakten) dela med mig utav, men jag kan berätta i korthet för dig om du vill :-)
Hare / ..........Kristian
KHRacing
4 mars 2007 ·
mera mek:
torpedväggen helt klar: ]
Plåten under vindrutan målad efter att jag flyttat torkarna till andra sidan & även bytt torkaremotorn:
Nya gaspedalen klar:
Målat insidan utav torpeden:
Lite bling får man räkna med borstad bromsservo & klarlackerad:
FreddeK
4 mars 2007 ·
riktigt kul att följa! sen roligt att du uppdaterar mycket med bilder!
Lycka till! mvh Fredrik
KHRacing
12 mars 2007 ·
Torpedväggen helt klar & styrväxeln monterad. Jag var lite orolig innan att denna styrväxeln som sitter på en "snik"-modell utav de svensksålda Lancer´s skulle ha för många rattvarv, då jag hade fått höra att den har 4,2-4,4 rattvarv mellan rattstoppen, men det visade sig att den hade 3,1 rattvarv, kunde inte bli bättre.
En av bilsveriges härligaste killar fick besök utav mig idag
Stort tack till Ingemar på Svets & Smide utanför Varberg. Helt fantastisk roliga vägar till & från hans verkstad.
Så roliga att Evo´n själv fick för sig att testa asfalten... (3 av 3 spännband släppte & det var lite småtur att det var lämmar runtom på släpet.)
Rörlagret se paketet längst ner, Ingemar gör av med ett sånt var tredje vecka ungefär !
Detta var den första Evo 1-2-3 han byggde bur till, men han kände sig ändå tvingad att sätta kapen i bilen min
Huvudbågen tar form (denna maskinen för bockning har Ingemar haft samma sedan 1973, endast 2 packningar har gått sönder i den... Räkna ca: 12 bågar/burar i veckan.... & tänk hur mkt rör den bockat genom åren.
A-stolps rören bockas :eek:
& så slängde han in lite rör i dragbilen med, vettetusan, men jag tror han tyckte den var instabil
Enligt beräkningarna så kommer det bli ca: 32meter rör & 38kg + fästplattorna 8)