Vet inte riktigt var detta hör hemma, men jag tänkte i alla fall att jag måste tipsa medans möjligheten finns.
Det är så att jag har min leksaks Pontiac Fiero, som jag håller på att modifiera, så jag håller ett öra i marken efter intressanta delar.

Som alla saab ägare vid det här laget känner till, ägs ju saab av GM numera. Och på senare tid har det jubörjat komma ut saab modeller med GM komponenter (Bla. nya V6an.) de senare vassa saab modellerna har en 6-växlad låda vid namn "F40" denna låda sitter sedan 2004 i en hel drös med olika GM modeller, Nu finns det en kille i Kanada som kommit över ett 20 tal lådor och säljer dem. Nya i kartong. Har du en saab med trimmad motor, där effekten närmar sig vad original lådan pallar? Kolla då länken nedan.
http://www.fiero.nl/forum/Forum4/HTML/034727.htmlJag bestälde en innan jul. $1250 USD är ca 8400 SEK. (Beställer man flera så sparar man på frakten. 6st går på samma frakt, så man kan spara ca $300/låda.) Tull och moms tillkommer med nästan 30%.
Sprängkåpan som sitter på dessa F40 passar rätt på Pontiacens motor. Passar den inte till saab, så kan man köpa en kåpa här hemma.
Jag vill påpeka att det krävs lite pill att byta låda, drivaxlar kan skilja, koplingen passar antagligen inte utan ingrepp. Men det är billigt, och genomförbart.