Dör på tomgång

Thimmy_Nilsson
20 juni 2016 · 8 Inlägg

Har en 940 som är trimmad med R-spridare, 3" lmm och klracings tillhörande chipp. den vill gärna dö på tomgången när den är varm, när man stannar vi korsning tex. Beter sig lite som när man rycker dump slangen, fast det är ingen vakuum läcka, laddtrycksmätaren visar negativt när man ej laddar.. verkar bli bättre när jag ställer ner bränsletrycket, men då går den torrt.. men är ändå osäker på vad som är fel. Har en Progressiv malpassi btr 1:7, kanske en vanlig btr som ej är progressiv funkar bättre? några förslag?

Beter sig lite som när man rycker dump slangen, fast det är ingen vakuum läcka, laddtrycksmätaren visar negativt när man ej laddar.

Chrisehhh
22 juni 2016 · 242 Inlägg

Trimmad med r-spridare och 3" lmm??? Vad har du för turbo och dump?

Volvo 965 "Fjortisnation" (1995)
Thimmy_Nilsson
11 september 2016 · 8 Inlägg

Glömde bort tråden 😂 har org 13c turbo, med orginal återcirkulerande dump, har nu ställt upp bränsle trycket, har slutat dött på tomgången, men den går ojämt på tomgång, puttrar och spottar till.. När man kopplar in så stannar varven på 1100rpm ~ sen går den ner på tomgång.

Kan lägga till att det inte är tändningen, det är genomgått alltihop.

Senast redigerat av Thimmy_Nilsson (11 september 2016)

Wool
6 februari 2017 · 9 Inlägg

Jag har ett liknande problem med min kärra, följer tråden med spänning!

ehedman
6 februari 2017 · 1 966 Inlägg

Varför använda progressiv btr?

Bilen är konstruerad för linjär btr och så länge man inte ställer på tok-mycket ladd ska det mig veterligen funka bra med linjär btr.

simlar
7 februari 2017 · 5 525 Inlägg

Varför kör du originalturbo till 3" lmm, r-spridare och 3"lmm chip? Det chippet är gjort för 19T-turbo.

Varför kör du progressiv BTR? Det behövs ej utan används egentligen bara till att lura in mer soppa vid laddtryck än vad chippet är mappat för vid t.ex snikturbo-bygge.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang