Bör vevstakarna och kolvarna bytas?

Repzay
14 juli 2016 · 1 Inlägg

Tjäna! Hade tänkt mig att köpa en 940 LTT å modifiera lite.

portad och planad 531 topp
VX3 kam
aftermarket grenrör
19t turbo
1 bar ladd
wastegate
återcirkulerande dump
3" lmm
gröna r-spridare
intercooler
öppet luftfilter

Hur mycket HK tror ni man kan få ut av de här? wink

Min fråga är nu om orginal vevstakarna pallar med detta eller om man bör byta till H-profil och andra kolvar, man kanske borde byta låda till en ZF också eller va tycks. Skriv ner era tankar och ideer, kom gärna med tips då det här blir mitt första bygge! smile

TurbOla Reservdansk
15 juli 2016 · 6 271 Inlägg

Den frågan är så vanlig att du faktiskt kan söka på den i forumet. wink Samma setup dessutom. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
torpis Forummoderator
15 juli 2016 · 10 572 Inlägg

Ja, tankarna jag har kring denna typ av byggen är att man kommer inte lyckas om man inte själv är villig att söka information. Läsa många olika trådar, hitta sin röda tråd bland alla tusen svar.

Vi låser på det.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang