2286
Sök

ang bakaxel till 945-98

62 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
Har lite funderingar ang bakaxeln till min bil som är trasig.Bilen är i grunden en 745-86 men modifierad så motor/drivlina kommer från en 945-98 med B230Ft motor och M90 vlåda..Men problemet är att jag har svårt att hitta en bakaxel..Ringt volvo och där är det ingen som vet vad det är för utväxling på en sådan bakaxel jag vill ha...Det verkar som det finns 200 olika utväxlingar på dom! Någon som kan hjälpa mig med detta. Hårt att bo i skogen med småbarn och utan bilen...Tack på förhand!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 januari 2007
du ska ju iaf inte ha en bakaxel för 4växlad

Jonas

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
62 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
Nej att jag inte ska ha en för fyrväxlad det fattar jag men det finns ju hur många olika som helst...Det ska stå på bakaxeln om jag inte minns fel men det ska tydligen bara vara en klisterlapp..Kan man se på något serienummer eller något och urskilja där vad det är? måste ju finnas någon data stansat på bakaxeln vad det är? Tack för svaren!

151 Inlägg
2 januari 2007
Det sitter en vit klisterlapp på baksidan ena bakaxelröret, på vänstra om jag inte minns fel. Den sitter dock under underedsmassa så du ser den oftast inte, du måste först skrapa bort smutsen och sen underredsmassan. Skrapa lite här och var så hittar du den. Ha gärna lite lacknafta till hands så du kan torka bort u-massan. Detta för att inte riskera att skada klisterlappen. På lappen står art.nr. och några andra uppgifter. Minns inte om även utvxl står där. Prata sen med en Volvo-dealer så att dom hittar vilken utvxl. det är. Ev. så vet även skroten det.

Sök