följ gärna instagram @eliasforz för mer bilder skulle även villa fixa en instagramsida för endast bilbyggning om det är av intresse? Ge gärna namnförslag
varit dåligt med aktivitet nu men är mitt i ett garagebyte så renoverar och flyttar saker men snart klar och började kolla igenom mer saker på bilen som kanske borde göras om idag och hittade dethär... tråkigt men alltid roligt att få lite mer jobb och känna det är seriöst gjort sen i slutändan. Bilen kommer för er som undrar att ställas ut på elmia 2018 om allt går som det ska och att ja ens får ställa ut den men känns ej som det är ett problem sen när lackeraren gjort sin prägel på bilen i vinter:)
roligt.... spackel varierar i olika mängd från lagom till överdrivet mycket... sen är svetsarna så dåliga så det gick med ett hammarslag att slå in alla dom 6 plåtarna (6 plåtar istället för att böja en stor). nu har jag gjort om framskärmar, fram/bakstöt, sidorkjolar och bakskärmarna så kan glatt säga att det inte är ett roshendorfbygge längre
som sakt . allt går bygga med spackel & byggskum frågan är bara hur länge man själv ska behålla bygget eller så bara de ser bra ute så länge man själv brukar den
https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214641/214641-42a0cb959e5d26ced94facc16fc52197.jpg roligt hur många ungdomar skriver till mig och försvarar förra byggherren att han är "grym" och så vidare för han har ställt ut nån bil på elmia. Men att ställa ut en bil på elmia är lätt, men att kunna stå där å säga att grundarbetet är Bra gjort och att spackligen är minimal. Det är en annan sak...
Montecarlo skrev:
Oj så mycket spackel..... snyggt jobb du gör på den.
volvoqq skrev:
Allting går att göra snyggt med en massa spackel, dock inte så hållbart
Snyggt byggt, fräsig kärra. Som en viss mulle meck skulle säga. Lite irrelevant fråga men vad är det för takbox och hur har du fått den så låg mot taket?
Snyggt byggt, fräsig kärra. Som en viss mulle meck skulle säga. Lite irrelevant fråga men vad är det för takbox och hur har du fått den så låg mot taket?
det är en modellanpassad takbox till en Audi A4/6 2014 som sitter riktigt lågt på dom och passade perfekt på fästen på V70:)