3 januari 2007
Trådstartare
Ja då är det problem med Rovern...
Enda sen jag köpte den har dragläget varit ganska "högt upp" men har gått hur fint som helst. Men nu så har den börjat slira. Först började den slira endast när jag satt i bilköer, antar att det blev så för att koppling blev varm men sen så efter ca 10 min körning på motorväg efter bilköandet så fungerade det normalt igen. Men sen så har den med tiden börjat slira mer och mer, ibland har det funkat normalt och ibland har den ballat ur, fram o tbx lite som den själv vill.
Men nu har den ballat ur helt, det går att lägga i alla växlarna fint men den slirar. Det går alltså att köra men då måste det vara väldigt väldigt försiktigt.
Första tanken är ju då att kopplingen är slut men i eftertanke är det verkligen så med tanke på att den endast har rullat knappt 12.500 mil? Kan det inte möjligtvis bara vara ngn justering som behövs göras? Jag vet att föregående ägare har inte kört hårt med den och jag har inte heller gjort det.
Jag själv kan ingenting om bilar och dess innehåll så därför tänkte jag fråga här i hopp om ngt svar innan jag lämnar in den på verkstan.
Tack på förhand!
Senast redigerat av TobLju (3 januari 2007)
Power without Quattro is useless!