4797
Sök

Köpråd SUV

18 Inlägg
11 november 2016
Trådstartare
Hejsan
Vet att det finns massvis med trådar redan men hittar inte det jag söker
letar mindre suv med följande spec
diesel
värmare fjärr / tidur
automat
4x4
max 200tkr
lågmilad
gärna nyare än 11
bra inredning som inte känns allt för plastig

har kollat på  Bmw x1, Audi q3/q5, vw tiguan ,kia och flera

Gillar tiguanen mest men vet inte om man vågar köpa en bil med dsg låda
Bmw känns okej dock jävligt tråkig inredning om man inte går upp i pris eller mil samma gäller audi

vill gärna att bilen skall ha en ganska så hög standard. inte bara ratt och en läskback att sitta på. vill gärna ha en bil som inte är allt för plastig och tråkig om nu vet vad jag menar.

Hoppas någon är villig att komma med lite info om vad som är bra /dåligt / skit
kom gärna med tips om andra suvar

Med vänlig hälsning kristoffer

1 271 Inlägg
11 november 2016
Q3 och Q5 delar komponenter med Tiguanen, så även växellådan. DSG och S Tronic är samma sak. Minns inte nu när Tiguanen övergav slushboxen, men min 2012 hade 7-växlad DSG DQ500 och den är hur bra som helst. Sitter i flera av Audis mer motorstarka bilar. Q5 känns för mig överprisad. Tiguanen är ett utmärkt val. För 200k borde du kunna få en 2012 med R-line. Prova gärna 200hk TSI. Underbar motor, optimerad är den grym!

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

18 Inlägg
11 november 2016
Trådstartare
jo så långt är jag med men dock har ju vw haft mer problem en audi när det kommer till lådor . dg500 har ju haft problem men absolut inte i närheten av vad dq200 som sitter i dom svagare bilarna, dock har väl Audis lådor lite annan uppbyggnad än vw tror det skiljer sig lite men dom är väldigt lika.
håller med dig om att q5 känns över prisad men det tycker jag gäller nästan alla audi/bmw om man jämför vad man får hos andra märken. grund utrustningen i bmw och audi ser inge vidare ut och oftast är det den utrustningsnivån dom har när dom ligger under 200tkr

3 132 Inlägg
11 november 2016
Jag gillar Mercedes GLK med facelift och hade en 2012:a innan från den var ny tills den hade gått 15.000 mil.

Forummoderator
18 358 Inlägg
11 november 2016
Skippa VW-bilarna. Bara problem. Titta på Hyundai Santa Fe CRDI. Bra kälkar. Lite stora kanske men bra.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
12 november 2016
Hybridsmurfen skrev:
Skippa VW-bilarna. Bara problem. Titta på Hyundai Santa Fe CRDI. Bra kälkar. Lite stora kanske men bra.

Håller med, och skippa Hyundai också, lika kass hållbarhet där med.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

18 Inlägg
13 november 2016
Trådstartare
Ja då är ju frågan vad man skall välja. Tycker många av dom suvar som finns ser ut som skit både utvändigt och invändigt. Med massa plast. Synd på VW och deras lådor

18 Inlägg
13 november 2016
Trådstartare
viccoA skrev:
Jag gillar Mercedes GLK med facelift och hade en 2012:a innan från den var ny tills den hade gått 15.000 mil.

Jo det är riktigt fina bilar dock ligger alla över min budget

Sök