4814
Sök

Import av bil från Tyskland.

Forummoderator
18 358 Inlägg
13 november 2016
Trådstartare
Hittat en till slut. Normalt sett är det bara att flyga ner och köra hem skrotet men just denna bil ägs av en privatperson som har lån på bilen i bank. Vi måste till banken och lösa lånet och sedan får han det som blir över. Har var dock osäker på hur detta skulle gå till. Skulle så klart kolla upp det men vill höra om någon av Er råkat ut för ett liknande scenario?

Vill inte sitta i en håla i sydtyskland i fler dagar för att "papperskvarnen ska mala klart" Då avstår jag.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 358 Inlägg
13 november 2016
Trådstartare
JohnMayLives skrev:
Man kan boka express överföring från Sverige i förväg, det kostar några hundra men pengarna syns på valt konto redan samma dag i bästa fall. Med andra ord du åker ner, kollar att bilen motsvarar dina krav, ringer banken i Svedala som drar iväg pengarna express. Beroende på vilket tid du ringer på så kommer pengarna fram antingen redan samma dag, eller dagen därefter. Den mottagande banken borde kunna se detta bums. Case closed?

Tänkte mest på hur Tyskland har det med kreditspärrar osv... Jag löser bilen på plats i banken så inga problem där. Men får jag ut mina skyltar och kan åka hem direkt.

Det är frågan.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök