4737
Sök

Värdeminskning BMW m3 e92

2 Inlägg
13 december 2016
Trådstartare
Tjenixen smile är ny här på garaget wink

Det är så att jag funderar på en BMW m3 e92, men dem ligger på 250-280tusen just nu, googlat lite och det ska tydligen komma en ny BMW 2018/2019 och då borde ju m3:an sjunka i pris, har en budget på ca 180-200tusen, eller tycker ni jag ska satsa på e46 då jag gillar den med smile

Mvh

8 277 Inlägg
13 december 2016
Ett alternativ om det inte är viktigt att det är en M3'a kan ju vara att snegla på en E92 335i. En fin sådan ryms inom din budget och då finns det även pengar över att vässa den lite.
Senast redigerat av Marlboroman (13 december 2016)

2 Inlägg
13 december 2016
Trådstartare
Vill ha V8:an i m3:n 😉

528 Inlägg
13 december 2016
Det finns inga garantier på värdeutveckling. Inga.  Och du skriver inget om hur länge du tänkt äga bilen så det går ens inte gissa. Det går inte säga ngt om utsikterna för e46 heller.  Men du ska veta att det är dyra bilar alldeles oavsett utvecklingen.

Service, underhåll och reparationer kommer kosta dig en hel del bara det.  Jag vet inte hur det är med V8an men sexorna har en hyfsat dyr service.  Om du är orolig för dina pengar så kolla vad det kostar att byta bromsar, göra en större service, ha den helförsäkrad, byta däck (till märkesdäck) så kan du ju sedan roa dig med att jämföra med värdeminskningen du själv gissar/hoppas på.
Med det i åtanke så blir oron för värdeminskning inte lika total. Den kommer äta dina pengar till lunch ändå.
Med det sagt, själv äger jag en Z3m med motorn som väl närmast är identisk med e46 m3 och har själv aldrig ångrat mig.  Också jag var orolig för värdeminskning. Min har nog inte sjunkt ett öre. Men driften är dyr.

Sök