3984
Sök

Toyota Carina 2 -91 [Nu: Motorbyte, Nu är jag igång igen :)]

Maskinförare
1 163 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
haha, det gör väl inget att det bländar.. jag blir ju inte bländad cool
Nädå.. men det är ju frivilligt att montera xenon också, man får väl skylla sig själv om man inte har det tongue

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Maskinförare
1 163 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Blev sugen på att fixa upp lite under huven idag när jag slutade tidigt så smile
Så in i garaget och börja rengöra. inte klart än, men har är en liten försmak.. och även en bild på hur bilen ser ut i dagsläget.. smile
Den ser ren ut på ute bilden, det är den dock inte.. är bara blöt, då det snöat idag. och det innebär ju även att man måste fara och prova om kryckan fungerar. och det gjorde den. big_smile
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/20071106265.jpg
http://i176.photobucket.com/albums/w195/_spawned_/20071106264.jpg
Senast redigerat av _Spawned_ (6 november 2007)

1 997 Inlägg
6 november 2007
_Spawned_ skrev:
haha, det gör väl inget att det bländar.. jag blir ju inte bländad cool
Nädå.. men det är ju frivilligt att montera xenon också, man får väl skylla sig själv om man inte har det tongue

Haha "skylla sig själv" jaa så kan man ju också säga wink tongue

Maskinförare
1 163 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Jaa, vadå då ? roll

1 997 Inlägg
6 november 2007
_Spawned_ skrev:
Jaa, vadå då ? roll

haha, men de lät bara lite kul lol tongue

Maskinförare
1 163 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Fy fan. Tur är bara förnamnet jag har nu mer...
Eftersom det är snö/is på vägarna nu så resulterar det ju självklart till ställ.. roll
Och man blir ju modigare och modigare, så självklart skulle man ju prova långställ genom en kurva.. (bra sikt) i ca 80 blås.. det som inte var så bra, var ju att i slutet blev det lite för brett.. så naturligt vis blev det karusell av bilen..:S Hade sånt flyt att jag sladdade runt 2 varv, rullade baklänges längs kanten på vägen. Och när jag hade bromsat klart, så stod jag med röven ca 0.5m ifrån en stolpe.. Så nu har man lärt sig en läxa för ett tag framåt.
Tur var ju att inte bilen blev skadad smile Ska nog försöka ta det lite mer lugnt nu.. hmm

Maskinförare
1 163 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Tänkte även säga, att nu när jag ska börja ta det lite lugnare så tänkte jag leta upp en fin motor till min bil, att ha löst i garaget. Och turbo konvertera. Skulle bli så mycket roligare på sommarn då wink

8 156 Inlägg
6 november 2007
Tur att det gick bra. Du kanske skulle satsa på att köpa en trisslott?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

325 Inlägg
7 november 2007
ställ i 80 blås e nog inget att satsa på ne om man inte har en kilometer bred väg förståss, men tur du inte kvaddade bilen iaf.. big_smile är också snål på en motor att turbokonvertera, vad hade du tänkt dig för motor att bygga på då? finns ju en DEL alternativ innom toyotas urval big_smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
jodå, tur det.. nä, jag har nog förbrukat turen för det här året. så trisslott än nog ingen idee... tongue Men jag är fan stolt över stället som så, förutom avslutet.. sad

Tänkte köpa en likadan motor som jag redan har, 3S-FE motorn, eller en 3S-GTE motor, som celica gt4:an kör på.. (har jag för mig) "min" motor är dock betydligt billigare att köpa än en från celican, tänkte nästan köpa en hel bil av carinan. Så tar man delar också, om man skulle behöva.. smile Men jag letar fortfarande, målet är väl att försöka ha en turbomotor i till sommarn..

325 Inlägg
7 november 2007
att den finns i celican har du nog rätt i ja, finns ju annars också 4A-GZE som går att smälla dit om man så tycker, kompressor på den (den är jag själv så attans snål på) wink men låter nog vettigt detdär med att köpa en till carina.. := annars så kan det ju också va bra att ha en reservdelsbil ifall din tur nu inte håller i längden wink

Maskinförare
1 163 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Hmm.. nu ska vi inte vara sånn tongue
Nädå, har kollat runt lite på krockade carinor, hittat en i närheten för 1500:- så det är ju som klippt och skuret för mig big_smile då blir bara nästa problem att få hem skiten, har inte tillgång till nån bil trailer.. så får försöka ordna det.. Men iallafall, den ska tydligen vara krockad bak, motor och växellåda funkade tydligen fint.. så jag är nästan sugen att fara och kolla på den.. Då lär man väl få uppleva hur min bil hade kunnat se ut.. :S så.. jag ska ta det lugnt.. Men inget är bestämmt än.

Maskinförare
1 163 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Har nu hört av mig på en carina.. så vi får se hur det slutar med den..
Men blir det affär så blir det turbo bygge under vintern smile

4 506 Inlägg
8 november 2007
Skoj projekt att följa! Man får många bra ider! Och du värkar vara en riktigt bra Tänkare, Och Pruduktiv grabb, Mkt gjort! Ser skoj ut detta!

Kan du andas kan du dö.

4 506 Inlägg
8 november 2007
Varför använder du inte ögonlocken då?

Kan du andas kan du dö.

Maskinförare
1 163 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
jadu, ang. ögonlocken.. så fungerade dom inte riktigt.. dom var ju gjord i enbart spackel.. så hållbarheten var inte så bra.. tongue Så jag tänkte göra om dom, i nått annat material. typ tunnplåt eller nått annat, som är lätt att skära till och bocka. smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Nu är jag så jävla lycklig.. så jag måste skriva av mig..
Har iallafall ringt på 2st motorer till carinan. som jag mest troligt får lös rätt billigt.
Så det blir nog turbo bygge i vinter..  big_smile Uppdaterar igen när jag vet mer big_smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Kan även om man nu får, annars får väl nån ta bort.. men jag har alla stereo grejjer till salu. Intresserad så hör av dig, så får du mer info om vad som finns.. säljes helst inom norrbotten.

2 021 Inlägg
8 november 2007
fixa en 3s gte motor då har du ju färdigt me turbo o allt 180k+ typ, lär väll finnas o få tag på för ett par tusenlappar på nån skrot

Maskinförare
1 163 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Du menar den som sitter i gt4:an ?
Men hur passar motorfästen osv mot den, samt elektroniken ?

Sök