4474
Sök

S60R bromsar + ok

289 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Är det någon som vet ifall volvos S60/V70R bromsar och ok passar direkt på en vanlig s60 2,4T eller måste man byta massa annat oxå, skivorna är ju 330 mm så man kanske får ha minst 17" fälgar som det är de lägsta man kan få till R:en

Tacksam för hjälp eftersom jag inte känner mig så kunnig inom detta området och känns dyrt att köpa ett par och testa ifall det funkar eller inte

MVH Tim

4 824 Inlägg
5 januari 2007
Dom passar rätt på det enda du behöver byta förutom själva ok & skiva är bromsslangen och ev bromsskölden.
Ja det är minst 17" som gäller dåck inte alla 17" utan bara vissa, dom som har stor innediameter för annars så tar oket i innuti fälgen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

289 Inlägg
6 januari 2007
Trådstartare
Christian S skrev:
Dom passar rätt på det enda du behöver byta förutom själva ok & skiva är bromsslangen och ev bromsskölden.
Ja det är minst 17" som gäller dåck inte alla 17" utan bara vissa, dom som har stor innediameter för annars så tar oket i innuti fälgen.

Ja okej, tusan vad sugen jag är på att byta, blev dock inte lika sugen när jag fick reda på volvoverkstaden vad det kostade med bara nya ok, och då skulle de ha mina gamla i retur för att dom återanvändes.. så det återstår att se hur det blir med den frågan tongue
men det hade varit fräscht :p

5 710 Inlägg
6 januari 2007
Gatzone skrev:
blev dock inte lika sugen när jag fick reda på volvoverkstaden vad det kostade med bara nya ok,

Vad kostade de?.......det är fiiina grejjer smile

MVH Jonas
..............

289 Inlägg
9 januari 2007
Trådstartare
jonTe skrev:
Gatzone skrev:
blev dock inte lika sugen när jag fick reda på volvoverkstaden vad det kostade med bara nya ok,

Vad kostade de?.......det är fiiina grejjer smile

Dom är svindyra, bara själva bromsoken ligger på runt 4500:- st, sen så tillkommer ju skivor och klossar etc... men vem har sagt att det ska vara billigt att styla bilen? tongue hehe

Egen företagare
201 Inlägg
9 januari 2007
bromsköldar bak
bromskivor
bromsok
bromslangar
krävs för byte på 2,4t
kolla om beg sats på jönköpings bildemo min sats kostade just under 10000kr

Sök