Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Väldig nöjd med framvagnen och motorfästena. Dålig mobilbild: Bromssköldarna körde jag zink-järn svart med Seler, Bland de bästa rostskydd som finns nu. Bara stötdämparna kvar så man kan sätta ihop resten!
Nu håller jag på med kardanaxeln när andan faller in, tar jag det lite lugnt nu när jag inte har köp hem alla delar som behövs till det som är bortmonterat. Har nu målat värmeskölden som sitter i motorrummet. Nu blir alla aluminiumdelar på motorn silver som den här:
Nu är kardanaxeln klar förutom stödlagret som bilverkstan får sätta på. Var och lämnade in bromsoken för blästring idag, så det blir nästa projekt att göra färdigt när kardanaxeln är helt klar. Fjäderbena får jag ta vart efter man har råd att köpa hem delar!
Städat i källaren så man får lite mer golvyta. Avgassystemet ska jag ta upp till garaget, ska monteras på den nya röda bilen. Ska fixa stödlagret idag så man kan lägga undan kardanaxeln. Plastat in framvagns balken så den ligger damfritt. Broms-oks delarna o fjäderbena ligger nu i pannrummet för montering, fjäderbena får jag slippa bort färg som hamnat i hålen till ABS o styrled.
Kardanaxeln är nu klar och nerpackad. Gick ner till pannrummet och skrapade bort färgen i hålen till ABS o styrled, tog allt lite tid att få bort färgen, men nu är det klart.