Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Tack. De här är den roligaste delen på renoveringen när man kan vara inne och sätta ihop grejerna utan att bli skitig, men också lite nervöst så man inte repar något vid montering!
Riktigt fint! Skulle vilja göra samma jobb. Men det dröjer tills man har ett garaget att meka i.
Tackar. Garage är ju det störst problemet för många. Ett råd är att du skaffar ett stort garage. Skulle vara kul och se någon av dina bilar som projekt!
Fick mina BILSTEIN B6 Sport idag. Nu kan jag börja montera lite smått under påskhelgen! Nu fattas det bromsskivor och hjullager. Funderar var man ska köpa hjullager som är bra, känns lite som KL, L-M-R, CVI säljer samma hjullager som Biltema har? ligger ungefär i samma pris. Mekonomen är dubbelt så dyrt men då frågan om dom är bättre? Få passa på att önska alla som följer mitt projekt en Glad Påsk!
Nu är stötdämparna monterad i fjäderbena, dock har jag inte dragit åt muttern än när jag inte har rätt insexnyckel som passar. Fattas hjullager, bromsskivor till fjäderbena. Kör igång med broms oken så fort jag får hem dom. Vill göra fjäderbena helt komplett innan jag fortsätter med nästa delprojekt som blir styrväxeln!
Fan vad det blir snyggt, rent ut sagt! Ska bli så jäkla skoj att se det färdiga resultatet sedan!
Kommer lätt bli en av Sveriges finaste 940, där ligger man långt efter.
Tackar så mycket: Det återstår och se hur den blir i färdigt skick. För att va första renovering och amatör så är jag väldig nöjd med det som är gjorts än så länge. Siktar på att få den färdig innan 2020 och innan dess så är din bil bättre än min, då min ser ut som en skrothög i garaget!
Var till Biltema idag och köpte en 7-ans insexnyckel så jag kunde skruva fast stötdämparna. Köpte även en klämhylsa, ska montera en balk istället för framvagnen och sätta på en klämhylsa och stödhjul så jag kan rulla ut bilen när det blir dags för lack, vill inte ha något monterat när jag lackar motorrummet. broms oken och relä är till min nya röda 940.