Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Skulle bara byta däck på den gamla bilen, (bild på motorrummet som jag inte har gjort något på många år) men börjar man meka så vill det gärna bli mer! När däcken var färdigt så började jag skrapa undereds massa i motorrummet och under batterihyllan. Sen fick jag för mig att jag ville ha med lite delar till jobbet och började skruva bort grenröret och då gick en pinnbult av, blev inte glad, men efter en stund tänkte jag att det är sånt man får räkna med på gamla bilar. Grenröret borta och vad hittar man där, jo en spricka. Fick ihop lite skit som ska med till jobbet. EGR ventilen får jag inte bort röret, sitter stenhårt.
Fått lite gjort i veckan: Nytt vattenrör, har lagt skruv o kabelhållaren i påsen. EGR ventilen ska jag måla med värmefärg. Rören o fästet till EGR ventilen är fixat. Bromsoken har jag inte fått hem än från blästring! Närbild på vattenröret. Har ett nytt vattenrör till salu, ibland blir det dubbelköp. Gjort lite ändringar på skruven till kåpan, 4 skruvar fick bli gula. Någon som har ett bränslerör att sälja, helst helt komplett med allt runt röret.
Idag gjorde jag nästan som förra Söndagen, började skrapa undereds massa och när jag lessnade på det så plockade bort lite från motorn! Beställde lite slangar ifrån do88 nu när jag har skruvat bort dessa ifrån motorn och gjort iordning dessa delar!