Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Fått mina slangar, monterar slangarna där dom ska sitta. Blev lite spring mellan garaget o källaren för att se var slangarna ska sitta. Nu ska jag bygga en stor bänk till alla motordelar så jag kan lägga delarna så som dom sitter på motorn! Slangarna till oljekylet:
Helt underbart med förbättringar som do88 slangar, vattenrören är jag inte 100 nöjd med då det var lite rost på dom som syns även efter ytbehandling. Tur ändå att det inte kommer att synas när det sitter på motor, kan bli nya rör innan montering om dom inte är för dyra!
Fixat lite med delarna idag, köpt lagerhyllor som delarna ska läggas upp på. Första hyllan ska bara motordelar ligga och den andra ligger framvagn och allt i motorrummet. Tror att jag kommer att sätta ihop motor här så den får stå värme!
Varit i källaren hela dagen och tittat över delarna och städat undan sånt jag inte vill ha här, tror inte jag har haft så här bra ordning här på många år. Monterade dit dom sista do88 slangarna. Varit ute och kollat på vakuumslangar (do88) men vet inte om det ska vara 5 eller 6 mm slang?
Mycket plock med delarna just nu, då jag vill måla all aluminium. Har missat att ta hem vakuumslangar som är bortmonterad för länge sen. Blev en bra montering bänk och här lägger jag upp delarna tills det är kompletta. Skrev ut en bild var jordskruven ska sitta (lätt att glömma var den ska sitta om 2-3 år). Just nu blir det att handla hem delar och göra klart allt som är bortmonterat innan jag gör sista innan lack av motorrummet!