Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Nu är höfläkten klar för andra gången, körde om skruvarna då dom börjat skifta lite i gult, var samma med oljereturröret från Turbon. Sånt som händer ibland. Gammal bild när jag gjorde iordning fläkten. Gammal bild när jag fixade vattenpump.
Har inte hänt så mycket sista tiden. Ska skicka in dessa delar till lack. Tänkte köpa en ny oljekylare men när jag fick höra priset (2800 kr) så får jag fundera lite vilken man ska göra. Köpt lite färg till bromsoken till min nya bruksbil. Hittade Volvo reservdelar på PDF fil, mycket bra att ha då man ser hur allt ska sitta!
Sån sjuk finish du har på allt! Nästan så man skäms lite över sin egen bil. Bra jobbat, kämpa på! Hade varit kul att se bilen i verkligheten. Kanske får möjligheten på någon träff någon gång.
Sån sjuk finish du har på allt! Nästan så man skäms lite över sin egen bil. Bra jobbat, kämpa på! Hade varit kul att se bilen i verkligheten. Kanske får möjligheten på någon träff någon gång.
Tack ska du ha att du gillar mitt projekt, just nu ligger jag lite efter med delar som ska göras iordning och med inköp av de som ska bytas. Att färdigställa bilen räknar jag att det kommer att ta 2-3 år till. Ska kika lite på din bil.
Kollat nya toppen: Nu undrar jag om den här är nyare än min, den som sitter på motorn, vad jag kan förstå så är den här från 95? Toppen som sitter på motorn. Här hittar jag 94 och det finns lite skillnader på dom! De här numret är desamma på båda topparna Någon som vet hur man får bort pinnbultarna utan att dom går av?
Rotade lite bland delarna nu på morgonen och fick se kamaxeln som jag köpte till min röda bil, som tyvärr inte fungerar i en FD motor så nu vill jag sälja kamaxeln billigt istället att den ligger här och skräpar. Kamaxeln är en KG004 som jag köpte ny förra året. Info från KG: KG004 Bra gatkam. Motsvarar Volvos K-kam Drar från botten. Går att använda utan allt för mycket modifieringar. V-LYFT 11,95 NOCKVINKEL 111°
Min framvagn blev klar idag, åkte och skulle hämta den och när jag kom dit så såg jag att den var felgjord, ni kan se felet . Åkte hem och hämtade min framvagn så dom fick ha den som mall och några timmar senare så va det klart. Ska bli spännande och se om det fungera som jag har tänkt. Har även börjat lite med styrsnäckan! Har hunnit målat lite idag!