Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Kollade när jag lämnade in mina broms ok till lackeran, 8/4 lämnade jag in dom och är inte målade än (6 veckor). Funderar på att åka och hämta oken i helgen, köpa färg hos Hova.com och måla dom själv i veckan!
Den här veckan har jag jobbat med ett insugs projekt, då jag fick tag på alla delar som sitter på insuget. Vill Tacka Lennart i Lerum som fixade detta åt mig. Tanken med det här är att jag vill ha en uppsättning som är gult och en som är blå (blankt). Så här såg delarna ut när jag fick dom. Så här blev resultatet, bränsleröret har jag lämnat in för glas blästring! Nästa vecka ska jag hämta hem mina broms ok, fick bromsslangar i går och nu vill jag göra färdigt bromsoken. Nu är gastrottel komplett igen. Bränsleröret klart: blev lite turer med röret då det inte ville bli bra, lämnade in röret för glasblästring och efter blästring blev den bra. Ska bli kul den dagen man ska fixa insuget, det som sitter på mitt insug kommer jag att köra blankt. Insuget ska målas i silver och sen får man se vilket man monterar tillbaka som blir snyggast!
Jag undrar om det inte är fel filter till automatlådan du fått tag på? Det finns två olika, och givetvis är det fel sort som går att få tag på i Sverige. Jag fick beställa från USA för att få rätt.
Vad jag kom fram till efter mycket detektivarbeta var att det är filtret på översta bilden som är det rätta, men jag kan ha fel? Köpte i vart fall ett av varje så man har hemma vilket som.
Jag undrar om det inte är fel filter till automatlådan du fått tag på? Det finns två olika, och givetvis är det fel sort som går att få tag på i Sverige. Jag fick beställa från USA för att få rätt.
Aha Stod att det skulle vara till AW70//71. Få se om det är rätt filter när jag lämnar in den för oljebyte!
Ja det är ett jäkla virrvarr på filter och packningar till lådorna! Har bytt på min en gång, men mins fanken inte vilket det var? Köpte på mig båda för säkerhets skull.