Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Nu har jag haft stillestånd ett bra tag med bilen. Nu har jag kontaktat en lackerare som ska lackera motorrummet , skickar iväg bilen så fort han har tid. Idag ska jag byta fälgarna och ta bort alla delar inne i bilen.
Det blir så spennende å se på resultatet! Det er ikke så mange biler med omlakkerte motorrom...
Tackar! Är själv väldig nyfiken hur det kommer att se ut när jag får tillbaka bilen. Mitt mål är att motorrummet ska vara lika fin i motorrummet som bilen är utvändigt!
Hittade lite skruv som jag har missat när jag tittade på bilderna på motorrummet. De här skruvarna (gul makering) har jag missat att köra gula, har ersatt dom med andra när bilen ska in till lack. Nu är skruvarna gula och fina. Detaljarbete som jag gillar.
Hur gulkromaterar du skruvarna? Antar att du gör det själv? Lackade mina i silver för att bryta av det guldfärgade, men det sitter ju sådär när man börjar spänna åt och komma åt med verktyg. Hade gärna haft det typ silver, men vet inte om det finns någon sådan metod, skulle vara om man får tag på nya skruvar och muttrar i rostfritt, men vill ju gärna ha original...
Hur gulkromaterar du skruvarna? Antar att du gör det själv? Lackade mina i silver för att bryta av det guldfärgade, men det sitter ju sådär när man börjar spänna åt och komma åt med verktyg. Hade gärna haft det typ silver, men vet inte om det finns någon sådan metod, skulle vara om man får tag på nya skruvar och muttrar i rostfritt, men vill ju gärna ha original...
Både det som är gult och blankt är ytbehandlat på mitt jobb!
Jaha, trevlig förmån där ja! Du kan inte tänka dig att ta emot en beställning?
Jaha, trevlig förmån där ja! Du kan inte tänka dig att ta emot en beställning?
Tyvärr. En förmån jag inte vill missbruka att köra åt andra och sen vill jag inte ha ansvar om man skulle tappa något.