4482
Sök

Hur går de till att höjja en bil?

12 086 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
När jag sitter här i min sömnlöshet så kom jag o tänka på en sak.

När man höjjer en bil, en pickis tex, säg 20-30cm så bör ju besikningen ha något o säga. Men vad är de som krävs? Själva höjjningen är alltså inte min fråga utan hur regbesiktningen går till. Ska de bara konstatera att bilen är höjd lr måste man ha några intyg lr dylika?

Markus

.......
2 655 Inlägg
5 januari 2007
farsan hade en pickis förut som va höjd som faen, (han e 186 lång å hade huven i näshöjd)
+ att han hade muddäck som va 325-335 nånting men dom sa ingenting om nånting förutom att den inte gick in i SBP:s bil hall så dom fick ta den i lastbilshallen haha tongue

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
5 januari 2007
Våra höjda bilar har heller aldrig varit bes. problem och vad jag kan se i pappren är de inte omreggade?
Har haft några Blazers och Suburbor, samt en Cheva Pickup som varit höjda. Vår Suburba var höjd av nåt företag som även höjer bilar åt elbolag och sånt, den var superb i väghållningen, men kompisen köpte en som var nästan lika hög men "bonnhöjd" och den var fruktansvärd att köra om det gick fortare än 60 knyck...

Bild av vår höjda subba finns i gamla fordon.

/ Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

12 086 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Ok.. går ett monster i stan, en gammal Cheva pickis som är höjd uppemot en meter.
Pratade lite kort med honom en gång o han hade regbesiktat.. får väl försöka få tag på han igen. Annars verkar ju era bilar klara sig utan.. de är ju de smidigaste! smile

4 554 Inlägg
7 januari 2007
JapMax skrev:
Ok.. går ett monster i stan, en gammal Cheva pickis som är höjd uppemot en meter.
Pratade lite kort med honom en gång o han hade regbesiktat.. får väl försöka få tag på han igen. Annars verkar ju era bilar klara sig utan.. de är ju de smidigaste! smile

ska du höjja maximan;)wink

12 086 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
loudness skrev:
JapMax skrev:

ska du höjja maximan;)wink

Nee.. men har småtankar på att skaffa mig en King cab.. skitfränt ju tongue

Sök