Omdöme AKR-Bilar Falkenberg ?

385

2017-01-23 18:38

Någon som känner till AKR-Bilar Falkenberg ?

Har googlat men hittar inget spec.

385

2017-04-03 00:12

Ingen som handlat av dem ?

307 3

2017-04-03 07:30

Jag har gjort det för några år sedan, inga problem, trevlig försäljare.
Något speciellt du vill veta?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator

10049

2017-04-03 09:34

Ingen aning. Men det var ju inga direkta vrak de säljer. Antar att det är connect du är ute efter? Den har hoppat runt i systemet en del senaste halvåret. Se längst ner i denna länk:

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/BZZ791

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
385

2017-04-04 00:48

Tackar för svar.

Kollar för att jag tycker att det känns lite osäkert med företag som inte är MRF anslutna eller officiella återförsäljare.

Om jag skall köpa bil på firma (vilket jag ändå tycker känns lugnast) och inte privat så vill jag ju gärna kunna känna förtroende för firman. (gäller ju även vid privatköp :-)  )

Kollar dem eftersom de har haft några Ford S max som jag varit nyfiken på

138 54

2017-11-20 17:02

Ringde AKR idag och frågade om en Saab 9-5 2008

Vid svar i telefon får jag bara ett "hallå" på bruten svenska.

Fick inga svar ang däck och bromsars kondition, undvek att svara på frågor och han hade 50 bilar i lager så han  kunde inte veta allt om andra ej heller böja sig ner och kolla hur däcken såg ut exvis. Oseriöst och dåligt bemötande.

Märkligt nog kunde han berätta att den var helt rostfri, helt fri från stenskott och dörruppslag på 18.000 mil.. hmm

Kör lite av varje ;)
Ford Scorpio "En flott vagn" (1998)
Ford Scorpio 2,9I CL "Kylskåpet" (1989)
Ford Scorpio 2,9i GLX "Nyskick" (1994)
Saab 9-3 2,0T "Vector" (2008)
465

2017-11-21 12:58

d.fagersten skrev:

Fick inga svar ang däck och bromsars kondition, undvek att svara på frågor och han hade 50 bilar i lager så han  kunde inte veta allt om andra ej heller böja sig ner och kolla hur däcken såg ut exvis. Oseriöst och dåligt bemötande.

Märkligt nog kunde han berätta att den var helt rostfri, helt fri från stenskott och dörruppslag på 18.000 mil.. hmm

Överpris på saaben oxå...

autodidakten Det är aldrig försenat att ge upp..

1675

2017-11-21 13:15

amazinjoey skrev:

d.fagersten skrev:

Tja, det är väl därför man ska pruta, och DET rejält, för dom har väl bara polerat upp kärrorna så dom ser nya ut, och sen när verkligheten efter någon vecka kommer ikapp så ser man vad man INTE skulle köpt..

465

2017-11-21 13:26

autodidakten skrev:

amazinjoey skrev:

d.fagersten skrev:

Tja, det är väl därför man ska pruta, och DET rejält, för dom har väl bara polerat upp kärrorna så dom ser nya ut, och sen när verkligheten efter någon vecka kommer ikapp så ser man vad man INTE skulle köpt..

Man får pruta min 30 000kr... och det är garanterar stenskott OCH rost på den. Kjolarna på 9-5an gör att det rostar automatiskt vid hundbenet... och stenskott på huven tack vare designen

138 54

2017-11-21 16:46

Avstår hellre än att köpa något som är dåligt oavsett priset är högt eller lågt.

Kör lite av varje ;)
Ford Scorpio "En flott vagn" (1998)
Ford Scorpio 2,9I CL "Kylskåpet" (1989)
Ford Scorpio 2,9i GLX "Nyskick" (1994)
Saab 9-3 2,0T "Vector" (2008)

Senast i forumet

Diskussionsforum

Projekt

Evenemang

Sponsrade tjänster

Sommardäck
Vinterdäck
Biluppgifter

Sök bilar, värdering, ägare och historik gratis i fordonsregistret.

SÖK

Totalt 10 162 523 fordon