Köpråd bmw 530 touring e61

Acobra
27 januari 2017 · 62 Inlägg

Hejsan
Jag sitter i bilbytar tankar och funderar lite över bmw 530 touring e61 och har lite frågor kring dessa.

-Hur är automatlådan i dessa?
-Är det något speciellt som jag bör tänka på vid provkörning?
-Finns det en facelift med många förbättringar på eller är de ungefär lika genom årsmodellerna?
-Rost har jag hört de ska klara sej hyffsat ifrån, stämmer det?
-Finns det någon utrustning jag bör satsa på eller någon som är känt för att krångla?

Tack på förhand

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
Jokabsson
27 januari 2017 · 1 181 Inlägg

Titta på "Begagnatguiden --> E60" här http://www.autopower.se så ser du vad de vanligaste problemen är. Har du råd så skulle jag satsa på facelift eftersom inredningen är skramlig på pre-facelift.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Acobra
27 januari 2017 · 62 Inlägg

Tackar det var mycket nyttigt där att läsa smile

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
Evildan
27 januari 2017 ·

Acobra skrev:
Tackar det var mycket nyttigt där att läsa smile

Jag läste också igenom listan, så vad för bil tänker du köpa istället?

caromania Forummoderator
27 januari 2017 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

Acobra skrev:
Tackar det var mycket nyttigt där att läsa smile

Jag läste också igenom listan, så vad för bil tänker du köpa istället?

Orkade du? Jag slutade efter ett par minuter.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Acobra
27 januari 2017 · 62 Inlägg

Evildan skrev:

Acobra skrev:
Tackar det var mycket nyttigt där att läsa smile

Jag läste också igenom listan, så vad för bil tänker du köpa istället?

Äsch de är ju inte värre felmässigt än de 90-tals fordarna jag ägt, på dom var det bara en automatlåda som dog. Gäller bara att hitta rätt bil.

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
Jokabsson
29 januari 2017 · 1 181 Inlägg

Acobra skrev:

Evildan skrev:

Acobra skrev:
Tackar det var mycket nyttigt där att läsa smile

Jag läste också igenom listan, så vad för bil tänker du köpa istället?

Äsch de är ju inte värre felmässigt än de 90-tals fordarna jag ägt, på dom var det bara en automatlåda som dog. Gäller bara att hitta rätt bil.

Exakt så är det smile
Finns många nöjda E60 ägare så något har ju BMW gjort rätt! Fantastiskt höga "smiles per gallon" är det med 530i och det är helt rätt motor till den bilen.

Hur går sökandet? Vilken budget har du?

Senast redigerat av Cracksoup (29 januari 2017)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Evildan
29 januari 2017 ·

caromania skrev:

Evildan skrev:

Acobra skrev:
Tackar det var mycket nyttigt där att läsa smile

Jag läste också igenom listan, så vad för bil tänker du köpa istället?

Orkade du? Jag slutade efter ett par minuter.

Jag har även läst dom här...

http://www.litteraturmagazinet.se/content/images/uploaded/list_19914/119564_1646253046.jpg_150.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-TFLd_HTY-go/T1c175Fv7NI/AAAAAAAAANQ/_MMyx47rrAI/s1600/idoten.jpg

Fast dessa var roligare och lättsammare läsning tycker jag.

Senast redigerat av Evildan (29 januari 2017)

Acobra
31 januari 2017 · 62 Inlägg

Cracksoup skrev:

Acobra skrev:

Evildan skrev:

Jag läste också igenom listan, så vad för bil tänker du köpa istället?

Äsch de är ju inte värre felmässigt än de 90-tals fordarna jag ägt, på dom var det bara en automatlåda som dog. Gäller bara att hitta rätt bil.

Exakt så är det smile
Finns många nöjda E60 ägare så något har ju BMW gjort rätt! Fantastiskt höga "smiles per gallon" är det med 530i och det är helt rätt motor till den bilen.

Hur går sökandet? Vilken budget har du?

Borde vara ganska bra med smiles med 260 kusar under huven och samtidigt bra komfort om dom är som polarens e60 (liten motor, man låda)

Det går sådär, har kollat på en men magkänslan sa ifrån på den. Var något jag inte kunde sätta fingret på när jag provkörde
Har ingen större lust att åka land o rike runt för en bil 😉  är ju inte jätte bråttom att byta.
Budgeten beror lite på vad jag får för inbytespris på nuvarande bil men är runt 100k.

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
Jokabsson
31 januari 2017 · 1 181 Inlägg

Acobra skrev:

Cracksoup skrev:

Acobra skrev:

Äsch de är ju inte värre felmässigt än de 90-tals fordarna jag ägt, på dom var det bara en automatlåda som dog. Gäller bara att hitta rätt bil.

Exakt så är det smile
Finns många nöjda E60 ägare så något har ju BMW gjort rätt! Fantastiskt höga "smiles per gallon" är det med 530i och det är helt rätt motor till den bilen.

Hur går sökandet? Vilken budget har du?

Borde vara ganska bra med smiles med 260 kusar under huven och samtidigt bra komfort om dom är som polarens e60 (liten motor, man låda)

Det går sådär, har kollat på en men magkänslan sa ifrån på den. Var något jag inte kunde sätta fingret på när jag provkörde
Har ingen större lust att åka land o rike runt för en bil 😉  är ju inte jätte bråttom att byta.
Budgeten beror lite på vad jag får för inbytespris på nuvarande bil men är runt 100k.

För 100 000 går det att hitta kanonfina facelift exemplar så det är bara att ha tålamod och vänta på rätt tillfälle! De är dock värderade ganska högt. Jag ville köpa en 525i 04 som gått 16 000 mil och den ville säljaren ha 79 000kr för. Han prutade inte ner den en krona så jag gick därifrån. Enastående skick, men kom igen...

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang