Köpråd VOLVO S60/V60 Polestar VS Mercedes C63 AMG

viccoA
12 februari 2017 · 3 110 Inlägg

Djo skrev:

viccoA skrev:

Djo skrev:

Jo att jämföra dom är inte fullt rättvist. Skulle dock gärna se hur mycket det går kräma ur volvos lilla 4a men tänk drömmen om polestar hade fått lekt med en v8 till dom där bilarna mumma. Men volvo har tyvärr alltid fegat ur lite av någon anledning.

Borde inte mercan ha 734 hk och 940NM då dom har dubbelt så stor motor som volvon wink Var bara tvungen. Vet att det inte fungerar så wink

Hur som hade jag inte haft något emot någon av dessa två bilar på min uppfart om vi utesluter ägande kostnaderna. Men skulle jag köpa en s/v60 så skulle det bli en med 6a under huven.

Mercedes 2liters AMG motorn lämnar mer effekt än Polestaren. Det är den starkaste 2liters produktionsmotorn på marknaden med 381 hk och 475Nm. wink

14hk mer och 5NM extra Det borde polestar kunnat kräma ur tycker jag ändå volvo lär vara näst starkaste då eller ? Och vetetusan om någon känner den effekt skillnaden ens.

Nä 14 hästar på nästan 400hk är inget man märker av direkt. Vet inte vilken motor som är nr 2 men skulle bli förvånad om det inte är Polestaren.

Lite kul att  ng9-3 Aero plockade 220hk ur 2 liter alt Volvo S60 T5s 250hk på 2.3 liter och man tyckte det var helt okej litereffekt orginal, tiderna förändras smile

Djo
12 februari 2017 · 10 157 Inlägg

viccoA skrev:

Djo skrev:

viccoA skrev:

Mercedes 2liters AMG motorn lämnar mer effekt än Polestaren. Det är den starkaste 2liters produktionsmotorn på marknaden med 381 hk och 475Nm. wink

14hk mer och 5NM extra Det borde polestar kunnat kräma ur tycker jag ändå volvo lär vara näst starkaste då eller ? Och vetetusan om någon känner den effekt skillnaden ens.

Nä 14 hästar på nästan 400hk är inget man märker av direkt. Vet inte vilken motor som är nr 2 men skulle bli förvånad om det inte är Polestaren.

Lite kul att  ng9-3 Aero plockade 220hk ur 2 liter alt Volvo S60 T5s 250hk på 2.3 liter och man tyckte det var helt okej litereffekt orginal, tiderna förändras smile

Ja man kan ju undra hur det slutar Tänk en högvarvig 0,5 liters motor på 3-400 kusar wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
brappne
28 februari 2020 · 23 Inlägg

några år sent svar här hehe,
min far har en 2015 volvo v60 polestar, den med rak 6a och twin scroll turbo, måste säga att det är en fantastiskt rolig bil att köra och den har en riktigt snabb låda, växar direkt när man trycker på paddlarna!
och chassit med sina öhlins dämpare är magiskt! och när man lägger i sport läget (manuella läget) så öppnar avgassystemet upp sig så det låter jävulskt gött

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang