Tjenare! Blir inte klok på bilen! Har bytt handbromsbackar skivor och bilen vill ändå inte stå till.. känns som jag provat allt, men finns det nån som har någon teori satt det kan funka så skulle de vara jätte bra👍
Biltema verkar aldrig få till lösningen på detta... Är samma problem till 850/V70 osv. Fel böjning på själva backarna ger att anliggningsytan blir fel och handbromsen inte tar. Byt till ett annat märke på prylarna så kommer det lösa sig.
Och nej, jag är ingen Biltema-hatare. Dom har mycket bra också, men just handbromsbackar till Volvo är en oändlig historia...
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Biltema verkar aldrig få till lösningen på detta... Är samma problem till 850/V70 osv. Fel böjning på själva backarna ger att anliggningsytan blir fel och handbromsen inte tar. Byt till ett annat märke på prylarna så kommer det lösa sig.
Och nej, jag är ingen Biltema-hatare. Dom har mycket bra också, men just handbromsbackar till Volvo är en oändlig historia...
//Brådhis
Samma problem hos Mercedes. Provar på några bilar men nu mera köper jag original.
Råkade faktiskt ut för precis samma sak. Handbromsen tog aldrig. Höll på med eländet i en hel vecka tills jag upptäckte att felet var dom nya handbromsbackarna från biltema. När jag satte dit några gamla skitbackar jag hade liggandes fungerade handbromsen direkt.
Råkade faktiskt ut för precis samma sak. Handbromsen tog aldrig. Höll på med eländet i en hel vecka tills jag upptäckte att felet var dom nya handbromsbackarna från biltema. När jag satte dit några gamla skitbackar jag hade liggandes fungerade handbromsen direkt.
Okej, hat nog ett par gammla hemma jag oxå, så får prova det
Kontrollera så att fästet på bakaxeln till den långa vajern (vänster om transmissionshuset) fortfarande sitter kvar på axeln och ej har rostat av. Då tar handbromsen riktigt dåligt.