OMG jag har fått ringa till alla besiktningsställe och få protokoll från 2015 så på bra att veta var det: stomme sidobalk, båda sidor yttre. rostskadad. På 2016 bra att veta: stomme sidobalk, båda sidor yttre. rostskadad. Konstigt att det inte blev något annat 2016, och ännu mer konstigt att det var helt blankt papper 2017!
Så nu fattar jag ÄNTLIGEN allt. Så trög jag är!! Det måste vara så att dom fått 2 år i rad bra att veta rost grejs på yttre stomme sidobalk blabla, och då har dom typ gjort en jätteful fusk grej med att ta någon plåtbit och sätta dit slarvigt, kanske vira plåt runt omkring eller så, och sen ett kilo svart underredsmassa runt HELA bilens nederkanter. Så har besikningsgubben bankat lite och sen färdigt!
Det fungerade ju för att få blankt papper och sälja, men håller kanske 1 år eller så.. sen skrota, för folk som bara vill ha en bil 1 år och inte bryr sig alls, dom köper en som är besiktigad och kör, sen bara skrotar dom den sen. Då kanske dom tänka sig betala 4000:- högst. Speciellt om dom inte är så dumma som jag och förstår att den svarta tjäran döljer något som inte är bra. Så dum jag känner mig nu. Jag som ville ha en bil o ta hand om liksom, faaan

Jag var så arg o lessen idag så jag vågar inte ens säga hur jag körde... Ingen hade trott mig om jag berättat vad jag gjorde, men jag var helt förstörd och arg o lessen på samma gång. Jag ville tvätta bilen o göra fint inne o jättemycket! Nu vill jag ingenting mer. Om jag nångång ska ha en bil igen, så ska jag kolla jättenoga alla besiktningsprotokoll från typ 3 år tillbaka, och se så det inte är något om rost under bilen på bra att veta eller anmärkningar. Jag bryr mig inte om det varit anmärkningar innan, bara det inte är ROST i allt som finns under bilen, och ingen mer tjock tjära! Jag ska titta på blocket om jag kan ta mina sista sparpengar och strunta i USA resan och köpa en bil som är normal.