Byta bromsbelägg V70 2008 (uttagen 2007) Nya karossen

winrar
10 mars 2017 · 25 Inlägg

Hej!

Har bara en fundering ang bilens dator och att byta slitagedelar?

Mina belägg bak börjar bli dåliga. Inte så att bilen varnar för det. Men om jag nu byter, kommer då bilen att larma och sluta starta upp bara för man inte kvitterat broms felkod typ?

Hoppas någon förstår hur jag menar och tänker.

Tack på förhand!

Brådhis * Voff voff *
10 mars 2017 · 10 280 Inlägg

winrar skrev:
Hej!

Har bara en fundering ang bilens dator och att byta slitagedelar?

Mina belägg bak börjar bli dåliga. Inte så att bilen varnar för det. Men om jag nu byter, kommer då bilen att larma och sluta starta upp bara för man inte kvitterat broms felkod typ?

Hoppas någon förstår hur jag menar och tänker.

Tack på förhand!

Har du ens slitagevarnare på den? Min -11 har det inte iaf. Jag bytte på min runtom utan att använda dator alls.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
winrar
10 mars 2017 · 25 Inlägg

Brådhis skrev:

winrar skrev:
Hej!

Har bara en fundering ang bilens dator och att byta slitagedelar?

Mina belägg bak börjar bli dåliga. Inte så att bilen varnar för det. Men om jag nu byter, kommer då bilen att larma och sluta starta upp bara för man inte kvitterat broms felkod typ?

Hoppas någon förstår hur jag menar och tänker.

Tack på förhand!

Har du ens slitagevarnare på den? Min -11 har det inte iaf. Jag bytte på min runtom utan att använda dator alls.

//Brådhis

Troligtvis har jag ingen slitagevarnare, Tänkte ifall bilen var vid medvetande att man pillat på någon del...

Har en sån där läsare till bilen från biltema. Tror inte man kan släcka koder med den...Sneak smäck

Brådhis * Voff voff *
10 mars 2017 · 10 280 Inlägg

winrar skrev:

Brådhis skrev:

winrar skrev:
Hej!

Har bara en fundering ang bilens dator och att byta slitagedelar?

Mina belägg bak börjar bli dåliga. Inte så att bilen varnar för det. Men om jag nu byter, kommer då bilen att larma och sluta starta upp bara för man inte kvitterat broms felkod typ?

Hoppas någon förstår hur jag menar och tänker.

Tack på förhand!

Har du ens slitagevarnare på den? Min -11 har det inte iaf. Jag bytte på min runtom utan att använda dator alls.

//Brådhis

Troligtvis har jag ingen slitagevarnare, Tänkte ifall bilen var vid medvetande att man pillat på någon del...

Har en sån där läsare till bilen från biltema. Tror inte man kan släcka koder med den...Sneak smäck

Nej, bilen har ingen koll på bromsbeläggens tjocklek eller ålder. Så det är bara att byta. Handbromsen är självjusterande så den löser det själv när du trycker på knappen första gången efter bytet.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang