Försäkring för avställt fordon

zemet
28 mars 2017 · 4 014 Inlägg

Jag sufrade runt lite och läste att böter för att köra avställt fordon är 1500(?) kr.
Skatten man betalar för en gammal sliten 7/940 ligger ju på nästan 2000 kr/år.

Har man större dieselbil är ju summor som 6-7000 kr/år inte ovanliga alls.

Incitamentet för att köra med avställt fordon är ju då ganska stort, speciellt med tanke på att om man blir stoppad så finns det god chans att man slipper böter.
Man kan vara snabb och ställa på bilen med mina fordon appen om man ser polisen i tid eller helt enkelt ljuga och säga att man just postat den gula lappen för påställning.

Men hur är det med försäkringen?

Kan man ha trafikförsäkring på en avställd bil?
Och kommer den isåfall gälla om man skulle orsaka en olycka?

Får man ersättning för skador på sitt eget fordon om man inte orsakat olyckan men kör med avställd bil?


Trafikförsäkringsföreningen går ju in och betalar "brottsoffer" som blivit drabbade och det inte finns någon försäkring på vållande fordon.

Men om jag då med mitt avställda och oförsäkrade fordon orsakar en skada för 50K, måste jag betala 50K någonstanns då eller räcker det att trafikförsäkringsföreningen gör detta?

All info jag kan hitta när jag googlar säger bara att man inte behöver ha trafikförsäkring på avställt fordon...

rcy
28 mars 2017 · 1 705 Inlägg

Försäkringsbolagen meddelas automatiskt av Transportstyrelsen när du ställer av bilen, och trafikförsäkringen upphör därmed att gälla.

Måste Trafikskadeföreningen gå in och täcka en skada pga att du åker oförsäkrat så kan dom kräva dig på pengar.

Har du inte råd med skatt och försäkring så har du inte råd att ha bil, så sluta försöka hitta kryphål.

Senast redigerat av rcy (28 mars 2017)

Saab 9-3 "svarten" (2004)
BMW 325i "isbilen" (1992)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
zemet
28 mars 2017 · 4 014 Inlägg

rcy skrev:
Försäkringsbolagen meddelas automatiskt av Transportstyrelsen när du ställer av bilen, och trafikförsäkringen upphör därmed att gälla.

Måste Trafikskadeföreningen gå in och täcka en skada pga att du åker oförsäkrat så kan dom kräva dig på pengar.

Har du inte råd med skatt och försäkring så har du inte råd att ha bil, så sluta försöka hitta kryphål.

Vet du om trafikförsäkringsföreningen gör detta som regel eller är det undantagsfall?

Jag har ett ganska välbetalt jobb i kombination med gångavstånd till jobbet så jag behöver inte åka avställt eller leta efter kryphål i lagen för att klara av privatekonomin:)

Men du måste ju själv se att incitamentet för att köra avställt för en person med skatt på 6000 kr/år. Knappast så att den genomsnittlige personen blir stoppad 4 ggr/år eller mer av polisen.

Sen är det ju en värderingsfråga för många. Jag har råd att betala skatten utan problem, men staten bara höjer och höjer alla bil och fordonsrelaterade skatter och skiter i vad befolkningen tycker.
Ett tydliget exempel på det är ju folkomröstningen om trängselskatt i göteborg.

Jag är tex väldigt för att vi i sverige skall kunna ha en levande landsbygd, det blir bara svårare och svårare när transporterna blir dyrare och dyrare.

Sen ser jag inte riktigt vad jag får tillbaka av mina skattepengar, har vi inte högs skatter i världen är vi iaf väldigt nära toppen.

Vad ligger sverige i toppen för vad det gäller offentliga tjänster?
Har vi väldens bästa skola?
Har vi ett stort välfungerande försvar?
Har vi en poliskår som fungerar bra?
Har Sverige världens bästa sjukvård?
osv osv.

zleepy Trucker
28 mars 2017 · 1 391 Inlägg

zemet skrev:
speciellt med tanke på att om man blir stoppad så finns det god chans att man slipper böter.

god chans? åker du avställt så är böter ett faktum... dags och vakna smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
zemet
28 mars 2017 · 4 014 Inlägg

zleepy skrev:

zemet skrev:
speciellt med tanke på att om man blir stoppad så finns det god chans att man slipper böter.

god chans? åker du avställt så är böter ett faktum... dags och vakna smile

Jag har själv blivit stoppa när jag inte kunde ställa på bilen pga att minafordon appen krånglade.
Sen finns det som jag nämnde tidigare knep att komma undan också.

Bara säga att man postat lappen precis innan tex.
Så kanske är dags att du vaknar istället?smile

caromania Forummoderator
28 mars 2017 · 9 296 Inlägg

En annan variant är att man ber en kompis, kanske någon som sitter utanför ICA och säger "Hej hej" stå på bilen, sedan kan man både parkera fel, köra oskattat och trilskas med samhället i stort. Till slut kanske  man till och med vill spränga en staty i stan. Ett framgångsrecept!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 mars 2017 · 13 983 Inlägg

Om zemet har ett välbetalt jobb är det inte säkert att han har god ekonomi. Men det kan vara så. Han kanske bara vill skapa debatt, annars förstår jag inte vad grejen är att starta en sån här tråd.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Muttley
28 mars 2017 ·

zemet skrev:

rcy skrev:
Försäkringsbolagen meddelas automatiskt av Transportstyrelsen när du ställer av bilen, och trafikförsäkringen upphör därmed att gälla.

Måste Trafikskadeföreningen gå in och täcka en skada pga att du åker oförsäkrat så kan dom kräva dig på pengar.

Har du inte råd med skatt och försäkring så har du inte råd att ha bil, så sluta försöka hitta kryphål.

Vet du om trafikförsäkringsföreningen gör detta som regel eller är det undantagsfall?

Jag har ett ganska välbetalt jobb i kombination med gångavstånd till jobbet så jag behöver inte åka avställt eller leta efter kryphål i lagen för att klara av privatekonomin:)

Men du måste ju själv se att incitamentet för att köra avställt för en person med skatt på 6000 kr/år. Knappast så att den genomsnittlige personen blir stoppad 4 ggr/år eller mer av polisen.

Sen är det ju en värderingsfråga för många. Jag har råd att betala skatten utan problem, men staten bara höjer och höjer alla bil och fordonsrelaterade skatter och skiter i vad befolkningen tycker.
Ett tydliget exempel på det är ju folkomröstningen om trängselskatt i göteborg.

Jag är tex väldigt för att vi i sverige skall kunna ha en levande landsbygd, det blir bara svårare och svårare när transporterna blir dyrare och dyrare.

Sen ser jag inte riktigt vad jag får tillbaka av mina skattepengar, har vi inte högs skatter i världen är vi iaf väldigt nära toppen.

Vad ligger sverige i toppen för vad det gäller offentliga tjänster?
Har vi väldens bästa skola?
Har vi ett stort välfungerande försvar?
Har vi en poliskår som fungerar bra?
Har Sverige världens bästa sjukvård?
osv osv.

Har vi väldens bästa skola?    Vi har fri skolgång utan några som helst kostnader+ fri skolmat upp till gymnasienivå,  vi är 5? länder i världen som har skolmat

Har vi ett stort välfungerande försvar?   Vi har en viss del försvar, men de kvittar hur mycket vi lägger på det. Vi har aldrig chans mot någon stormakt, vilka länder har det?
Har vi en poliskår som fungerar bra?  Nej, du som tattare kan ju åka avställt.
Har Sverige världens bästa sjukvård?      Vi har bra sjukvård till skillnad mot de flesta länder i världen.


Du får själv stå för kostnaderna om du orsakar olyckan,  ditt försäkringsbolag kan svara på om de ens vill ta i din bil om någon annan är vållande.
¨
Om du nu har gångavstånd, vad i helvete har du bil för då ?   Inte kan de bero på att du är högutbildad som du har välbetalt jobb wink

Sista frågan, om du nu har gångavstånd, vad ska du ha en dyr diesel till då du bara förstör den med ditt lilla avstånd till jobbet?

En till, är du lat?

Utan en enda skatt så hade vi haft mycket sämre standard än var vi har idag.   
Jag har inte blivit stoppad på ett par år, men sen samtidigt så har jag blivit stoppad för kontroll över 50 talet gånger något år.
Jag har inte "välbetalt" jobb men tvekar inte att betala mina skulder så som avgifterna.   Men sen väljer jag bil som är billig.

zleepy Trucker
28 mars 2017 · 1 391 Inlägg

zemet skrev:

zleepy skrev:

zemet skrev:
speciellt med tanke på att om man blir stoppad så finns det god chans att man slipper böter.

god chans? åker du avställt så är böter ett faktum... dags och vakna smile

Jag har själv blivit stoppa när jag inte kunde ställa på bilen pga att minafordon appen krånglade.
Sen finns det som jag nämnde tidigare knep att komma undan också.

Bara säga att man postat lappen precis innan tex.
Så kanske är dags att du vaknar istället?smile

Fast om du inte kan ställa på via appen/nätet/telefon så ska du inte bruka ett fordon som är avställt,
men det var väl snällt att polisen var "schysst" men dom får nog höra alla möjliga ursäkter när dom dagligen stoppar bilar som har körförbud, avställt, oskattat... och dom delar gärna ut böter, tar skyltar, och så...

Jag har varit vaken länge, så du behöver inte oroa dig, men sen är alla mina fordon i trafik, besiktade, och skattade, den där boten i onödan som lätt nästan täcker ett års skatt på ett fordon är inte värt det...
Sen är jag rädd om mitt körkort, eftersom jag kör tung yrkestrafik så vill jag inte ha onödiga "prickar" som tillslut får transportstyrelsen att tröttna och tycker det är dags och återkalla mitt körkort för jag inte "skött" mig smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
zemet
28 mars 2017 · 4 014 Inlägg

caromania skrev:
En annan variant är att man ber en kompis, kanske någon som sitter utanför ICA och säger "Hej hej" stå på bilen, sedan kan man både parkera fel, köra oskattat och trilskas med samhället i stort. Till slut kanske  man till och med vill spränga en staty i stan. Ett framgångsrecept!

Jo det finns väldigt mycket konstiga regler och sätt att komma undan olika saker. Helt sjukt att problemet med bilmålvakter fortfarande existerar. Hur svårt kan det vara att ändra lagen och börja mäta ut bilar som ägs av personer med skulder på miljonbelopp i bara parkeringsböter...

Om man nu använder en bilmålvakt, vem får då betala vid en skada?

Föraren av det obesiktigade avsällda fordonet eller ägaren? Någon som vet?

zemet
28 mars 2017 · 4 014 Inlägg

Vettemannen skrev:
Om zemet har ett välbetalt jobb är det inte säkert att han har god ekonomi. Men det kan vara så. Han kanske bara vill skapa debatt, annars förstår jag inte vad grejen är att starta en sån här tråd.

/Benny

Min bil är besiktigad, påställd och försäkrad:)

Skulle kanske varit tydligare med att jag ville skapa en debatt:)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 mars 2017 · 13 983 Inlägg

zemet skrev:

Vettemannen skrev:
Om zemet har ett välbetalt jobb är det inte säkert att han har god ekonomi. Men det kan vara så. Han kanske bara vill skapa debatt, annars förstår jag inte vad grejen är att starta en sån här tråd.

/Benny

Min bil är besiktigad, påställd och försäkrad:)

Skulle kanske varit tydligare med att jag ville skapa en debattsmile

Det lät så faktiskt! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
spillolja
28 mars 2017 · 4 009 Inlägg

zemet skrev:

caromania skrev:
En annan variant är att man ber en kompis, kanske någon som sitter utanför ICA och säger "Hej hej" stå på bilen, sedan kan man både parkera fel, köra oskattat och trilskas med samhället i stort. Till slut kanske  man till och med vill spränga en staty i stan. Ett framgångsrecept!

Jo det finns väldigt mycket konstiga regler och sätt att komma undan olika saker. Helt sjukt att problemet med bilmålvakter fortfarande existerar. Hur svårt kan det vara att ändra lagen och börja mäta ut bilar som ägs av personer med skulder på miljonbelopp i bara parkeringsböter...

Om man nu använder en bilmålvakt, vem får då betala vid en skada?

Föraren av det obesiktigade avsällda fordonet eller ägaren? Någon som vet?

Det är numera möjligt att beslagta en bil med fordonsskulder som överstiger 5000:-
och den behöver inte lämnas ut förren ägarens samtliga skulder är reglerade

som regel är skuldens storlek större än marknadsvärdet på bilen

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
zemet
28 mars 2017 · 4 014 Inlägg

Muttley skrev:

zemet skrev:

rcy skrev:
Försäkringsbolagen meddelas automatiskt av Transportstyrelsen när du ställer av bilen, och trafikförsäkringen upphör därmed att gälla.

Måste Trafikskadeföreningen gå in och täcka en skada pga att du åker oförsäkrat så kan dom kräva dig på pengar.

Har du inte råd med skatt och försäkring så har du inte råd att ha bil, så sluta försöka hitta kryphål.

Vet du om trafikförsäkringsföreningen gör detta som regel eller är det undantagsfall?

Jag har ett ganska välbetalt jobb i kombination med gångavstånd till jobbet så jag behöver inte åka avställt eller leta efter kryphål i lagen för att klara av privatekonomin:)

Men du måste ju själv se att incitamentet för att köra avställt för en person med skatt på 6000 kr/år. Knappast så att den genomsnittlige personen blir stoppad 4 ggr/år eller mer av polisen.

Sen är det ju en värderingsfråga för många. Jag har råd att betala skatten utan problem, men staten bara höjer och höjer alla bil och fordonsrelaterade skatter och skiter i vad befolkningen tycker.
Ett tydliget exempel på det är ju folkomröstningen om trängselskatt i göteborg.

Jag är tex väldigt för att vi i sverige skall kunna ha en levande landsbygd, det blir bara svårare och svårare när transporterna blir dyrare och dyrare.

Sen ser jag inte riktigt vad jag får tillbaka av mina skattepengar, har vi inte högs skatter i världen är vi iaf väldigt nära toppen.

Vad ligger sverige i toppen för vad det gäller offentliga tjänster?
Har vi väldens bästa skola?
Har vi ett stort välfungerande försvar?
Har vi en poliskår som fungerar bra?
Har Sverige världens bästa sjukvård?
osv osv.

Har vi väldens bästa skola?    Vi har fri skolgång utan några som helst kostnader+ fri skolmat upp till gymnasienivå,  vi är 5? länder i världen som har skolmat

Har vi ett stort välfungerande försvar?   Vi har en viss del försvar, men de kvittar hur mycket vi lägger på det. Vi har aldrig chans mot någon stormakt, vilka länder har det?
Har vi en poliskår som fungerar bra?  Nej, du som tattare kan ju åka avställt.
Har Sverige världens bästa sjukvård?      Vi har bra sjukvård till skillnad mot de flesta länder i världen.


Du får själv stå för kostnaderna om du orsakar olyckan,  ditt försäkringsbolag kan svara på om de ens vill ta i din bil om någon annan är vållande.
¨
Om du nu har gångavstånd, vad i helvete har du bil för då ?   Inte kan de bero på att du är högutbildad som du har välbetalt jobb wink

Sista frågan, om du nu har gångavstånd, vad ska du ha en dyr diesel till då du bara förstör den med ditt lilla avstånd till jobbet?

En till, är du lat?

Utan en enda skatt så hade vi haft mycket sämre standard än var vi har idag.   
Jag har inte blivit stoppad på ett par år, men sen samtidigt så har jag blivit stoppad för kontroll över 50 talet gånger något år.
Jag har inte "välbetalt" jobb men tvekar inte att betala mina skulder så som avgifterna.   Men sen väljer jag bil som är billig.

Jag tycker förvisso att det är bra med skolmat och framförallt transport till och från skolan. Men Skolans huvuduppgift är att utbilda, inte utfodra. Och svenska skolresultat ligger pinsamt dåligt till i jämförelse med andra I länder.

Krig är ju till stor del motiverade av resurser och ekonomi. Det handlar inte om att man skall vinna ett krig mot en stormakt utan att det skall vara såpass kostsamt för en stormakt att attackera att det helt enkelt inte går ihop ekonomiskt. Då det blir billigare att bara köpa råvarorna direkt istället.

Angående att "tattare som du kan åka avställt". Ja det är ju jävligt konstigt, precis det hela tråden handlar om.
Du vet för övrigt ingenting om mig, kan du inte argumentera utan att börja med personpåhopp för att du eventuellt inte delar samma uppfattning som mig så kanske du inte skall argumentera alls...

Jag använder min bil för att transportera diverse saker precis som alla andra. Är för svag för att orka dra en biltrailer för hand... Min bil står still på vardagar och används i princip bara på helger.

Angående min utbildningnivå så är jag ingenjör och jobbar på ett av Sveriges största företag.

Man måste vara korkad för att man ser ekonomisk vinning i att inte göra precis som staten och skatteverket vill eller? Antar att alla som skatteplanerar och fifflar med sånt är riktigt dumma outbildade idioter...

Jag har för övrigt inte nämnt någonstanns att jag har en dyr diesel eller att jag förstör den varje dag genom att ta den korta sträckor till jobbet.

Angående om jag är lat eller inte.
Jag älskar att arbeta fysiskt, tränar i genomsnitt 10 timmar/veckan. Ett av mina senaste större helg projekt var att handgräva dränering 12 meter långt, 1 meter brett och 2 meter djupt.
Vad gjorde du i helgen?

Ta du och tänk en gång till innan du börjar komma med massa förutfattade meningar om folk du inte känner eller vet något om överhuvud taget....

Nej ett land och en välfärdsstat fungerar väldigt dåligt om man inte betalar skatt, samtidigt måste det finnas en balans i hur mycket man betalar och vad som är rimligt.

Senast redigerat av zemet (28 mars 2017)

trubbelturbo
28 mars 2017 · 1 434 Inlägg

Muttley skrev:
Om du nu har gångavstånd, vad i helvete har du bil för då ?   Inte kan de bero på att du är högutbildad som du har välbetalt jobb wink

Sista frågan, om du nu har gångavstånd, vad ska du ha en dyr diesel till då du bara förstör den med ditt lilla avstånd till jobbet?

Man kanske har ett liv vid sidan om jobbet också? Eller kanske till och med ett intresse av bilar, kanske därför han hänger på bilforum? wink

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 mars 2017 · 13 983 Inlägg

Mina herrar, lugna ner er lite! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
zemet
28 mars 2017 · 4 014 Inlägg

zleepy skrev:

zemet skrev:

zleepy skrev:

god chans? åker du avställt så är böter ett faktum... dags och vakna smile

Jag har själv blivit stoppa när jag inte kunde ställa på bilen pga att minafordon appen krånglade.
Sen finns det som jag nämnde tidigare knep att komma undan också.

Bara säga att man postat lappen precis innan tex.
Så kanske är dags att du vaknar istället?smile

Fast om du inte kan ställa på via appen/nätet/telefon så ska du inte bruka ett fordon som är avställt,
men det var väl snällt att polisen var "schysst" men dom får nog höra alla möjliga ursäkter när dom dagligen stoppar bilar som har körförbud, avställt, oskattat... och dom delar gärna ut böter, tar skyltar, och så...

Jag har varit vaken länge, så du behöver inte oroa dig, men sen är alla mina fordon i trafik, besiktade, och skattade, den där boten i onödan som lätt nästan täcker ett års skatt på ett fordon är inte värt det...
Sen är jag rädd om mitt körkort, eftersom jag kör tung yrkestrafik så vill jag inte ha onödiga "prickar" som tillslut får transportstyrelsen att tröttna och tycker det är dags och återkalla mitt körkort för jag inte "skött" mig smile

Ja precis så är det, man kan komma undan med en varning eller så kanske man får en riktigt nitisk polis som vill dra det hela till domstol. Det var det jag menade med att det inte är ett faktum att det blir böter om man blir stoppad.

Den boten är ju visst värd det om du bara får en böter. Har du dyr skatt på din bil kan det vara värt det även om du får 3-4 böter på ett år. Det är det som är så konstigt och skevt med lagen tycker jag.

simlar
28 mars 2017 · 5 508 Inlägg

zemet skrev:
...
Men hur är det med försäkringen?

Kan man ha trafikförsäkring på en avställd bil?
Och kommer den isåfall gälla om man skulle orsaka en olycka?

Får man ersättning för skador på sitt eget fordon om man inte orsakat olyckan men kör med avställd bil?


Trafikförsäkringsföreningen går ju in och betalar "brottsoffer" som blivit drabbade och det inte finns någon försäkring på vållande fordon.

Men om jag då med mitt avställda och oförsäkrade fordon orsakar en skada för 50K, måste jag betala 50K någonstanns då eller räcker det att trafikförsäkringsföreningen gör detta?
...

Tecknar du försäkring på ett avställt fordon och sen inte ställer på det så är försäkringen fortfarande aktiv.
Man får dock hem efter 1-2 veckor en påminnelse från Transportstyrelsen att ställa på fordonet.

Trafikförsäkringen gäller alltid vad jag förstått oavsett bilens skick eller status.

Misstänker att försäkringsbolaget kan neka ersättning på ditt egna fordon då det är avställt och får då ej framföras i trafik.

Angånende betalningsskyldighet vid olycka med oförsäkrat fordon står detta på TFF:

https://www.tff.se/sv/Skada/Skadetyp/Nagot-av-fordonen-var-oforsakrat/Mitt-fordon-var-oforsakrat/ skrev:
Återkrav av utbetald ersättning

När TFF betalar ersättning blir ägaren till det oförsäkrade fordonet återbetalningsskyldig till TFF med upp till 4.430 kr för skador som hänt under 2016.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Muttley
28 mars 2017 ·

zemet skrev:
Jag har själv blivit stoppa när jag inte kunde ställa på bilen pga att minafordon appen krånglade.

Denne frågan missade jag faktiskt.   
Åkte du avställt pga att du inte ville ha den påställd eller var de att du precis köpt en bil alternativt skulle ställa på sommarbilen?
Om de var pga misstag så ändrar jag mig till enbart tattare.

Nej jag anser att skattefiffel är för idioter, och de är välgrundat beslut.   Kan man inte göra rätt för sig finns de många andra länder man kan söka sig till.

Senast redigerat av Muttley (28 mars 2017)

zemet
28 mars 2017 · 4 014 Inlägg

spillolja skrev:

zemet skrev:

caromania skrev:
En annan variant är att man ber en kompis, kanske någon som sitter utanför ICA och säger "Hej hej" stå på bilen, sedan kan man både parkera fel, köra oskattat och trilskas med samhället i stort. Till slut kanske  man till och med vill spränga en staty i stan. Ett framgångsrecept!

Jo det finns väldigt mycket konstiga regler och sätt att komma undan olika saker. Helt sjukt att problemet med bilmålvakter fortfarande existerar. Hur svårt kan det vara att ändra lagen och börja mäta ut bilar som ägs av personer med skulder på miljonbelopp i bara parkeringsböter...

Om man nu använder en bilmålvakt, vem får då betala vid en skada?

Föraren av det obesiktigade avsällda fordonet eller ägaren? Någon som vet?

Det är numera möjligt att beslagta en bil med fordonsskulder som överstiger 5000:-
och den behöver inte lämnas ut förren ägarens samtliga skulder är reglerade

som regel är skuldens storlek större än marknadsvärdet på bilen

Det var ju bra att det gjorts framsteg på den fronten:)
Men m man nu använder en bilmålvakt, vem får då betala vid en skada?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang