14 september 2017
Trådstartare
Nåt slags struktur kanske jag har fått också. Nu har jag ändå fokuserat på att börja använda denna fruktansvärda mängd trä jag ådragit mig.
Är nästan färdig med sido-listerna också, t o m börjat märka ut var hålena ska borras. Men hur i helvete får jag dit dom på ett bra sätt sen?? Hålena i dörrarna är åtta millimeter nånting. Så stora trä-skruvar är ovanliga. Så det lutar mer åt metall-skruvar, fixerade med muttrar. Men fan vad jobbigt det blir... Då måste jag lossa på den inre dörr-beklädnaden för att kunna få in muttrarna.
Ja och så dom där platterna till B-stolparna då. Nuvarande dekorations-plåtar får jag fan inte loss på ett civiliserat sätt - vilket ju var min förhoppning - så det får helt enkelt göras medelst den mängd ultravåld som ingreppet visar sig kräva. Lite jobbigt att förstöra dom innan jag vet hur jag ska montera dom nya... Rent allmänt vill jag ju också, så långt det över huvud taget är möjligt, bevara original-delarna. Spreja på lite matt-svart och försöka sälja. Lysen, grill, kofångare, B-plåtar, torped-plåtar, gummi-lister... Det blir fan en del grejer.
-
Sen ska jag väl börja klippa till dom rostfria plåtarna som jag bl a ska klä trösklarna med. Efter det behöver jag komma igång med alla mässings- och koppar-detaljer. Fönster-lister och skit. Känns inte genomförbart att kröka 3 mm-listerna från Bauhaus till rätt form. Mässing knäcks ju fan bara när man kall-bockar. Snarare då att jag försöker klippa 0,1 mm-folie eller 0,5 mm-plåt till raka och böjda remser, lagom breda. Fixera med lim, sen i med skruv.
Sen lär det bli det ett jävla borrande. Förutom alla hål i själva delarna, så ska det ju göras en massa nya i själva bilen - som jag ju alltså inte kan få in i lägenheten. Förlängnings-sladd från balkongen ner till parkeringen med andra ord. Grannarna lär bli överlyckliga. Varje hål tar några minuter, och det skriker katastrofalt. Vet inte om det är dåliga borrar eller nåt med maskinen. Eller att jag helt enkelt är så jävla dum i huvet.
Senast redigerat av Svento (14 september 2017)
Burning rage within my soul, head is just an empty bowl