Okej. Skärpning nu, krabater!
Jag bryter härmed tillfälligt den vanliga svadan för ett meddelande av OT-natur:
LYCKLIGA GATAN FINNS INTE MER!
Var ju där med barna i mitten av sommarn, på väg hem efter semester-resan. Det hade plundrats rätt mycket sen senast. Insåg att platsen - som muséum betraktat - börja vara utdömd. Kunde alltså lika gärna se till få med mig lite artefakter jag också.
Från ett inrasat innertak tog jag dom där tunna panel-plankerna som jag bland annat gjort kåper av till B-stolparna. Allt fick jag inte in i bilen då, så jag gömde dom längsta för att hämta vid senare tillfälle. Det senare tillfället blev igår.
Tog dessutom en promenad upp dit till området. För att se spök-stan i mörker. Kunde snabbt konstatera faktum. Blott bräd-högar återstår av spök-husena i det lilla samhället Björnhammaren, sydöstra Närke.
-
Hitta några fler planker som jag fick med mig - plus en fyra meter lång stupränna som jag inte fick med mig. Skulle jag stå i regnet med en slö bågfil ända fram till spök-timmen för att få hanterbara bitar? I så fall skulle man kunnat konstatera att jag stigit till en högre nivå av hängivenhet... Den fick ligga gömd tills vidare.
Nu var faktiskt en dörr uppbruten in till den gamla spikfabrik som var byns hjärta. Det var när den la ner som folk bara släppte vad dom hade för händerna. Gick ut ur sina hus, packa in barna i bilarna och drog. Tidigare har det varit för-bommat, så jag hade inte varit där inne.
Tog en del bilder. Känner att det skulle ta lite väl mycket plats i tråden, men dom finns alla i min mapp Ghost Town in Darkness. Så gå nu för fan in där och titta. Bara att klicka på länken nedan:
https://www.garaget.org/mypage/?page=ga … lbum=72055