27 september 2017
Trådstartare
Jaha ja. Så var nya hjulena på då - och fyfan i helvete vad ämligt det ser ut, om jag ska vara lite ärlig.
Det är ju däck-sidernas fel, naturligtvis... Det är ju typ samma flammiga blaskiga skitiga malätna vita som allt annat. Inget som bryter, Inga linjer, konturer liksom. Trots den högre däck-profilen ser hjulena fan snarare mindre ut.
Lär behöva lista ut rätt snart hur jag ska få dit snobb-ringar och kromade skärm-kanter.
-
Sido-lister inte minst.
Fan alltså vad det ska vara svårt. Först bara det där att få hålena rätt, sen att lista ut hur listerna ska fästas i hålena. Hitta nån typ av gips-ankare. Dom långa dörr-listerna är färdiga och nu tog jag tag i dom två kortare parena, dom till skärmarna. Där blir det ju en del fin-lir, eftersom dom går ända till skärm-kanterna, och ska kompenseras för den stigningen. Fick sitta i skräddar-ställning på parkeringen med mora-kniv och grov-papper. Mäta, karva, sanda, mäta.
Gick väl delvis bra. Tyvärr visa det sig att två lister blivit för korta. Och den ena av dom som visserligen var rätt längd, var för tunn och för smal.
Jag har liksom inte obegränsat med virke...
Hitta en spill-bit som jag klöv till typ rätt bredd, så har jag setat med den nu i kväll. Och DAMP-laminerat på en lång tunn sticka på den som var för smal.
-
Kofångarna trilskas lite dom med. Hålena i mina fästen sitter för långt in, så jag får inte genom bultarna. Dessutom är dom aningen för små - och jag har ingen större borr. Jag får alltså försöka rota runt med en skruvmejsel och bända upp hålena. Nöta med en liten rundfil. Har väl i princip löst det där med sista biten, den som ska följa kaross-sidan en bit. Verkar inte så svårt att göra fästen där heller. Klippa till lite järn eller aluminium och bocka med fals-tång.
-
Ja och så fucking jävla cueque-speglarna då. Börja göra nåt av två koppar-skålar, men hur fan fäster jag delarna i varann?? Löd-tennet ville inte fastna. Dålig kolv antar jag.
Blev att jag fick ställa skålen direkt på spis-plattan, så lyfta av när den var lagom varm, och hålla tennet mot så det smälte. Men när jag ställde den på plattan igen, så smälte ju det och så rasa det ihop igen. Jävla snygg färg blev det på plåten, dock.
Det får bli trä. Åtminstone provisoriskt. Två skålar jag hitta på Eriks-hjälpen och sanda av färgen på. Själva armen får fan bli en bit pappers-rulle. Det måste för i helvete bli nånting. NÅNTING. Går ju att göra nåt bättre senare om man vill.
-
Fick oväntat stöd när jag satt och täljde. Dottern till grannarna under, stanna till och sa att det höll på att bli ett konstverk av bilen. Ja, ambitionen är väl det, men det känns som som att det återstår en del
-
Börjar fan luta igen åt att måla med nån färg. Som att det blir väl mycket vitt. Galvaniserad plåt som man betsar, skulle faktiskt kunna kännas som en acceptabel kompromiss också.
Men det visar sig. Kanske det ser bättre ut bara dom här andra delar kommer på. Och om jag sen faktiskt skulle fixa till den vita lacken ordentligt. Högst tveksamt att spök-färgen går att använda. Hållbarheten för akrylfärg i obruten förpackning verkar vara 12 - 36 månader.
Senast redigerat av Svento (27 september 2017)
Burning rage within my soul, head is just an empty bowl