Dölja reg nr på snyggt sätt?

Sjostenen
15 april 2017 · 98 Inlägg

Tjabba! Håller på en hel del med foto och fotar både de ena och de andra. På sista tiden har jag tagit allt fler foton på bilar men undrar hur man på bästa sätt döljer reg nr i foton?

Använder mig mest av Lightroom men har tillgång till ps också! Vill gärna dölja det på något snyggt sätt så att det inte ser så amatörmässigt ut... någon som vill dela med sig av kunskap? smile

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
zleepy Trucker
15 april 2017 · 1 392 Inlägg

enklast är att montera bort regskylten? smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
granadadr
15 april 2017 · 7 289 Inlägg

eller fakeskylt utanpå smile

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Sjostenen
15 april 2017 · 98 Inlägg

Jaa absolut det går ju, men menar mer i redigeringsprogram såsom Lightroom eller Photoshop, oftast smidigare när man tar någon spontan bild bara wink

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Caffe
16 april 2017 · 1 436 Inlägg

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/1533933_10151769635946290_1887029813_n.jpg?oh=df8c8652601142ee8cece5d9f58e7b4c&oe=598EF4A4

4wheel&offroad mag photoshoppar in sin logga på bilar där regplåten inte ska synas. Ser ut som en utställningsplåt vilket iaf jag tycker ser bra ut.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Hamilton
16 april 2017 · 8 864 Inlägg

Sjostenen skrev:
Jaa absolut det går ju, men menar mer i redigeringsprogram såsom Lightroom eller Photoshop, oftast smidigare när man tar någon spontan bild bara wink

Jag brukar oftast bara måla över regnummret i photoshop, vid mer avancerade jobb så klonar jag bort den helt.

Fotograf på tierpidag.se
Sjostenen
16 april 2017 · 98 Inlägg

Exakt något sådant som i tidningen som jag tänkt mig! Eller bara göra den helt vit, letat men inte hittat någon guide hur man gör det... nån som hittat nån guide på nätet för sådant?smile

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Blixnabb
16 april 2017 · 245 Inlägg

Sjostenen skrev:
Exakt något sådant som i tidningen som jag tänkt mig! Eller bara göra den helt vit, letat men inte hittat någon guide hur man gör det... nån som hittat nån guide på nätet för sådant?smile

Använd pipetten (kopiera färg) på skylten och använd bred pensel och spraya över skylten typ

jenstornqvist
16 april 2017 · 108 Inlägg

Annars är det ju inte helt ovanligt att folk ändrar plåten i PS, alltså typ ändrar från "ACB 213" till "AAA 111"
Då ser det ju fortfarande "original" ut, men man lägger iallafall inte ut rätt regnummer.

Annars om du är "seriös" och har typ någon vattenmärkning så skulle du ju kunna photoshoppa in din logga lite snyggt där plåten är? Som på bilden på tidningen du visa upp där uppe.

Hamilton
16 april 2017 · 8 864 Inlägg

Sjostenen skrev:
Exakt något sådant som i tidningen som jag tänkt mig! Eller bara göra den helt vit, letat men inte hittat någon guide hur man gör det... nån som hittat nån guide på nätet för sådant?smile

Absolut enklast och snabbast är att använda lassoverktyget och sedan välja färgen från nummerkylten för att måla med innanför markeringen.

Fotograf på tierpidag.se
Sjostenen
17 april 2017 · 98 Inlägg

Perfekt, tack för hjälpen! Ska kolla lite om jag kan klippa in loggan lite snyggt så får vi se hur de blir smile

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Rikard_Persson NISMO <3
17 april 2017 · 1 065 Inlägg

Jag brukar använda PS eller Expression design och fylla i skyltarna med en box och sedan matcha färgen med pippetten och sedan lägger jag i lite "grain" för att få de att matcha bättre smile
Exempel
https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-46e8af96283835ba7dad40b881be7a03.jpg

Senast redigerat av cat_fish_1 (17 april 2017)

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
Sjostenen
17 april 2017 · 98 Inlägg

cat_fish_1 skrev:
Jag brukar använda PS eller Expression design och fylla i skyltarna med en box och sedan matcha färgen med pippetten och sedan lägger jag i lite "grain" för att få de att matcha bättre smile
Exempel
https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-46e8af96283835ba7dad40b881be7a03.jpg

Aa dedär blir riktigt snyggt faktiskt! Får väl göra så till en början och sen kolla lite om jag kan göra något med min egen logga på regskylten smile

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
zleepy Trucker
17 april 2017 · 1 392 Inlägg

jag brukar pixelklippa (ta ett fält mellan bokstäverna/siffrorna och sen bara fylla i med dom, då blir det samma färg och "neutralt" ibland så gör jag skylten i XXX666 med smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Stefan_N
8 maj 2017 · 347 Inlägg

Hur gör man då? smile om du använder dig av PS så är jag intresserad av att veta hur man gör smile

zleepy skrev:
jag brukar pixelklippa (ta ett fält mellan bokstäverna/siffrorna och sen bara fylla i med dom, då blir det samma färg och "neutralt" ibland så gör jag skylten i XXX666 med smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 maj 2017 · 13 742 Inlägg

brukar gå in med paint och måla över skiten.. tar färg från en icke svart del på plåten ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Mack Forum- och sitemoderator
8 maj 2017 · 26 149 Inlägg

Growe skrev:
brukar gå in med paint och måla över skiten.. tar färg från en icke svart del på plåten ;-)

Tack!
Trodde jag var ensam om att ännu nyttja Paint, haha..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Evildan
8 maj 2017 ·

Mack skrev:

Growe skrev:
brukar gå in med paint och måla över skiten.. tar färg från en icke svart del på plåten ;-)

Tack!
Trodde jag var ensam om att ännu nyttja Paint, haha..

Vi är nog ännu flera... wink

Jag gör bara en ram runt skylten och klistrar in lämplig kulör, givetvis med Paintbrush.

zleepy Trucker
8 maj 2017 · 1 392 Inlägg

Stefan_N skrev:
Hur gör man då? smile om du använder dig av PS så är jag intresserad av att veta hur man gör smile

zleepy skrev:
jag brukar pixelklippa (ta ett fält mellan bokstäverna/siffrorna och sen bara fylla i med dom, då blir det samma färg och "neutralt" ibland så gör jag skylten i XXX666 med smile

jag använder ett program mellan Paint och Photoshop kallat PaintShopPro, utmärkt och enkelt att fixa med bilder i smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 maj 2017 · 13 742 Inlägg

Mack skrev:

Growe skrev:
brukar gå in med paint och måla över skiten.. tar färg från en icke svart del på plåten ;-)

Tack!
Trodde jag var ensam om att ännu nyttja Paint, haha..

paint är tyvärr inte riktigt vad det varit känns lite krångligare idag än förr...  var bättre med windows xp. men visst det går i windows 10 bara svårare att hitta skiten ;-)

alla enklare grejer använder jag paint på.   Photoshop är lite för bökigt att bara snabbt ta bort en reggplåt lite snabbt..  varför ändra något som fungerar liksom ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang