Hahha, arvika:) budstad, har vart på arvikafestivalen nu 6-7 år irad... jävla håla, haha:) bra kört grabbar, ni gör så poliserna får behålla jobbet
"jävla håla" ja.. håller med.. och där jag bor är det ännu värre... så man måste åka 2 mil om man ska ut på kalas eller bara ut där de e folk.. har dock aldrig vart på festivalen men,, fast jag bor 2 mil därifrån
Grejen är den att om en polis skulle raportera mig för något som kallas "onödig körning" skulle jag inte skriva på den där lappen så om han hotade med pistol. Vad är odsen att de tar upp ett sådant abstrakt "lagbrott" i tingsrätten? Och om de nu gör de lär de inte komma långt på sina vaga argument.
Jodå, lagen finns som sagt! Men det är en bedömning i det enskilda fallet vad som anses vara "onödig körning". Man kan åka dit efter två rundor eller efter 7... Oftast slutar det med en tillsägelse, och trotsar man den blir det nog böter. Att ha tex arrangerad cruising kräver tillstånd men då får man köra hur många varv man vill..
Läs mer om "onödig körning" i Trafikförordningen: 4Kap 7-8§
Polisen i arjeplog pratar mkt om onödig körning på skolan där jag går.. helt idiotiskt att du inte ska få glida runt hur mkt man vill utan att åka på böter för onödig körning.. finns ju inget annat att göra
Vad betalar vi väg skatt för då? Ifall vi inte får köra så mycket vi vill på almän väg... Låter mera som fashism, eller komunism, inte moderat fasoner.
Onödig körning låter som en fruktansvärt konstig sak... Det är ju trots allt folket som betalt för vägarna och underhåll av dessa, då borde man ju få köra där. Men det var inte det jag ville få fram, jag bara undrar, hur kan man köra samma gata upp och ner om det INTE är organiserad cruising? Jag känner mig fett dum bara jag gör två repor på samma strita... Så jag lägger upp det lite mer; Malmö-> Lund -> Random bonnhåla -> Lomma/bjärred -> Malmö -> Lund -> Random bonnhåla... Då är det ju fler som kan avundas min penisförlängare...
Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Inga fler "snutsvin", "snutjävlar" osv. Väx upp för i helvette, de finns här för att skydda dig och mig! inte för att jävlas!
Håller med dig, men sen så i vissa fall så hade det kanske räckt med en tillsägelse ist för böter.. men det är ju olika ifrån polis till polis.. men det är som du säger att de är här för att skydda oss och styra upp samhället, utan dem så vet e fan hur det hade sett ut i det hära landet.. Folk klagar en massa, men vart nånstans finns tacksamheten???
Onödig körning låter som en fruktansvärt konstig sak... Det är ju trots allt folket som betalt för vägarna och underhåll av dessa, då borde man ju få köra där. Men det var inte det jag ville få fram, jag bara undrar, hur kan man köra samma gata upp och ner om det INTE är organiserad cruising? Jag känner mig fett dum bara jag gör två repor på samma strita... Så jag lägger upp det lite mer; Malmö-> Lund -> Random bonnhåla -> Lomma/bjärred -> Malmö -> Lund -> Random bonnhåla... Då är det ju fler som kan avundas min penisförlängare...
Hehe, det är såhär det går till i Arvika.. Alla åker runt runt mellan rondellen vid konsum och shell nätterna ut.. Finns det inget annat än det att göra så e det ju klart att man tycker de e kul.. och rätt som de e så träffar man nån man känner och stannar och pratar.. Eller så kommer man ikapp nån epa och blåser om dem efter att man legat bakom och blinkat med helljuset/tutat/varvat/spelat musik för dem.. Mestadels så står man vid shell eller volvo och pratar med kompisar eller kollar på fyllesvinen
Och ibland kommer det ikapp nån bmw, 740glt lr nåt bakom när man kör 40-45 km/h.. och självklart stämplar man om det finns tillfälle och borta blir dom (Givetvis v70n vi pratar om nu)
Inga fler "snutsvin", "snutjävlar" osv. Väx upp för i helvette, de finns här för att skydda dig och mig! inte för att jävlas!
Men du måste väl också hålla med om att de borde ha bättre saker för sig än att sätta dit folk med glödljus eller som cruisar? >,< Om någon som bor där hade ringt och klagat över störande buller, då hade det varit en annan situation.
bor också i arvika..de ä faktist folk som har klagat..men dom får skylla sig själva när dom bor vid en väldigt trafikerad väg..de ä nog bara gamla tanter som klagar..har en kompis som bor där o de hörs inte speciellt möe..dom klagar nog för att dom inte har nöe bättre för sig=)
javisst finns de vissa bilar som för ett jädrans väsen.. som den oranga chevan eller va de e utan bakruta.. och "lässere limmon" de stannar mitt i vägen och springer ut och skriker i megafoner
Men du måste väl också hålla med om att de borde ha bättre saker för sig än att sätta dit folk med glödljus eller som cruisar? >,< Om någon som bor där hade ringt och klagat över störande buller, då hade det varit en annan situation.
Vadå bättre för sig? Är vissa lagar så pass lite värda att ingen ska se till att de upprätthålls? Varför ska de då finnas? Finns lagen är det polisens uppgift att se till att vi följer den. Polisen på gatan är inte ansvariga för de lagar som finns.
Att polisen sen har på tok för lite resurser för att hinna med precis allt är en helt annan fråga, och precis som det framgår i trådskaparens första inlägg så fick han faktiskt "OK, vi låter det gå..." 6 gånger innan han fick en varning. Alltså, inga böter, utan en varning... det låter väldigt schysst i mina öron då polisen verkar ha haft rätt att bötfälla honom egentligen.
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."