3338
Sök

Natt-tråd !

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
27 januari 2007
Åhh va less ja blir...har precis kommit hem efter en kväll i nyförvärvet,en Impreza -98.Ingen märkvärdig bil,(ingen GT eller WRX eller nå liknande värstingversion),utan bara en vanlig 2.0 GL.Snygg färg är väl det enda.Men den är den första bilen som verkligen har varit nåt att ha.Förutom 2 st 142:or(för dom är ju alltid värda att ha..tongue),varav en fortfarande är kvar som ett långtidsprojekt.
Men får man nån positiv kommentar?Nej då...av ca 10-12 polare som man träffat idag och överraskat efter att jag hämtat den som va det 3 som tyckte det var kul å gladdes med mig(+ en väldigt nära tjejkompis som vetat om det hela tiden),resten undrade bara hur jag skulle ha råd,hur länge det skulle ta innan den va sönderkörd,osv osv.Kan erkänna att jag inte varit snäll mot mina tidigare bilar,men det är ju för fan en viss skillnad på ett rostigt as till Ford Sierra för 4000 och en snygg Impreza för,låt oss säga,"ett par tusenlappar till".
För det första så köper man ju inte en bil om man inte anser sig ha råd,det handlar ju om prioritering,och för det andra så är det ju självklart att ju dyrare och nyare bil man har,ju mer vårdar man den...blir så less.Fick kommentarer som till exempel att jag skulle bara "åka runt å visa upp bilen ikväll"...OCH???En "ny" bil är ju en "ny" bil,oavsett om det är en "värsting" eller inte.Jag vet att en Impreza 2.0 inte är det absolut värsta,men dom går fan inte dåligt...fy fan...va bara tvungen att skriva av mig lite...nu väntar en vår av hårt jobb så det blir schyssta fälgar osv.Undrar hur det låter sen...vill nog fan inte veta...men kan man bli mer än less???jag bara undrar...

Stolt far till Freddy 18/12-08

508 Inlägg
28 januari 2007
Länge sen man va inne i natt tråden o skrev lite...

Allt bra där ute?

Själv så sitter man ju på jobbet sliten som fan, men men...

Så vad har hänt sen sist. Jo bilen paj, det suger ju sad
Men prata med min lackerare i fredags. Han ska lacka vingen, och motiv lacken. Visste ju vad jag ville ha för motiv lack men nu har jag fått en ny liten idé. Och sen ska inredningen lackas, funderar på vitt med rosa pearl. Låter bra? Andra förslag annars?

terazzi
28 januari 2007
RacingBunny skrev:
Länge sen man va inne i natt tråden o skrev lite...

Allt bra där ute?

Själv så sitter man ju på jobbet sliten som fan, men men...

Så vad har hänt sen sist. Jo bilen paj, det suger ju sad
Men prata med min lackerare i fredags. Han ska lacka vingen, och motiv lacken. Visste ju vad jag ville ha för motiv lack men nu har jag fått en ny liten idé. Och sen ska inredningen lackas, funderar på vitt med rosa pearl. Låter bra? Andra förslag annars?

du har varit saknad ska du veta wink
mkt o göra idag?
vad e det för fel på bilen?

ja klart,det låter toppen winkbig_smile

523 Inlägg
28 januari 2007
Papa dee var dj på en klubb här i kristianstad.. vilket sugit framträdande av honom.. haha.. klubben var dessutom bara halvfull.. sen att en brud jag raggat på halvdissar en är en annan femma.. :S

/Martin

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 januari 2007
tjenare gott folk big_smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 januari 2007
kommentera gäran pärlan om ni vill det big_smile kusinen byggde scoopet för hand ingen massprodukterad skit där inte tongue

terazzi
28 januari 2007
ser bra ut big_smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 januari 2007
tackar big_smile

terazzi
28 januari 2007
sen köru rätt amerikanare med wink
gör dudå?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 januari 2007
hehe först så hade min kusin den han hade den från 98 till 00 sen köpte brorsan den och hade den till 05 sen köpte jag den billigt av han big_smile
hehe gör inte mycket sitter å e trött som fan tongue
durå händer hos dig ?

terazzi
28 januari 2007
hehe hade tänkt sova då jag ska upp vid 12 senast tongue dock satte ja klockan på halv.. haha..
nej degar lite o funderar på efter ja skaffat jobb om ja ska köpa en billig 205 GTi eller spara o köpa en 200sx som e dyrare,då jag älskar den bilen o som ja verkligen vill ha smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 januari 2007
hehe nissan jaha xD sen när går dom framåt tongue
köp en 190 2.6 redigt ös i dom big_smile

terazzi
28 januari 2007
bonnen skrev:
hehe nissan jaha xD sen när går dom framåt tongue
köp en 190 2.6 redigt ös i dom big_smile

haha smaksak wink
nej merca vill jag inte ha,men blir d en pegga så blir d bara en liten uppfräshning och 200an ska isåfall byggas/preppas för bana smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 januari 2007
ok ok hehe näe men 200an går nog rätt bra big_smile
har bara åkt i en polares gammla skrot hög och den gick knappt framåt haha tongue
räknar du med för häst i den då ?

terazzi
28 januari 2007
bonnen skrev:
ok ok hehe näe men 200an går nog rätt bra big_smile
har bara åkt i en polares gammla skrot hög och den gick knappt framåt haha tongue
räknar du med för häst i den då ?

om det blir en 200a o ja får råd så 300-450 hk ;D d borde räcka på bana,då väghållningen är asviktig smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 januari 2007
hehe aa det är ju lite lagom 350 ligger cmaron på och det skjuter på rätt bra och rakt fram i kurvor me xD ingen väghållning där inte måste vara rakt i amerika tongue

terazzi
28 januari 2007
bonnen skrev:
hehe aa det är ju lite lagom 350 ligger cmaron på och det skjuter på rätt bra och rakt fram i kurvor me xD ingen väghållning där inte måste vara rakt i amerika tongue

hahah tolka inte detta fel, men brukar skoja om att amerikanare e stora som kylskåp och har väghållning som en tvål tongue

det kan ja tänka mig det gör smile haha ja sjukt rakt..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 januari 2007
haha tycker det stämmer bra fast större en kylskåp xD vägeer ju en bra bit över 2 ton ren och fin plåt :p

terazzi
28 januari 2007
hahah ja sant tongue
ja jag ska ha 6 kolvs ok 355mm fram och 4 kolvs 320mm ok bak,borrade och slitade..i bromsväg, sen coilovers och andra bussningar och annat myspys smile plus toyo däck smile
Senast redigerat av terazzi (28 januari 2007)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
28 januari 2007
hehe blir billigt och bra de där tongue
men du har la jobb tongue ?

Sök