Normalt sett ingår 1500 mil /år och service i de 3 år som leasingen löper över. Vinterhjul ingår ibland och ibland inte. Går att komplettera med för några kronor extra i det senare fallet.
Vad man ska vara uppmärksam på är att alla företag har rätt att sätta sin egen standard på vad som är Normalt slitage när bilen återlämnas. Ev. skador som de tycker inte motsvarar detta faktureras i efterhand och denna summa kan bli en smula saftig.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Stora nackdelen är ju att du inte betalar för bilen utan att du använder den mer eller mindre. så du har ju aldrig något av värde när leasing tiden gått ut.
och som oavnstånde skriver så när tiden löper ut så är risken att man får betala för normalt slitage eftersom dom inte har samma syn som någon normal människa har.
Sen blir man rätt begränsad när det gäller mil osv. man vet ju liksom inte hur man behöver bilen om 1år framåt jag gick från att köra 1mil om dagen till och från jobbet till över 7mil hade ingen plan att byta jobb 1år tidigare
så man måste se vad som händer om man går över deras mil också. så det är en del att tänka på. skulle hellre köpa en bil på vanligt lån istället.
Man kan jämföra de med en hyresrätt, du betalar hyra varje månad får service när de behövs. Men när du väl flyttar har du inte betalt en enda krona till dig själv och du riskerar att hyresvärden anser att du har slitit onormalt mycket på hyresrätten.
Med så pass bra förmåner man kan få hos vissa bilsäljare så vill jag påstå att du tjänar mer på att köpa bilen förutsatt att du nu inte ska ha något dyrt åbäke.
Man kan jämföra de med en hyresrätt, du betalar hyra varje månad får service när de behövs. Men när du väl flyttar har du inte betalt en enda krona till dig själv och du riskerar att hyresvärden anser att du har slitit onormalt mycket på hyresrätten.
Med så pass bra förmåner man kan få hos vissa bilsäljare så vill jag påstå att du tjänar mer på att köpa bilen förutsatt att du nu inte ska ha något dyrt åbäke.
Ju dyrare bil ju dyrare leasing ju mindre värt leasa också så nej jag skulle aldrig göra det man vinner på att köpa bilen och betala av istället.
Jag har aldrig haft en leasingbil privat och känner inte för att skaffa en heller. Som någon skrev så kan det bli väldigt dyrt när den ska återlämnas. Det är bättre att ta ett banklån eller om det är förmånligt via bilhandlaren. På jobbet leasar vi bilarna men det är bara för att företaget vill ha kontroll av kostnaderna. Det händer titt som tätt att vi får betala eftersom det ofta är onormalt slitage.
Man kan jämföra de med en hyresrätt, du betalar hyra varje månad får service när de behövs. Men när du väl flyttar har du inte betalt en enda krona till dig själv och du riskerar att hyresvärden anser att du har slitit onormalt mycket på hyresrätten.
Med så pass bra förmåner man kan få hos vissa bilsäljare så vill jag påstå att du tjänar mer på att köpa bilen förutsatt att du nu inte ska ha något dyrt åbäke.
Ju dyrare bil ju dyrare leasing ju mindre värt leasa också så nej jag skulle aldrig göra det man vinner på att köpa bilen och betala av istället.
Ja de blir dyrare med lån om man väljer dyrare bil med Så där vill jag själv påstå att om man köper en normal bil för 250 000 med garanti i 3-7 år 3 års fri service, och behöver inte oroa sig över att någon skall plocka en på mer pengar när man väl byter som man får göra när man leasar. Så tror jag de går på ett ut.
Jag tror det finns en poäng med privatleasing om man gillar att åka ny bil. Det är ju ett oändligt stort svart hål att slänga pengar i men då vet man åtminstone vad det kommer kosta. Det är inte alla som hajjar att runt halva investeringen eller mer är borta efter tre år. Då behöver man betala av rätt mycket och sparat en hel del för att kunna köpa nästa nybil.
Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Man kan jämföra de med en hyresrätt, du betalar hyra varje månad får service när de behövs. Men när du väl flyttar har du inte betalt en enda krona till dig själv och du riskerar att hyresvärden anser att du har slitit onormalt mycket på hyresrätten.
Med så pass bra förmåner man kan få hos vissa bilsäljare så vill jag påstå att du tjänar mer på att köpa bilen förutsatt att du nu inte ska ha något dyrt åbäke.
Ju dyrare bil ju dyrare leasing ju mindre värt leasa också så nej jag skulle aldrig göra det man vinner på att köpa bilen och betala av istället.
Ja de blir dyrare med lån om man väljer dyrare bil med Så där vill jag själv påstå att om man köper en normal bil för 250 000 med garanti i 3-7 år 3 års fri service, och behöver inte oroa sig över att någon skall plocka en på mer pengar när man väl byter som man får göra när man leasar. Så tror jag de går på ett ut.
Jag tror det finns en poäng med privatleasing om man gillar att åka ny bil. Det är ju ett oändligt stort svart hål att slänga pengar i men då vet man åtminstone vad det kommer kosta. Det är inte alla som hajjar att runt halva investeringen eller mer är borta efter tre år. Då behöver man betala av rätt mycket och sparat en hel del för att kunna köpa nästa nybil.
problemet är den dagen du lämnar tillbaka bilen och dom påstår att det är onormalt slitage.. och dom skickar en räkning på 25-30K då är det inte fullt så skoj..
dörruppslag kantstötta fälgar bucklor stenskott osv är inte ovanligt att dom tycker att det är onormalt slitage.
vill man slippa svarta hål så köper man skitbilar och kör tills dom rasar skrotar och köper en ny.
du får en ny skrotbil för betalningen på leasingen varje månad.
Jag tror det finns en poäng med privatleasing om man gillar att åka ny bil. Det är ju ett oändligt stort svart hål att slänga pengar i men då vet man åtminstone vad det kommer kosta. Det är inte alla som hajjar att runt halva investeringen eller mer är borta efter tre år. Då behöver man betala av rätt mycket och sparat en hel del för att kunna köpa nästa nybil.
problemet är den dagen du lämnar tillbaka bilen och dom påstår att det är onormalt slitage.. och dom skickar en räkning på 25-30K då är det inte fullt så skoj..
dörruppslag kantstötta fälgar bucklor stenskott osv är inte ovanligt att dom tycker att det är onormalt slitage.
vill man slippa svarta hål så köper man skitbilar och kör tills dom rasar skrotar och köper en ny.
du får en ny skrotbil för betalningen på leasingen varje månad.
Räknar jag som ovanligt slitage, Körde ner i ett rejält potthål och skadade ena fälgen sådant händer tyvärr. Men rena kant stötningar visar på oaktsamhet.
Bucklor ska det fan inte finnas på bilar överhuvudtaget. Dörruppslag är också något man tyvärr aldrig kan hel gardera sig emot men skulle jag ha en såpass ny bil så skulle jag ha helförsäkring och då hade jag låtit åtgärda sådana skador och parkera långt bort för att minimera skador.
Parkerar redan nu långt bort och tar gärna två platser för att slippa få fler dörruppslag än dom tidigare ägare redan dragit på sig.
Jag tror det finns en poäng med privatleasing om man gillar att åka ny bil. Det är ju ett oändligt stort svart hål att slänga pengar i men då vet man åtminstone vad det kommer kosta. Det är inte alla som hajjar att runt halva investeringen eller mer är borta efter tre år. Då behöver man betala av rätt mycket och sparat en hel del för att kunna köpa nästa nybil.
problemet är den dagen du lämnar tillbaka bilen och dom påstår att det är onormalt slitage.. och dom skickar en räkning på 25-30K då är det inte fullt så skoj..
dörruppslag kantstötta fälgar bucklor stenskott osv är inte ovanligt att dom tycker att det är onormalt slitage.
vill man slippa svarta hål så köper man skitbilar och kör tills dom rasar skrotar och köper en ny.
du får en ny skrotbil för betalningen på leasingen varje månad.
Räknar jag som ovanligt slitage, Körde ner i ett rejält potthål och skadade ena fälgen sådant händer tyvärr. Men rena kant stötningar visar på oaktsamhet.
Bucklor ska det fan inte finnas på bilar överhuvudtaget. Dörruppslag är också något man tyvärr aldrig kan hel gardera sig emot men skulle jag ha en såpass ny bil så skulle jag ha helförsäkring och då hade jag låtit åtgärda sådana skador och parkera långt bort för att minimera skador.
Parkerar redan nu långt bort och tar gärna två platser för att slippa få fler dörruppslag än dom tidigare ägare redan dragit på sig.
Jag har fått 1 dörruppslag sedan jag köpte min första bil 2001.
Däremot har en fjabbe backat in i en av mina bilar. Hade ägt den 1 dygn och vi var på ett köpcenter, då min mor var med så parkerade vi legalt på handikapp, en stor parkering dessutom. Men fjabben backar rakt in i bilen men vi hann inte ifatt då han smet. Tur att de inte blev skada på bilen iallafall
problemet är den dagen du lämnar tillbaka bilen och dom påstår att det är onormalt slitage.. och dom skickar en räkning på 25-30K då är det inte fullt så skoj..
dörruppslag kantstötta fälgar bucklor stenskott osv är inte ovanligt att dom tycker att det är onormalt slitage.
vill man slippa svarta hål så köper man skitbilar och kör tills dom rasar skrotar och köper en ny.
du får en ny skrotbil för betalningen på leasingen varje månad.
Räknar jag som ovanligt slitage, Körde ner i ett rejält potthål och skadade ena fälgen sådant händer tyvärr. Men rena kant stötningar visar på oaktsamhet.
Bucklor ska det fan inte finnas på bilar överhuvudtaget. Dörruppslag är också något man tyvärr aldrig kan hel gardera sig emot men skulle jag ha en såpass ny bil så skulle jag ha helförsäkring och då hade jag låtit åtgärda sådana skador och parkera långt bort för att minimera skador.
Parkerar redan nu långt bort och tar gärna två platser för att slippa få fler dörruppslag än dom tidigare ägare redan dragit på sig.
Jag har fått 1 dörruppslag sedan jag köpte min första bil 2001.
Däremot har en fjabbe backat in i en av mina bilar. Hade ägt den 1 dygn och vi var på ett köpcenter, då min mor var med så parkerade vi legalt på handikapp, en stor parkering dessutom. Men fjabben backar rakt in i bilen men vi hann inte ifatt då han smet. Tur att de inte blev skada på bilen iallafall
Olyckor händer så bucklor är i livet oundvikligt.
runt 7-8 på 240 under åren jag hade den.
fått 2-3 på v70in på ett år dock fått 2 av dom på mitt förra jobbs parkering kan tänka mig från vilka bilar men utan bevis kan man inte göra så mycket.
Ändå parkerar jag långt bort och är det mycket ledigt långt därborta så tar jag två rutor, måste jag parkera bland bilar försöker jag parkerar högersidan så nära ett buskage som möjligt så om någon ställer sig bredvid kan deras dörr inte nå min bil såvida dom inte är totalt slut i huvudet.
Blev påbackad av farsan i vintras det lagades av en skadeverkstad som jag inte anlitar igen men vart väl helt okej tillslut men 100 % nöjd är jag inte.
Dörruppslag ja men bucklor ska det inte finnas på bilar så enkelt är det skulle jag bli påbackad och någon smet så skulle det åtgärdas och det finns många sätt att få det åtgärdat.
PEUGEOT 208 ACTIVE PureTech 82 1 699 kr/mån inkl service inkl 2000 mil/år
Det låter ju helt okej. Sen kommer vi till tillvalen.
ETG5 (AUT) 300kr/mån Metalliclack 48 kr/mån Parkeringsradar bak 54 kr/mån Navigation 90 kr/mån Köp till STYLE för endast 250 kr/månad: Parkeringsradar bak, glastak, tvåzonsklimatanläggning (ACC) och el-infällbara backspeglar ingår.
Metalliclack är ju kanske inte något krav, men automatlåda är ju rätt trevligt. Men 300kr extra i månaden?
Det sticker snabbt iväg i månadskostnaden.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet