2974
Sök

Bästa bilförsäkring Audi A6 C7 -13

221 Inlägg
12 juni 2017
Trådstartare
Hej där!
Letar bilförsäkring till min Audi som jag ska hämta ut på onsdag.
Vilken är den bästa försäkringen för en bil av årsmodell -13 som har gått 9800 mil?
För egen del så fungerar maskinskadegaranti upp till 12k mil och så kan jag byta till en som har 15k när jag börjar närma mig där. (om det nu skiljer mycket i pris mellan de 2 dvs)

Har enbart hemförsäkring genom folksam i dagsläget, så får inte särskilt mycket rabatt av dom.
Är det bästa att ringa runt och på så vis kan man "pruta" lite?

Enligt  compricer så kan jag få detta:
NU bilförsäkring - 10 344 kronor / år.
Villaägarna helförsäkring - 10 440 kr / år
Länsförsäkringar - 11 856 kr / år.
Folksam - 11 964 kr / år.
Folksam villa - 9948 kr / år.
Vilken av dessa är bäst? Något bolag som är extra kända för att göra allt i sin makt för att inte betala ut pengar? Något bolag som inte tas med på compricer som man bör leta upp?

Varför blir det så mycket billigare med villa? Jag bor i en bostadsrätt, dock parkerar jag min bil inne på gården vid villan mittemot, så min bil kan man ju säga bor vid en villa åtminstone.

Avstängd
10 388 Inlägg
12 juni 2017
kwamex skrev:
Hej där!
Letar bilförsäkring till min Audi som jag ska hämta ut på onsdag.
Vilken är den bästa försäkringen för en bil av årsmodell -13 som har gått 9800 mil?
För egen del så fungerar maskinskadegaranti upp till 12k mil och så kan jag byta till en som har 15k när jag börjar närma mig där. (om det nu skiljer mycket i pris mellan de 2 dvs)

Har enbart hemförsäkring genom folksam i dagsläget, så får inte särskilt mycket rabatt av dom.
Är det bästa att ringa runt och på så vis kan man "pruta" lite?

Enligt  compricer så kan jag få detta:
NU bilförsäkring - 10 344 kronor / år.
Villaägarna helförsäkring - 10 440 kr / år
Länsförsäkringar - 11 856 kr / år.
Folksam - 11 964 kr / år.
Folksam villa - 9948 kr / år.
Vilken av dessa är bäst? Något bolag som är extra kända för att göra allt i sin makt för att inte betala ut pengar? Något bolag som inte tas med på compricer som man bör leta upp?

Varför blir det så mycket billigare med villa? Jag bor i en bostadsrätt, dock parkerar jag min bil inne på gården vid villan mittemot, så min bil kan man ju säga bor vid en villa åtminstone.

Det är inte omöjligt att det går att pruta lite. Priserna direkt hos bolaget och via compricer kan dessutom skilja sig något åt.

Jag antar att man anses ha bättre koll på bilen och att bilen inte är lika utsatt om du har bilen stående på din garageinfart/i ditt garage, som på en "öppen parkering".

Länsförsäkringar har jag själv bara bra erfarenheter av iaf.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 661 Inlägg
12 juni 2017
Har du prutat på prislappen från Folksam i o m hemförsäkringen?

Det går att pruta hos de flesta försäkringsbolag. Säg att du flyttar över hemförsäkringen och se vad det blir för priser då. När du fått priset så prutar du 10-20% till smile

1 156 Inlägg
12 juni 2017
Sen kan man få rabatt om ens familj har försäkring hos samma bolag , dvs om din far eller mor har hos tex folksam så kan du få en rabatt på 10% smile

Sök